Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Læreren snakket om en oppgave sønnen min hadde levert inn i norsk hvor han skulle skrive en samtale mellom ungdommer og han hadde skrevet mange emojier på slutten av oppgaven som var meningen da dette er "ungdomsspråk" og samtalen var meldinger mellom ungdommer. læreren hadde nok misforstått dette fordi han kommenterte at han skjønte ikke hvorfor han hadde laget alle disse tegnene og opplevde det som tull. Jeg hadde ikke sett oppgaven men sønnen min forklarte meg dette etterpå at det var en mening med tegnene. Hadde dere tatt dette opp med læreren at han nok har misforstått hensikten med tegnene eller hadde dere latt det være? Anonymkode: 8a78f...ff4
Superdolly Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Jeg tenker at det får være grenser for å være curlingforelder og mase og styre på barnas vegne. La sønnen din si fra selv, eller la det ligge.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, Superdolly skrev: Jeg tenker at det får være grenser for å være curlingforelder og mase og styre på barnas vegne. La sønnen din si fra selv, eller la det ligge. Veldig enig. Anonymkode: 96a55...4a6
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Var det ikke norsk? Inngår emojier i norsk? Anonymkode: 6df8e...524
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 JEG hadde stått opp for sønnen min jeg ! Curlingforelder ? Sprøyt! Anonymkode: fed18...f77
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Læreren snakket om en oppgave sønnen min hadde levert inn i norsk hvor han skulle skrive en samtale mellom ungdommer og han hadde skrevet mange emojier på slutten av oppgaven som var meningen da dette er "ungdomsspråk" og samtalen var meldinger mellom ungdommer. læreren hadde nok misforstått dette fordi han kommenterte at han skjønte ikke hvorfor han hadde laget alle disse tegnene og opplevde det som tull. Jeg hadde ikke sett oppgaven men sønnen min forklarte meg dette etterpå at det var en mening med tegnene. Hadde dere tatt dette opp med læreren at han nok har misforstått hensikten med tegnene eller hadde dere latt det være? Anonymkode: 8a78f...ff4 Kan ikke ungen snakke med lærer selv? Anonymkode: 3e26e...102
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 Send Mail til læreren og be han snakke med han om oppgaven, for du har gjort det og fått en forklaring. Anonymkode: a90fe...0d8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 Dette lærer vi faktisk om på min master i digital kommunikasjon. Emojies er ungdommens nye språk og er en viktig del av dagens ungdomskultur. Tenker det er kult at sønnen din la vekt på dette jeg, og tenker at læreren er litt lite oppdatert. Kan ikke sønnen din forklare dette for læreren selv? Anonymkode: a39b8...c20
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #9 Skrevet 21. november 2017 Det er for mye forlangt at en 10 åring skal stå i mot en voksen person. Jeg ville tatt en telefon og forklart hvordan gutten din har løst oppgaven. Anonymkode: ca138...67b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er for mye forlangt at en 10 åring skal stå i mot en voksen person. Jeg ville tatt en telefon og forklart hvordan gutten din har løst oppgaven. Anonymkode: ca138...67b Stå opp mot? Anonymkode: 3e26e...102
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er for mye forlangt at en 10 åring skal stå i mot en voksen person. Jeg ville tatt en telefon og forklart hvordan gutten din har løst oppgaven. Anonymkode: ca138...67b Hvor i all verden står det at sønnen er 10 år...? Anonymkode: 73c3f...074
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er for mye forlangt at en 10 åring skal stå i mot en voksen person. Jeg ville tatt en telefon og forklart hvordan gutten din har løst oppgaven. Anonymkode: ca138...67b Det er jo ikke snakk om at han skal konfrontere læreren og "stå opp mot". Sønnen skal oppklare en misforståelse. Herregud. Anonymkode: 86c31...5ca
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #13 Skrevet 22. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette lærer vi faktisk om på min master i digital kommunikasjon. Emojies er ungdommens nye språk og er en viktig del av dagens ungdomskultur. Tenker det er kult at sønnen din la vekt på dette jeg, og tenker at læreren er litt lite oppdatert. Kan ikke sønnen din forklare dette for læreren selv? Anonymkode: a39b8...c20 Så lenge emojier (heldigvis) ikke inngår u kompetansemålet bør han plukke av seg den uvanen, gitt! Anonymkode: c7980...fe7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #14 Skrevet 22. november 2017 Høres ut som sønnen din tok en skikkelig snarvei i norskoppgaven sin. Han prøver å komme unna det, og du biter på! Så klart ikke emojier inngår i en norskoppgave. Det er bare latskapen som slår ut («gidder ikke skrive ord, tegner litt emojier i stedet») Anonymkode: e80ed...58b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #15 Skrevet 22. november 2017 Tenker gutten lærer masse av å få muligheten til å ta opp dette selv med læreren. Selv hadde jeg foreldre som oppmuntret allerede fra barneskolen at slike ting måtte jeg ordne selv, men de sto meg i ryggen hvis det skulle være noe (og heiet meg frem). Lærte mer av det og ble bedre rustet , en om de hadde "fikset" det for meg hver gang -Dette er jo en "enkel" sak, uten dårlig stemning, kun en misforståelse. Flott å øve seg på. Anonymkode: 09ebf...efa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #16 Skrevet 22. november 2017 Han kan jo ikke være eldre enn 10 for å skrive en sånn oppgave? Anonymkode: ca138...67b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2017 #17 Skrevet 22. november 2017 Læreren mente dette ikke passet i oppgaven. Det kan godt være riktig. Be sønnen din spørre læreren om de kan få lære litt om når det er greit å bruke og når de bør holde seg til godkjent norsk språk. Anonymkode: a08e7...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå