Gå til innhold

Selger noe billig - skal ha det levert?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt storopprydding hjemme og istede for å kaste mye av det som er fullt brukende og fremdeles fint har jeg lagt det på Finn. For omtrent ingenting. Vi bor utenfor sentrum...ca ti femten minutter. Får flere henvendelser fra folk som sååååå gjerne vil kjøpe men ønsker det levert til seg for det er så stress / tar tid / må betale bompenger. Jammen hallo...det selges for en hundrelapp eller to. Forventer folk virkelig levering??

Anonymkode: fe92b...bd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo sende i posten 

Kjøper betaler frakt uansett 

Anonymkode: 4775f...b2b

Skrevet

Jeg tror ikke de forventer det, men mange prøver seg 

Ikke uten grunn det står "Må hentes!" i flere og flere annonser 😉

Bare pass på å ikke legge det ut for billig heller, da kommer folk uten å ringe først. Søsteren min la ut tripp trapp stol og en kasse med brio tog på gis bort mot henting, der gikk 20 så kom det en mann inn i stuen uten å ringe på "Er jeg først, får jeg det?" 

Anonymkode: affb9...79f

Skrevet

Hadde aldri giddet å levere. Hvis de vil kjøpe, må de komme og hente.

Anonymkode: 66376...b0d

Skrevet

Folk eier ikke skam. Vill de kjøpe må de selvfølgelig komme å hente.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke de forventer det, men mange prøver seg 

Ikke uten grunn det står "Må hentes!" i flere og flere annonser 😉

Bare pass på å ikke legge det ut for billig heller, da kommer folk uten å ringe først. Søsteren min la ut tripp trapp stol og en kasse med brio tog på gis bort mot henting, der gikk 20 så kom det en mann inn i stuen uten å ringe på "Er jeg først, får jeg det?" 

Anonymkode: affb9...79f

Man må slutte å oppgi adressen direkte i annonsen i hvert fall! Huff så ekkelt :( 

Jeg har ikke bil, så om jeg ser noe på Finn jeg vil ha, ber jeg om å få det levert om det ikke er noe jeg kan bære selv. Jeg pleier å tilby 100 kr ekstra for bryet (med mindre jeg mener varen er overpriset i utgangspunktet) og formulerer meg høflig. Jeg ser ikke problemet med å spørre - noen leverer gladelig mens andre sier bare nei, eller svarer ikke i det hele tatt og det er helt greit selvfølgelig. 

Anonymkode: b928b...97a

Skrevet

Jeg legger ut veldig tydelige annonser når jeg rydder sånn. Skriver: «alt står utenfor ****, førstemann til mølla, sletter annonsen straks varen er henter. Holder ikke av til noen. Mail/tlf besvares ikke.» så setter jeg det ut ved postkassestativet og følger med til det er hentet (pleier å ta 10 min). Sammen når noe skal kjøpes. Legger prisene veldig lavt slik at det forsvinner fort. 

Anonymkode: 776d9...fbe

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt storopprydding hjemme og istede for å kaste mye av det som er fullt brukende og fremdeles fint har jeg lagt det på Finn. For omtrent ingenting. Vi bor utenfor sentrum...ca ti femten minutter. Får flere henvendelser fra folk som sååååå gjerne vil kjøpe men ønsker det levert til seg for det er så stress / tar tid / må betale bompenger. Jammen hallo...det selges for en hundrelapp eller to. Forventer folk virkelig levering??

Anonymkode: fe92b...bd1

Så da mener de at det er mer rimelig at SELGER betaler bompenger og dieselutgifter for å komme og levere billig vare hjemme hos dem? OMG...

Anonymkode: dbc72...d00

Skrevet

Om dere bor i pedlerområdet kan det jo hende folk tenker at dere ofte er i sentrum pga jobb, eller handling f.eks. 

Det er lov å spørre. Det er lov å si nei.

"Må hentes. Leveres ikke." er ikke så vanskelig å skrive i annonsen om det er helt uhørt å få slike spørsmål.

Men, er i utgangspunktet enig med deg altså, at det er kjøpers ansvar å komme å hente.

Anonymkode: 9b9c5...2e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om dere bor i pedlerområdet kan det jo hende folk tenker at dere ofte er i sentrum pga jobb, eller handling f.eks. 

Det er lov å spørre. Det er lov å si nei.

"Må hentes. Leveres ikke." er ikke så vanskelig å skrive i annonsen om det er helt uhørt å få slike spørsmål.

Men, er i utgangspunktet enig med deg altså, at det er kjøpers ansvar å komme å hente.

Anonymkode: 9b9c5...2e0

Sentrum er jo ofte stort og jeg har aldri tid til å levere ting på vei til eller fra jobb. 

På spørsmål om jeg kan levere er svaret alltid kort og godt nei.

Anonymkode: 9c6cc...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...