Gå til innhold

Min 13 åring har lyst å løpe halvmaraton/maraton. Er hun for ung?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun løper 5-6 ganger i uka opptil 12 km hver gang og elsker dette. Hun maser om å få være med på halvmaraton eller maraton. Er hun for ung?

Anonymkode: d3349...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er 16 årsgrense på offisielle løp.  Men sentrumsløpet i Oslo kan hun være med på, 1 mil. 

Anonymkode: edff8...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er 16 årsgrense på offisielle løp.  Men sentrumsløpet i Oslo kan hun være med på, 1 mil. 

Anonymkode: edff8...aca

Ok, takk for svar. 

Anonymkode: d3349...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper mange både hel og halv maraton, og det enorm stor forskjell på 12 km og 42 km. For så vidt også 12 og 21, selv om det kan hun kanskje gjennomføre. Be henne løpe en del lengre turer for å se hvordan hun trives med det, feks en tur på 30-35 km. Jeg ville også hatt en god del turer på ca 18 km før debut på halvm.

Anonymkode: 28a81...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg løper mange både hel og halv maraton, og det enorm stor forskjell på 12 km og 42 km. For så vidt også 12 og 21, selv om det kan hun kanskje gjennomføre. Be henne løpe en del lengre turer for å se hvordan hun trives med det, feks en tur på 30-35 km. Jeg ville også hatt en god del turer på ca 18 km før debut på halvm.

Anonymkode: 28a81...e5d

Det hadde vært halvmaraton som hadde vært mest aktuelt. Hun har løpt 20 km turer med faren flere ganger siden i sommer. Hun bare elsker dette. 

Anonymkode: d3349...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...