Gå til innhold

Hvordan kler førsteklassingene seg nå, -5 snø


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere fast ullundertøy? Med genser og bukse over? Joggebukse eller jeans? Når de skal gå ut tar de på fleece utenpå alt, eller tar de av bomullslaget først? Og så dress?

 

Anonymkode: a9c0d...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullundertøy  når det er minus grader ja. Og fleece dress eller ullbukse/genser fra nøstebarn utenpå. Og vinterdress.

Anonymkode: ba936...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går i andre nå, men i fjor var det ganske likt dom i barnehagen.

ull innerst og fleece mellom før vinterdress.

vår er ikke så flink til å ta av seg fleecen inne, men nå er hun så stor at hun må lære å regulere klær etter kroppstemperatur selv.

på vår skole flyr ungene i første klasse rundt i ulltøyet inne, akkurat som i barnehagen.

Anonymkode: 51e2a...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente har på seg bomullsstillongs og ullsokker og bukse og ulltrøye(som oftest.) ofte tskjorte under ulltrøya også. De har en halvtime gymaktivitet hver dag, så kan ikke ha på for mye klær heller, da koker hun jo over.

Når hun skal ut tar hun nok bare på seg vinterbukse og vinterjakke, lue og votter. Kan ikke tenke meg det er tid til å verken ta av inneklær eller ta på fleece. da går friminuttet før hun er ferdig påkledd.

De er ikke ute så lenge av gangen og er aktive den tiden de er ute så tenker det er grei nok på kledning. Kjenner hun det er kaldt regner jeg med hun erfarer og tar på seg en fleecejakke under jakka neste gang.

Anonymkode: 87b7b...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ullundertøy  når det er minus grader ja. Og fleece dress eller ullbukse/genser fra nøstebarn utenpå. Og vinterdress.

Anonymkode: ba936...5fb

Vil det si at de tar av seg genser/bukse og har på fleece når de går ut? Tror nemlig ikke min gjør det, han bare tar på dressen utenpå bukse og genser. Og er litt usikker hvordan jeg kan sørge for at han er varm nok ute...

Anonymkode: a9c0d...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min jente har på seg bomullsstillongs og ullsokker og bukse og ulltrøye(som oftest.) ofte tskjorte under ulltrøya også. De har en halvtime gymaktivitet hver dag, så kan ikke ha på for mye klær heller, da koker hun jo over.

Når hun skal ut tar hun nok bare på seg vinterbukse og vinterjakke, lue og votter. Kan ikke tenke meg det er tid til å verken ta av inneklær eller ta på fleece. da går friminuttet før hun er ferdig påkledd.

De er ikke ute så lenge av gangen og er aktive den tiden de er ute så tenker det er grei nok på kledning. Kjenner hun det er kaldt regner jeg med hun erfarer og tar på seg en fleecejakke under jakka neste gang.

Anonymkode: 87b7b...408

På vår skole har de ofte turer og uteskole, og da er de ute i flere timer i strekk.

Anonymkode: a9c0d...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På vår skole har de ofte turer og uteskole, og da er de ute i flere timer i strekk.

Anonymkode: a9c0d...fc4

Dere vet vel hvilke dager det er tur og uteskole? Så da kan han vel ha på ullundertøy og fleece hjemmefra den dagen, så er det bare å ta dressen utover der når de skal ut?

Min erfaring er at det må gjøres så enkelt så mulig pga lite hjelp fra voksne og knapt med tid til påkledning. Også må man terpe igjen og igjen om påkledning.(skjønt, det føles veldig forgjeves)

Anonymkode: 87b7b...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var de i skogen de tre siste timene, da hadde hun superundertøy innerst, en myk bukse og vanlig genser over. Da de skulle ut i skogen dro hun en utebukse utenpå der igjen, jakke, vintersko, hansker og lue

I dag har de inneskole hele dagen, og hun gikk avgårde i superundertøy, dongeribukse og genser, jakke, hansker, lue og vintersko. Utebuksen hadde hun i sekken.

Anonymkode: e4a07...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2. klassing blir sjelden kald, så er ikke noe stort problem. Jeg tenker også at de lærer av å bli kalde. Ikke de dagene de har uteskole,men de dagene de har vanlige friminutt. Vi har fleece liggende på skolen så han kan bruke det ved behov. På dager med uteskole tar han på fleece før han går hjemmefra, da har han på fleecebuksa på inne før de går på tur. 

Anonymkode: 8778d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har ullundertøy med en tynn genser og joggebukse utenpå. Tar bare dressen utenpå det når han går ut. Det er varmt nok for ham foreløpig, men om de har tur/utedag bytter jeg ut genseren og buksa med fleece. Han har også en fleecejakke liggende i hylla si i tilfelle han blir kald.

Anonymkode: 55704...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige inneklær, tar på (evt fleece og) utedress over på vei ut. lue og votter, selvsagt. Ingen grunn til å gjøre garderobetida lenger enn nødvendig med av med det ene og på med det andre.

Anonymkode: ab284...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde ull + fleece+ dress når det var 15 minus. Når d bare er 5 så har hun vanlige klær under  Dette om d er en vanlig dag. 

 

Skal de på tur så er d ull + fleece + dress. Med ekstra votter i sekken. 

 

Anonymkode: e3d74...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig skoledag er ull undertøy, bukse og genser. Dress bukse og jakke, lue og votter.

Uteskole/turdag er det ullundertøy, tykk bukse og genser i ull, og hel dress, lue og votter. 

Aldri vært ett problem at han et kald. Blir han for varm inne tar han av seg genser. 

Anonymkode: 9751f...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superundertøy i ull, fleece/strikkeklær over og vinterdress, lue og votter. Det samme som vi praktiserer på denne tiden i barnehage. :)

Anonymkode: 21c6c...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...