Gå til innhold

Min datter på 13 har hatt sex


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde også sex når jeg var 12/13 (er 35år nå,bra jobb, hus, gift og to barn jeg fikk når jeg var 30, så det gikk bra ;) ) 

Som fler sier, straff of kjeft gjør vondt verre. Legg til rette for , og spons, prevensjon (feks p-stav og ikke minst kondomer). Vis at dere er der. Ikke vis at du er sjokkert eller forferdet, det er potensieltbensin på bålet... ;) Snakk som du gjør om disse tingene -Og syntes hun det er kleint så si at det er konsekvensen, at du må snakke med henne om disse tingene.  

Anonymkode: 3939b...dd2

Hva er forskjellen på dette og å samtykke til at hun har sex?

Anonymkode: 4a816...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen på dette og å samtykke til at hun har sex?

Anonymkode: 4a816...c8f

Bedre å jobbe med en mot... Sex vil hun ha uansett. Husker de nektet meg og kjæresten å bo på samme rom (hjemme og på ferier), men vi hadde oss jo fordet (tur i skogen, bak en bod osv). Man må gjerne si at det ikke er greit, men å tro at det holder med det er jo naivt. 

 

Anonymkode: 3939b...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han på 21 har hatt sex med henne bør dere anmelde forholdet. Sex med barn under 14 år straffes enda strengere enn sex med en under 16. All sex med noen under 14 år defineres som voldtekt av retten (så lenge den andre ikke er jevngammel) og kan straffes med inntil 10 år i fengsel.

Anonymkode: 2a821...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:legrine::legrine::legrine:

Anonymkode: ea2fc...5ef

Du skal ikke le av kristne internatskoler. Mine foreldre hadde det som «ris bak speilet» for meg gjennom hele ungdomstiden (og de er ateister!). Tro meg, jeg var snill som et lam. Livredd for å havne på kristen internatskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min går i 9.klasse, men er ennå ikke fylt 14 år. Hun elsker «forbudte» ting. Og hun synes det er spennende med alt hun ikke får lov til. Vi anser oss for å være foreldre som følger godt med, og holder henne i ørene så godt vi kan. Men vi kan jo ikke stenge henne inne heller. Det blir bare verre. Nå fortalte søsteren hennes at hun hadde fortalt at hun hadde ligget med en fyr på 16 år. Det er ingen kjæreste så vidt jeg vet. Vi vet ikke helt hvordan vi skal gripe fatt i dette, for jo mer vi kjefter desto verre blir hun. Og søsteren hennes har nektet meg å si noe, siden hun har så dårlig samvittighet for sladringen. Hvordan ville dere håndtert dette? Noen som kjenner seg igjen med litt utfordrende ungdommer? 

Anonymkode: 76876...0eb

Hva med å la henne få lov til ting da?

Ikke gjøre alt så forbudt?    Da tenker jeg ikke på sex, selvfølgelig. Skaff henne ppiller. Kjekt, ikke bare pga prevensjon.

Jeg er verdens dårligste halvsøster til ei på 15 år.. Hun fikk smake på den jævligste og vondeste alkoholshoten jeg hadde i skapet her. Da ble det slutt på det maset.. 

Anonymkode: 090f8...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min går i 9.klasse, men er ennå ikke fylt 14 år. Hun elsker «forbudte» ting. Og hun synes det er spennende med alt hun ikke får lov til. Vi anser oss for å være foreldre som følger godt med, og holder henne i ørene så godt vi kan. Men vi kan jo ikke stenge henne inne heller. Det blir bare verre. Nå fortalte søsteren hennes at hun hadde fortalt at hun hadde ligget med en fyr på 16 år. Det er ingen kjæreste så vidt jeg vet. Vi vet ikke helt hvordan vi skal gripe fatt i dette, for jo mer vi kjefter desto verre blir hun. Og søsteren hennes har nektet meg å si noe, siden hun har så dårlig samvittighet for sladringen. Hvordan ville dere håndtert dette? Noen som kjenner seg igjen med litt utfordrende ungdommer? 

Anonymkode: 76876...0eb

Jeg tenker at dette er noe dere så absolutt er nødt til å snakke om, men unngå å kjefte og fordømme. 

 

Anonymkode: 91903...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Jeg er 36 år. Men synes at det er skammelig oppførsel av en 13 år gammel jente uten selvrespekt og moral.

Anonymkode: b81ed...a84

Bedre med en trettenåring som ikke helt klarer å forstå mulige konsekvenser i denne alderen (og da tenker jeg på kjønnssykdommer og graviditet), enn en 36- åring som til tross for mange år på baken enda ikke har greid å utvikle en anelse medmenneskelighet og et mer nyansert syn på ting.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen på dette og å samtykke til at hun har sex?

Anonymkode: 4a816...c8f

Hun eier sin egen kropp. Hun er selv den eneste som kan gi samtykke til sex. Hvorvidt foreldrene samtykker eller ei spiller liten rolle dersom de unge vil ha sex. I verste fall kan fordømmelse skape en kommunikasjonsbarriere og øke risikoatferden.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Jeg er 36 år. Men synes at det er skammelig oppførsel av en 13 år gammel jente uten selvrespekt og moral.

Anonymkode: b81ed...a84

Jøss, jeg tror jammen 1600-tallet ringte og ville ha holdningene sine tilbake... 😂😂😂

Å føle nytelse er ikke mangel på moral, altså. Men å dømme ungdommer og bruke nedverdigende skjellsord på dem, det er jammen ubrukelig moral av en voksen! 

Anonymkode: 27ea8...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ikke ok å gi en 13-åring klarsignal til å ha sex?? Her tenker jeg at deg voksne må våge å være voksne, og sette ned foten.

Koble på eksterne instanser som helsesøster til å begynne med. Ta henne ut av miljøet, og ut av situasjonen. Skolebytte er ikke så dumt. Et alternativ er også henvisning til BUP fra fastlege. Det er faktisk snakk om at et barn har blitt utsatt for overgrep her.

 

 

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, MammantilNurket skrev:

Jeg lurer på om det kan være fornuftig å få henne bort fra det miljøet hun vanker i. Hva med kristen internatskole etter 10.klasse?

Her er en oversikt

http://www.kristneskoler.no/skolerpertype/videregaaendeskoler

 

Håper at dere finner ut av det.

Ja, for kristne ungdommer har ikke sex?

Man sender ikke barns fra seg fordi de gjør noe man ikke liker eller vet helt hvordan man skal håndtere. 

Så lettvint er det ikke lov å ta oppdragerrollen. 

Anonymkode: 197cf...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da helt vanlig å begynne med sex i den alderen, hun blir 14 i år? Alle venninnene mine debuterte i 14/15 års aldern. Jeg var 15 og hadde da kjæreste som var 22 år. 

Anonymkode: bda42...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bare er sånn! Vil teste ting.. Jeg var sprengkåt hele sommeren før niende klasse og bestemte meg for å ha sex så fort som mulig. Jaktet opp en kjekk syttenåring jeg hadde sett i byen, løy på alderen og avtalte treff via internett, forberedte meg lenge med å finne på unnskyldning for foreldrene mine osv. Så det er ikke bare automatisk slik at unge jenter er sårbare, tandre jomfruer som blir utnyttet. Det var bare helt uaktuelt for meg å vente med sex. Det har gått bra med meg jeg er gift og har hus og jobb i dag så ikke krisemaksimer;). Det viktige nå er at du får på plass ordentlig prevensjonsvett i jenta, der var jeg alt for slapp i mange år og forstod ikke hvor lett det var å bli smittet eller gravid. Angrer på det i dag; har hatt flere STDs og celleforandringer... prat kondom flere ganger om dagen så hun forstår.. Skrem med litt klamydiastatistikk, HIV og HPV for det er faktiske risikoer en impulsiv 14 åring ikke nødvendigvis forstår av seg selv. Ta fram agurken når dere lager fredagstaco sammen og vis henne hvordan man ruller den på :D

Anonymkode: 85202...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har sex mye før nå til dag ( Dessverre ) ,mine 3 jente 17 ( eneste som ikke har hatt sex ennå,men hun har akkurat kommet ut som lesbisk og har kun hatt guttekjærester før hun sto frem, så trodde hun hadde hatt det,men det har hun ikke ), guttene mine på 15 og 13 har hatt det

Anonymkode: e78ab...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv tidlig ute med mye kontakt med eldre gutter. Var bare de jeg følte meg jevnaldrende med. Hadde kontakt med flere og om seksuelle temaer i en alder av 14. Hadde sex for første gang da jeg var passert 15 og gutten var 21. Halvt år senere ble jeg sammen med en annen som var 6 år eldre. Vi var sammen i over to år. Da jeg ble 18 forelsket jeg meg i min nåværende ektemann på 32 og har to barn og sammen på 16 året.

Jeg kan ikke komme med andre ord om å snakke med henne med prevansjon, men på den måten at du allerede antar hun vet alt om dette (ikke undervurder henne). Og snakk gjerne litt om det å evnt skulle få stygge rykter på seg. Jeg hadde venninner som konkurrerte om å ligge med flest mulig menn og de ryktene var ikke gode. Sannheten var at ene venninna mi mista tellingen ved 17 år da hun hadde passert 45 menn:/

Lykke til med praten, alt ordner seg skal du se!

Anonymkode: 450f1...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...