Gå til innhold

Dere som har barn på ca 10-12 år. Har dere kontroll på hvor de er til enhver tid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På barneskolen til sønnen min er regelen at mobiltelefonen må ligge igjen hjemme.

Han er jo en del hjemme alene etter skolen, fra han slutter på skolen mellom 11.30 og 14.45 og til jeg kommer hjem rundt 16.30.

Han går ofte til kamerater da, men det er ikke alltid han går hjem for å hente telefonen først, da det er lengre å gå hjem enn å gå til kameratene. 

Det vil jo si at fra han er ferdig på skolen og til jeg kommer hjem, så har jeg ikke helt kontroll på hvor han er. 
Så det jeg vel tenker på er om jeg burde bli strengere med at han må gå rett hjem fra skolen for å hente mobilen før han får lov til å besøke kamerater.

Hva tenker dere? Har dere full kontroll på hvor de er til enhver tid?

Anonymkode: c40e9...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har de lov å ha med mobilen men den skal ligge i sekken med lyd av. 

Har ganske god kontroll på hvor hun er etter skolen da hun alltid sender melding å skriver hvor hun er hvis hun ikke er hjemme  

Anonymkode: 4181b...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Liker best å ha litt kontroll, men har det ikke. Mine har en kasse til telefoner på skolen.

Anonymkode: 94bb0...4c9

Han går på en barne- og ungdomsskole. På ungdomsskolen har de en kasse til telefoner på skolen, men på barneskolen skal telefonene ligge igjen hjemme. Det er noe de begynte med i høst da, og det er en prøveordning frem til jul. Så da får vi se om de fortsetter med det etter jul. 

HI

Anonymkode: c40e9...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker å ha kontroll på hvor 12 åringen er. 

Han har mobilen i sekken på lydløs, og gir beskjed hvis han går noe sted etter skolen. 

Anonymkode: 9ddfa...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 100% kontroll på 13-åringen, av ulike grunner. Vil si jeg har nesten full kontroll på 12-åringen også. Men tenk tilbake på da du selv var på den alderen. Vi fløy ute fra leksene var ferdige og til innetiden. Så lenge vi overholdt avtaler var det ikke noe problem. Vi skal være forsiktige med å overvåke.

Anonymkode: 92ee4...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10-åringen har jeg 100% kontroll på. Telefonen ligger på lydløs i sekken på skolen og hun ringer meg etter siste time om hun blir med noen hjem

13-åringen har jeg god kontroll på, men ikke 100%. Hender han glemmer sende en sms om hvor han er, eller at han blir med Tobias hjem også går de to videre til Sander f.eks uten å sende en sms om at de bytter sted å være.

Anonymkode: a1a53...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn cirka. Hun har nettopp fylt 10. Her vi bor er det litt avstand mellom ting og da blir det gjerne slik at man avtaler og gir beskjed litt mer enn om de var ute i gata og det bodde 25 unger i nærheten tror jeg. 

Anonymkode: 54fbc...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe behov for å vite akkurat hvor de er og de trenger ikke ha med telefon. Jeg tror det er sunt for barn å ha noe privatliv.

Anonymkode: 6cf1c...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 åringen har jeg full kontroll på. Men har en på 16 år, og vet da hun var rundt 12 år, så var jeg ikke alltid klar over hvor hun var. Hun kunne jo si hun var hos en venninne, så dro de til byen og lignende. Men ingen krise, for hun kom jo hjem når hun skulle, og holdt avtaler.

Anonymkode: c46db...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han går på en barne- og ungdomsskole. På ungdomsskolen har de en kasse til telefoner på skolen, men på barneskolen skal telefonene ligge igjen hjemme. Det er noe de begynte med i høst da, og det er en prøveordning frem til jul. Så da får vi se om de fortsetter med det etter jul. 

HI

Anonymkode: c40e9...4f3

Det hadde jeg glatt sett bort fra. Den hadde vært i sekken avslått og usynlig. Det er nemlig mye som skal skje mellom skoletid og kvelden og telefon er nødvendig.

Anonymkode: dd2dd...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...