Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Skal man virkelig betale for henvisningen som legen skriver ut når man har bekkenløsning? Anonymkode: 222da...8c7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Nei ikke da man er gravid. Har du født må du imidlertid betale for henvisning. Bare å sende legekontoret en Mail . Legen har sikkert glemt å krysse av på at du er gravid og da får sekretærene beskjed om betaling fra deg. Anonymkode: 42975...ba1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Hm står tydelig på henvisninga at jeg er gravid med bekkenløsning, dama i skranken sa jeg måtte betale, jeg sa hæææ må jeg betale..hun bare JA! Så jeg betalte..kjenner jeg blir litt provosert. Var hun som ha meg den i handa også da legen hadde lagt den i skranken til meg.. Anonymkode: 222da...8c7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Skal være gratis. Utskrift fra normaltariffen som omhandler takster/gebyrer: «Ekspedisjonsgebyr, utgifter og arbeid ved forsendelse etter pasientens ønske av resept, rekvisisjon, henvisning eller lignende per brev, faks, telefon eller e-post. Taksten blir ikke refundert av folketrygden.Når pasienten er til konsultasjon hos fastlegen, er utstedelse av rekvisisjoner inkludert i konsultasjonstaksten. For å kunne kreve takst 8, forutsetter det at pasienten har bedt om at rekvisisjonen blir sendt istedenfor selv å hente den på legens kontor eller selv ta den med seg.Som eksempel kan taksten benyttes i de tilfeller hvor en pasient ber legen ta ut henvisning og sende den i posten til ein spesialist.» Anonymkode: c59e9...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå