Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #1 Skrevet 22. november 2017 Går rundt på kjøpesenteret (skulle kjøpe en gave), er masse salg, f.eks. 50% av alt julepynt og masse nydelige ting. Har nok penger. Men trenger jo ingenting. Har jo allerede plenty. Følte meg så heldig og privilegert, også blei eg litt stolt av meg sjølv som har blitt fornuftig nok til å la det være. For 10 år siden kastet eg meg over alt eg såg på som et "kupp". No er eg skeptisk til å kjøpe for orker ikkje fulle boder og loft og skap. Er dere glad i å handle, eller går det veldig fint å la det være? Anonymkode: 11ee4...057
Lessismore Skrevet 22. november 2017 #2 Skrevet 22. november 2017 Det er stas å handle, men fordi det blir så mye som hoper seg opp og må ryddes, tenker jeg som deg at jeg lar være. I tillegg er jeg blitt mye mer bevisst på hvor mye søppel vi produserer, og det er også en motivasjon til å la være. Vi har alt vi trenger.
sug lut Skrevet 22. november 2017 #3 Skrevet 22. november 2017 Jeg kjøper ikke ting jeg ikke trenger, men "trenger" er en vid kategori. Jeg kjøper ikke for å kjøpe, er vel en bedre beskrivelse.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #4 Skrevet 22. november 2017 Jeg er glad i å handle når det er noe jeg trenger, men jeg drar aldri ut for å handle bare for å handle. Selv når det er noe jeg faktisk trenger kjøper jeg det ikke med en gang. Hvis det er noe som kan vente ønsker jeg meg det heller til jul eller bursdag. Anonymkode: 2ed7e...488
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #5 Skrevet 22. november 2017 Jeg liker ikke å handle. Som nyutflyttet student likte jeg det. Men på et tidspunkt ble det fullt her, og nå liker jeg mer å kaste/gi bort. Jeg liker å handle mat da. Det gir meg en dyp tilfredshet, som jeg tror er helt på instinktnivå. Så jeg må begrense meg for å ikke fylle skapene med matvarer. Anonymkode: b170b...488
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #6 Skrevet 22. november 2017 Gikk en runde på butikkene i går. Masse nydelig julepynt! Kom ikke hjem med noe....noe jeg tenkte var rimelig "mot normalt". Fant ut at jeg har nok. Anonymkode: f437e...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå