Gå til innhold

Når fikk/får barnet ditt sin egen mobiltelefon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det fikk de våren i første klasse. da begynte de å gå mellom venner på egenhånd, og vi bor slik til at de må gå et stykke.

Anonymkode: 7817b...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste har fått min gamle mobil allerede, dvs straks 6 år. Brukes til Netflix og SF Kids. Ikke noe simkort enn så lenge.

Anonymkode: aadc0...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hun var 8 år. Var alene 45 min på morgenen og jeg følte det var trygt å kunne nå henne eller at hun kunne nå meg. Da fikk hun en gammel nokia tlf arvet av sin oldemor. Kun ringe og sms. 

Anonymkode: d3800...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 10 år

Nest eldste var 8 år 

Tredjemann var 10 år

De har fått når behovet har meldt seg fordi de fartet mer rundt på egenhånd 

Anonymkode: 12e6c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6-åring får ikke på en god stund i alle fall, han glemmer igjen altfor mange ting over alt. Han har mobilklokke da, den fikk han for 2 år siden, men har kun begynt å bruke den nå i det siste når han har begynt å farte litt rundt i nabolaget med venner.

Anonymkode: b0add...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk det til 9-årsdagen sin nå nylig (begynnelsen av 4.klasse), for da sluttet hun på SFO og begynte å bli med venner hjem rett etter skolen. Hadde da mast om det i godt og vel ett år, men jeg så ikke behovet før nå...

Anonymkode: f7ca1...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min er 7 år, han får ikke noe mobil enda. Men har GPS klokke som ble kjøpt nettopp til det formålet å kunne ringe ham og omvendt når han er ute/ hos venner på besøk. Funker fjell enda. :)

Anonymkode: 955f0...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge fikk da de startet i 1.klasse. Da var de hjemme alene korte stunder og vi har ikke hustelefon. De startet med en vanlig telefon som de kunne ringe og sende sms med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å få i andreklasse, som storesøster. Har en iPhone liggende, den kan vel strengt tatt brukes med kun wifi, skal begynne å ha den liggende ladet, men hun kan uansett ringe meg fra iPad om jeg er i butikken, eller henter søsteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk i 2 klasse, minste siste året i barnehagen. Ble kun brukt når de var ute alene som til og fra venner eller skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...