Gå til innhold

Syden og tenåring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er i syden med 4åring og tenåring. Tenåringen svarer kun «vet ikke», «ja» og «nei». Hvis hun sier noe mer er det stort sett negativt. Jeg får lyst til å riste henne! Men prøver å opptre voksent og være passe grei. Hun er samboers barn. Vi pleier å ha det hyggelig og fint sammen. Hvordan spørre henne hva som er galt og få henne til å skjønne at hun må bidra bittelitt selv også for å få det hyggelig? 

Anonymkode: d6354...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett deg ned med henne og spør om det er noe som plager henne, og om hun har det bra. Si at du merker at hun har trukket seg litt unna, og spør henne hvorfor. Er det noe galt? Er det noe dere kan gjøre annerledes for at dere alle skal få en fin tur? Hvis hun fortsetter i samme gate og fremdeles svarer surt, får du be din mann om å ta en prat med henne om hvordan oppførselen hennes påvirker hele familien negativt.

Anonymkode: 3c333...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var jeg også da jeg var tenåring. Hvis noen hadde spurt meg hva som var galt, så hadde jeg ikke hatt et godt svar 😂

 

Anonymkode: f5303...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det opp i kveld. Plutselig kom muligheten. Hun virket glad over å bli spurt og hadde mye å tenke på, men det handler åpenbart ikke om meg, men om henne selv. Godt å få i gang samtalen og jeg fikk sagt at jeg er her for henne om det er noe hun vil snakke om 😊

Anonymkode: d6354...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...