Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Jeg er i ferd med å søke min datter inn på privat skole. Der må juridisk far undertegne. Greia er at min datter er vokst opp med en annen hun kaller pappa. Vi har aldri vært gift, og bor nå fra hverandre. Biologisk far har hun nettopp fått vite om, og de har nettopp begynt å bygge et forhold. Det jeg lurer på; er det biologisk far som skal undertegne? Har han biologisk ansvar selvom han nettopp har begynt å møte henne? Eller holder det med min underskrift? Han hun kaller pappa, skal vel hvertfall ikke underskrive? Han har ikke adoptert henne, og vi var aldri gift. Hjelp! Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Så lenge du og biologisk far har delt foreldreansvar, skal han underskrive. Om dere ikke har delt foreldreansvar holder det at du skriver under. Stefar skal ikke skrive under. Anonymkode: b169e...428
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så lenge du og biologisk far har delt foreldreansvar, skal han underskrive. Om dere ikke har delt foreldreansvar holder det at du skriver under. Stefar skal ikke skrive under. Anonymkode: b169e...428 Hva vil det si å ha delt foreldreansvar? Nå døler jeg meg skikkelig dum 😂 Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 Har du noen gang måttet få pass til barnet ditt? Hvis svaret er ja, og du alene har signert for det: da har du foreldreansvaret alene. Da trenger ikke "juridisk far" å signere": Hvis du ikke har pass til barnet, eller av annen grunn ikke vet om du har foreldreansvaret alene, så ringer du folkeregisteret og spør. Hjelpes hva folk ikke vet om seg selv.. Anonymkode: 4ac94...4dc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du noen gang måttet få pass til barnet ditt? Hvis svaret er ja, og du alene har signert for det: da har du foreldreansvaret alene. Da trenger ikke "juridisk far" å signere": Hvis du ikke har pass til barnet, eller av annen grunn ikke vet om du har foreldreansvaret alene, så ringer du folkeregisteret og spør. Hjelpes hva folk ikke vet om seg selv.. Anonymkode: 4ac94...4dc Hjelpes hva folk må si og gjøre for å løfte seg selv opp. Ha en strålende dag! Prøv å smile litt 😊 Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 Kanskje du skrev ukjent far på et papir en gang? Han har uansett ikke foreldreansvar selv om han betaler bidrag. Han har ikke samværsrett siden barnet ikke kjenner far før nå. Tipper du har ansvaret alene. Family ties. Anonymkode: cb4c5...ed5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva vil det si å ha delt foreldreansvar? Nå døler jeg meg skikkelig dum 😂 Anonymkode: d923a...a94 Neida, er ikke dumt det! Den eller de som har foreldreansvar for barnet tar valg om f.eks innmelding i trossamfunn, navnevalg, skolevalg ol. Hvis du og far har felles foreldreansvar har han måttet skrive under på slike ting tidligere, inkludert når du skal ha pass til barnet. Delt foreldreansvar får man kun hvis man 1. Begge foreldrene bor sammen med barnet ved fødsel. 2.Far søker om delt foreldreansvar. Siden du sier han nettopp har begynt å være involvert i livet til barnet ditt vil jeg tro dere ikke har delt foreldreansvar, men dette kan du sjekke på skatteetaten. http://www.skatteetaten.no/no/Om-skatteetaten/Kontakt-oss/E-post/Send-ny-epost/Annet/Bestill-attester-eller-utskrifter/Bekreftelse-pa-foreldreansvar/ Anonymkode: b169e...428
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Neida, er ikke dumt det! Den eller de som har foreldreansvar for barnet tar valg om f.eks innmelding i trossamfunn, navnevalg, skolevalg ol. Hvis du og far har felles foreldreansvar har han måttet skrive under på slike ting tidligere, inkludert når du skal ha pass til barnet. Delt foreldreansvar får man kun hvis man 1. Begge foreldrene bor sammen med barnet ved fødsel. 2.Far søker om delt foreldreansvar. Siden du sier han nettopp har begynt å være involvert i livet til barnet ditt vil jeg tro dere ikke har delt foreldreansvar, men dette kan du sjekke på skatteetaten. http://www.skatteetaten.no/no/Om-skatteetaten/Kontakt-oss/E-post/Send-ny-epost/Annet/Bestill-attester-eller-utskrifter/Bekreftelse-pa-foreldreansvar/ Anonymkode: b169e...428 Tusen takk for svar 🙏 😊 Har liksom ikke vært i en situasjon hvor jeg har trengt å tenke på det før. Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #9 Skrevet 21. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du skrev ukjent far på et papir en gang? Han har uansett ikke foreldreansvar selv om han betaler bidrag. Han har ikke samværsrett siden barnet ikke kjenner far før nå. Tipper du har ansvaret alene. Family ties. Anonymkode: cb4c5...ed5 ?? Hva er vitsen? "Family ties". Ikke rart noen barn blir mobbere... Håper dine avkom ikke går på skolen til mine barn.... Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 Burde ikke alle vite om de deler foreldreansvaret med noen? Veldig kjekt å vite hvem som kan ta beslutninger på vegne av eget barn, og om en kan gjøre det alene eller ikke. Sånn fra dag en mener jeg, ikke etter at det har "dukket opp noe"... Anonymkode: dec80...7be
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: ?? Hva er vitsen? "Family ties". Ikke rart noen barn blir mobbere... Håper dine avkom ikke går på skolen til mine barn.... Anonymkode: d923a...a94 Der som var poenget (vitser er noe annet), var å få frem at jeg er oppgitt over at det finnes et barn hvor moren ikke vet om hun har 100% eller 50% ansvar for barnet. Synes synd på barnet hennes for å være helt ærlig. Hun sier jo selv at hun føler seg dum, som en annen her inne mener hun ikke bør. Virkelig? Kanskje trådstarters følelse er på sin plass. Jeg er sikkert på at min oppgitthet er på sin plass. Hvor mange prosent av foreldre i Norge ville du antatt ikke vet det? Ikke retorisk. Bare anslå beste gjetning. Jeg mener vi ikke bare glatte over at mennesker som føder barn ikke trenger å vite hvilket ansvar de har på det ene eller andre området eller i prosent. Det er ikke bare det å dekke primærbehov som gjør en god mor. Idiocracy Anonymkode: cb4c5...ed5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Der som var poenget (vitser er noe annet), var å få frem at jeg er oppgitt over at det finnes et barn hvor moren ikke vet om hun har 100% eller 50% ansvar for barnet. Synes synd på barnet hennes for å være helt ærlig. Hun sier jo selv at hun føler seg dum, som en annen her inne mener hun ikke bør. Virkelig? Kanskje trådstarters følelse er på sin plass. Jeg er sikkert på at min oppgitthet er på sin plass. Hvor mange prosent av foreldre i Norge ville du antatt ikke vet det? Ikke retorisk. Bare anslå beste gjetning. Jeg mener vi ikke bare glatte over at mennesker som føder barn ikke trenger å vite hvilket ansvar de har på det ene eller andre området eller i prosent. Det er ikke bare det å dekke primærbehov som gjør en god mor. Idiocracy Anonymkode: cb4c5...ed5 Vær så snill a... Hun spurte om noe... Helt ærlig hadde ikke jeg visst det heller, i hennes situasjon. Dere snerpete gamle damer bør skjerpe dere... Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #13 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Der som var poenget (vitser er noe annet), var å få frem at jeg er oppgitt over at det finnes et barn hvor moren ikke vet om hun har 100% eller 50% ansvar for barnet. Synes synd på barnet hennes for å være helt ærlig. Hun sier jo selv at hun føler seg dum, som en annen her inne mener hun ikke bør. Virkelig? Kanskje trådstarters følelse er på sin plass. Jeg er sikkert på at min oppgitthet er på sin plass. Hvor mange prosent av foreldre i Norge ville du antatt ikke vet det? Ikke retorisk. Bare anslå beste gjetning. Jeg mener vi ikke bare glatte over at mennesker som føder barn ikke trenger å vite hvilket ansvar de har på det ene eller andre området eller i prosent. Det er ikke bare det å dekke primærbehov som gjør en god mor. Idiocracy Anonymkode: cb4c5...ed5 Jeg lurte i forbindelse med en skolesøknad. Hva som var juridisk. Hvis du syns det er kult å svare noen bare for å være spydig, syns jeg synd på barna DINE. Anonymkode: d923a...a94
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #14 Skrevet 21. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Der som var poenget (vitser er noe annet), var å få frem at jeg er oppgitt over at det finnes et barn hvor moren ikke vet om hun har 100% eller 50% ansvar for barnet. Synes synd på barnet hennes for å være helt ærlig. Hun sier jo selv at hun føler seg dum, som en annen her inne mener hun ikke bør. Virkelig? Kanskje trådstarters følelse er på sin plass. Jeg er sikkert på at min oppgitthet er på sin plass. Hvor mange prosent av foreldre i Norge ville du antatt ikke vet det? Ikke retorisk. Bare anslå beste gjetning. Jeg mener vi ikke bare glatte over at mennesker som føder barn ikke trenger å vite hvilket ansvar de har på det ene eller andre området eller i prosent. Det er ikke bare det å dekke primærbehov som gjør en god mor. Idiocracy Anonymkode: cb4c5...ed5 Hva i all verden slags menneske er du egentlig?? Mor har hele barnas liv stilt opp 100%. Om hun har 50% ansvar eller 100% ansvar på papiret utgjør jo ingen forskjell for hvordan hun har oppdratt barna sine? Tror du barna har lidd av den grunn, siden du syns SYND på barna hennes? Som hun sier, hun har ikke trengt å vite dette før nå, og nå når hun trenger å vite det spør hun noen andre. Vitner ikke om noe annet enn en god mor, spør du meg. Er nesten målløs over hva du skriver. Herregud. Anonymkode: b169e...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå