Gå til innhold

Poteter i flere varianter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyd med meg sjøl kom jeg hjem fra jobb i dag med middag ikke bare til i dag, men til i morgen også. Så får jeg beskjed om at i morgen får vi besøk til middag. Jeg har nok mat, om jeg sper litt ekstra på med grønnsaker, men besøket liker ikke ris, som jeg hadde planlagt å ha, og tåler ikke pasta, så da må det bli poteter, selv om det egentlig er litt kjedelig til. Men det må jo gå. Yngstejenta er ikke noe glad i poteter, så det hadde vært fint å kunne serverer poteter på en annen måte enn kokt, ovnstekt eller mos. 

Hva er din favorittmåte å servere poteter på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hva som skal spises med potetene.

Jeg er glad i fløtegratinerte poteter. Bakt potet er også godt.

Noen ganger skjærer jeg poteter i båter, legger dem i en ildfast form, ringler over litt olivenolje og krydder og baker dem i ovnen. Dette er mine barns favoritt.

Røstipoteter.

Hm... Jeg satt her og skulle skrive noe mer, men det glapp for meg, dessverre. Jernteppe.

Skrevet

Gratinerte poteter eller ovnsbakte båtpoteter

Hva med å bruk søtpoteter? Det er jo så mye bedre

Anonymkode: 1bb79...021

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gratinerte poteter eller ovnsbakte båtpoteter

Hva med å bruk søtpoteter? Det er jo så mye bedre

Skulle stå fløtegratinerte poteter

Skrevet
3 minutter siden, Superdolly skrev:

Det kommer litt an på hva som skal spises med potetene.

Jeg er glad i fløtegratinerte poteter. Bakt potet er også godt.

Noen ganger skjærer jeg poteter i båter, legger dem i en ildfast form, ringler over litt olivenolje og krydder og baker dem i ovnen. Dette er mine barns favoritt.

Røstipoteter.

Hm... Jeg satt her og skulle skrive noe mer, men det glapp for meg, dessverre. Jernteppe.

Ja, for det er det som er litt vanskelig. Jeg skal lage kyllingform med en eller annen form for "saus" av olivenolje og sitrus, med diverse krydder. Må kanskje gå for potetmos da...  eller kanskje bakt går?

Skrevet

Favoritten til ungene her er hasselback eller ovnsbakte båtpoteter, men det passer jo ikke så godt til kyllinggryte nei..

Anonymkode: 672dc...e29

Skrevet

Det høres virkelig ut som det hadde passet best med ris til den retten, synes jeg. Så da kunne jeg nok fint vært sær nok til å koke poteter til besøket og ris til resten av familien... Men jeg er av den oppfatning at man skal spise det man får og ikke dra frem "liker ikke" i alle sammenhenger. 

Bakt potet funker jo fint til kyllingfilet, så kanskje det funker til den retten du skal lage da.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Favoritten til ungene her er hasselback eller ovnsbakte båtpoteter, men det passer jo ikke så godt til kyllinggryte nei..

Anonymkode: 672dc...e29

Hasselbackpoteter! DET var det jeg skulle skrive og som helt falt ut av hodet mitt! Takk, anonym!

Skrevet

Jeg ville laget en gryte med ris, og en med byggryn jeg. Evt en med ris og en med kokte poteter. Det er jo ikke mer arbeid å koke begge deler. 

Det kan jo også tenkes at de liker ris som er god, at de hittil bare har smakt overkokt tyggi-ris?

Anonymkode: 21de9...20a

Skrevet

https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=pomme+anna&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=gIsUWtfSI4Og8wfdqrbgBA#gfe_rd=cr&scso=uid_WhSLgAAKcd0KpMiMpg8o3Q_8:6  

Jeg spiste pomme anna i går. Var nam! Det er jo bare smør og poteter. Pluss litt salt og pepper.

I ditt tilfelle, hadde jeg nok kanskje lagd pomme anna ellle kokte poteter. 

Anonymkode: ec2e7...a64

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.google.no/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=pomme+anna&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=gIsUWtfSI4Og8wfdqrbgBA#gfe_rd=cr&scso=uid_WhSLgAAKcd0KpMiMpg8o3Q_8:6  

Jeg spiste pomme anna i går. Var nam! Det er jo bare smør og poteter. Pluss litt salt og pepper.

I ditt tilfelle, hadde jeg nok kanskje lagd pomme anna ellle kokte poteter. 

Anonymkode: ec2e7...a64

Kult! Det så artig ut, kanskje jeg skal prøve det! Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...