Gå til innhold

Is brodder som ikke går lett i stykker

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor kjøpte jeg is brodder på Enklere Liv, av svart gummi med litt blå farge. Disse varte i 3 uker så gikk de i stykker. 

Speilglatt is og hund som drar er dårlig kombinasjon, kan du anbefale brodder som varer en stund ? Og hvor kjøpte du de ? 

Anonymkode: d517d...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes mange tester som du bør lese.  

Vi kjøpte testvinneren da vi kjøpte.  Husker ikke merket, fordi det er 8 år siden. Men de er nøyaktig like gode. Var vel verdt de 250kr de kostet den gangen. 

Anonymkode: 47b61...ef0

Skrevet
31 minutter siden, Ann Christin skrev:

Jeg har disse da jeg ofte går tur på glatte veier med bikkjer som drar som et uvær om de oppdager et dyr i skogen. Fortsatt ikke gått på trynet med de, er jo skikkelig pigger! https://www.xxl.no/snowline-snowline-pro-brodder/p/1077898_1_style?gclid=Cj0KCQiAus_QBRDgARIsAIRGNGjmXKxEyEa2JE_pCsm4GmEpXhhdDeEbS46FRcA_vYVhRd8lPiFiaJcaAl-8EALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CJiSodbY0dcCFRCemwodohwHjw

Hm, interessant. Har du tilfeldigvis også testa dem utenfor sti og vei? Jeg går mye i terreng, og orker ikke henge fast for mye, men digger tanken på megapigger.

Har du prøvd den utgaven som heter snowline trail, forresten, som er mer kjetting enn pigg?

Skrevet
40 minutter siden, sug lut skrev:

Hm, interessant. Har du tilfeldigvis også testa dem utenfor sti og vei? Jeg går mye i terreng, og orker ikke henge fast for mye, men digger tanken på megapigger.

Har du prøvd den utgaven som heter snowline trail, forresten, som er mer kjetting enn pigg?

Jeg har vel testa de de fleste steder da jeg har bikkjer som ikke vil gå på do hvorsomhelst, og helst lengst inni skogen :fnise:  Fortsatt ikke opplevd å henge fast noe sted. Verken i barskog med mye kvist og kvast eller på grusveier med ren is. Veldig digg å kunne gå på stier og veier hvor det er speilblankt og man bare går som vanlig. Man må bare passe på å ha riktig størrelse så de sitter godt og ikke er løse på undersiden.

Og nei, ikke prøvd de, når jeg kjøpte fantes bare den typen. Også ville jeg ha mest mulig pigg for bedre grep :)

Skrevet
13 minutter siden, Ann Christin skrev:

Jeg har vel testa de de fleste steder da jeg har bikkjer som ikke vil gå på do hvorsomhelst, og helst lengst inni skogen :fnise:  Fortsatt ikke opplevd å henge fast noe sted. Verken i barskog med mye kvist og kvast eller på grusveier med ren is. Veldig digg å kunne gå på stier og veier hvor det er speilblankt og man bare går som vanlig. Man må bare passe på å ha riktig størrelse så de sitter godt og ikke er løse på undersiden.

Og nei, ikke prøvd de, når jeg kjøpte fantes bare den typen. Også ville jeg ha mest mulig pigg for bedre grep :)

I hear you, sister, glatta er et helvete, og snarveien til isjiasvondt er å gå spent som ei stålfjær. Da skal jeg nok rett og slett prøve disse, tenker jeg, for jeg sliter med å få tak i Yaktrax i år (elsker dem, for de kan man også gå på asfalt med de meterne man trenger før man kommer inn i skogen).

Skrevet
47 minutter siden, sug lut skrev:

I hear you, sister, glatta er et helvete, og snarveien til isjiasvondt er å gå spent som ei stålfjær. Da skal jeg nok rett og slett prøve disse, tenker jeg, for jeg sliter med å få tak i Yaktrax i år (elsker dem, for de kan man også gå på asfalt med de meterne man trenger før man kommer inn i skogen).

Null problem det heldigvis. Går man veldig lenge på asfalt kan de skli litt så man må bare passe på at de er rette, men har gått på grusstier uten at det er noe problem med at de flytter på seg der.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken Yaktrax har du som du er førnøyd med? Jeg har de her

https://productimage003.cotswoldoutdoor.com/productimages/580x580/3e5100250000.jpg

Og synes jeg sklir fort på de hvis det er mest is.

Anonymkode: 01640...5ee

Det et de samme jeg har. Liker dem godt fordi de funker overalt, men enig i at på absolutt hylhålke trengs det pigg . På de aller fleste fører er de imidlertid supre. Har ikke testa de mer ekstreme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...