Gå til innhold

saboterer min egen vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med moderat overvekt fra jeg var ca 15-29 og på grensen til fedme fra 29 og til nå. Jeg trøstespiser for alt det er verdt og har vært mye deppa for å si det slik. 

Hadde det veldig vanskelig med stemor fra helvete og foreldre som egentlig ikke brydde seg nevneverdig. Har blitt mast på hver eneste måned at bare jeg blir tynn nok vil alt ordne seg for meg. Da har jeg følt at vektnedgangen om jeg klarte det ikke var for min egen del men for mine foreldre sin del. 

Jeg har kommet til det punktet i livet nå at jeg har lyst til å gjøre noe med det så jeg har begynt på treningsstudio og fått mer personlig trener. Trener minimum 3 dager i uken. Spisingen er jeg egentlig ikke så god på enda. 

Problemer mitt er at hodet mitt klarer ikke holde følge med meg. Jeg ønsker mer enn noe annet å gå ned i vekt, men klarer ikke å se for meg hvordan det blir. Klarer ikke å se at jeg klarer det selv om jeg er veldig motivert. 

Kontaktet lege for 6 mnd siden angående psykolog for føler jeg trenger å få orden på hodet mitt i tillegg. Men har fremdeles ikke fått noen tilbakemelding. Vet det er lang ventetid. 

Kjenner jeg sliter med å få hodet mitt med meg, gleder meg til å nå målet mitt og vet jeg kan klare det men samtidig tenker jeg at jeg aldri klarer det allikavel.....

huff litt lei meg idag...

Anonymkode: f1d4e...7e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære deg, du er jo kjempeflink som klarer å trene - tre ganger i uka til og med!

Det viktigste er at du har en kropp som fungerer. Hvordan den ser ut har ingen noe med. Om du er så overvektig at det er et problem for helsa di, er det dét som er viktig å fokusere på, ikke hva for eksempel stemora di måtte mene. Og det er heller ikke sånn at alle problemer forsvinner om man blir slank. Det som blir bedre om trener og spiser sunt er helsa di. Og den er det du som nyter godt av. Du har ansvar for din egen kropp, og det ansvaret tar du nå!

Nå har du begynt. Du trener. Ta én ting av gangen. Du trenger ikke se for deg hvordan det blir i fremtiden, bare gjør det du kan her og nå for at du skal ha det bra.

Anonymkode: c3b05...ae4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...