Gå til innhold

Hva slags budsjett har dere på pakkekalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 12 ønsker seg dette i år. Jeg har sagt at jeg heller vil bruke mer penger på julegaver enn på en slik kalender, og at hun derfor ikke må ha forventninger til innholdet i en slik en. Jeg tenkte likevel jeg ville prøve meg, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe? Jeg tenker i utgangspunktet at ca 300 er nok, det er vel omtrent det en av de dyreste sjokoladekalenderne koster? 

Det gir en snittpris på 12,50 pr dag, og er ikke mye! Er jeg for kjip?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager en relativt dyr kalender, men det er 22, 23 og 24 des som drar opp budsjettet noe voldsomt. Vi har en tradisjon om at 22. får de nye tøfler, 23. er det ny julepysj og 24 er det lego eller noe annet som kan skape aktivitet noen timer. Så de 3 dagene kommer kjapt på 700,- kr, ellers så hadde jeg fint klart å ligge på et så lavt snitt hver dag 😊

Anonymkode: 9a1d3...aae

Skrevet

Mellom 200 og 300 kroner.

Her er noen gaver litt dyrere, men de fleste er veldig billig. Har kjøpt litt på Ebay, reflekser, hårstrikker, øredobber med nissemotiv osv og snittprisen der er vel mellom 6 og 10 kr. En litt dyrere gave fra Ebay, deksel til mobilen med julemotiv, den kostet vel en femtilapp.

Ellers er det en del tyggis, små sjokoladenisser (kjøper en pakke med mange nisser og deler på flere dager), noen griseflaxlodd til 10 kr stk osv. Har også kjøpt 3-pk med julesokker på Cubus når det var BigSmile og 30% som blir fordelt på tre dager. Eller er det vel en leppepomade og en neglelakk også i den, kjøpt på ryddesalg til 10 kr stk på Sparkjøp.

Det skal ikke være en julegave hver dag, det skal være en nedtelling til jul

Anonymkode: ad3c4...3af

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mellom 200 og 300 kroner.

Her er noen gaver litt dyrere, men de fleste er veldig billig. Har kjøpt litt på Ebay, reflekser, hårstrikker, øredobber med nissemotiv osv og snittprisen der er vel mellom 6 og 10 kr. En litt dyrere gave fra Ebay, deksel til mobilen med julemotiv, den kostet vel en femtilapp.

Ellers er det en del tyggis, små sjokoladenisser (kjøper en pakke med mange nisser og deler på flere dager), noen griseflaxlodd til 10 kr stk osv. Har også kjøpt 3-pk med julesokker på Cubus når det var BigSmile og 30% som blir fordelt på tre dager. Eller er det vel en leppepomade og en neglelakk også i den, kjøpt på ryddesalg til 10 kr stk på Sparkjøp.

Det skal ikke være en julegave hver dag, det skal være en nedtelling til jul

Hva gjør du om hun vinner på faksloddene? Beholde alt selv? Dele med deg? Dele med søsken? Bruke som hun vil nå? 

Anonymkode: f6f98...c3c

Skrevet

kommer sikkert oppi 1000,- kanskje mer, men da får de ting de likevel trenger. Truser/topper, sokker, hårgele, hansker/votter, tøfler, lypsyl, lim, negleklipper, noe godter, neglelakk, neglelakkfjerner. Guttungen skal få hårbørste, da han mener han trenger det.

Noen luker er på 150-200, men de aller fleste lukene ligger på 10,- 20,-30,-

Anonymkode: 9f0ef...402

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du om hun vinner på faksloddene? Beholde alt selv? Dele med deg? Dele med søsken? Bruke som hun vil nå? 

Anonymkode: f6f98...c3c

Bare de to eldste barna på 14 og 16 år som får griseflax og avtalen er at om det vinnes mer enn 1000 kr deler de to søsknene premien.

Toppremien er 10.000 kr, så det er ikke snakk om millioner akkurat. De er tenåringer som sparer til pc, dyre hodetelefoner, nyere modell av telefonen osv så pengene hadde nok blitt brukt på elektronikk.

Skrevet

Jeg havnet på rundt 1300 for tre barn. Da med flere av de fornuftige gavene som har fått kritikk her inne, som luer, truser og sokker, blandet med morsomme småting og leker. 

Ikke medregnet de dagene barna ikke får ting men aktiviteter som koster penger. (Badeland, juleforestilling, ingredienser og utstyr til baking, pynte pepperkakehus, juleverksted osv...)

Anonymkode: eda7d...f0e

Skrevet

1500-2000 til et barn

Anonymkode: d50b2...20f

Skrevet

Hva med å kjøpe den fra glitter? Så kan du bare pakke inn pakkene individuelt ;) Det er faktisk veldig mye fint i de kalenderne dem har der, og prisen er heller ikke så høy. Sikkert halv pris nå også siden det ikke er så lenge igjen.

Tror den kostet 300 eller noe rundt der. Er på halv pris nå ser jeg: https://www.glitter.no/julekalender2017

for litt mindre barn: https://www.glitter.no/julekalenderforbarn?___store=no&nosto=nosto-page-product3

Kan ikke se hva som er forskjell på disse og individuelle pakker. Om man så absolutt skal lage pakker så kan man jo kjøpe inn en ferdig kalender og mikse inn litt andre ting :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...