Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 Og hva svarer man egentlig på spørsmålet: hva er dine svake sider? Hmm. Anonymkode: e33ce...189
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Jeg svarer at jeg kan bli litt for engasjert. Og da må jeg bare ta meg to sekunder for å tenke klart igjen. hehe Anonymkode: c4a9f...11f
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Du skal jo helst finne noe som kan snus til positivt. Men det viktigste er at du svarer ærlig og viser selvinnsikt, at du er reflektert og oppegående. Og forberedt... Anonymkode: 51920...ab8
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Man svarer ærlig, men med noe som er relevant for jobben. Poenget med spørsmålet er jo både å se hvorvidt du er bevisst på dine styrker og svakheter, men også å kunne sette sammen et balansert team. For min egen del så har jeg vel tidligere sagt at jeg av natur er målfokusert og blir utålmodig av mye prosessfokus. Anonymkode: 7ad56...0f3
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 Alle sider av vår personlighet er både positiv og negativ, så å nevne spesifikke negative eller positive sider er vanskelig. Om en egenskap blir positiv eller negativ kommer an på hvor flink man er til å snu en situasjon, hvor raskt man henter seg inn eller hvordan man balanserer vår egen væremåte i hver enkelt situasjon. Skulle jeg sagt noe så ville det vært at jeg noen ganger ikke klarer å se en situasjon raskt nok til å snu noe negativt om til positivt, men at jeg ikke er redd for å innrømme feil og at jeg prøver å lære av erfaring. Vi er mennesker, ingen av oss er i en total balanse til enhver tid og det er viktig å huske på. Anonymkode: 99f5e...3fa
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 Svar helt ærlig på hva som faktisk er dine svake sider i jobbsammenheng. Sånne «negative» personlighetstrekk som egentlig er positive er SÅ oppbrukt. Anonymkode: aef03...a59
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #7 Skrevet 20. november 2017 Er det virkelig fortsatt arbeidsgivere som stiller det spørsmålet? Det er jo like kleint som å benytte seg av personlighetstester. Anonymkode: 8dca6...60b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig fortsatt arbeidsgivere som stiller det spørsmålet? Det er jo like kleint som å benytte seg av personlighetstester. Anonymkode: 8dca6...60b Nei, aner virkelig ikke. Men så har jeg ikke vært på et jobbintervju på 13 år, så mye kan ha forandret seg. Det skal sies at da måtte jeg gjennom en personlighetstest. 😂 HI Anonymkode: e33ce...189
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig fortsatt arbeidsgivere som stiller det spørsmålet? Det er jo like kleint som å benytte seg av personlighetstester. Anonymkode: 8dca6...60b Jeg har vært på jobbintervju hos flere av de "store" og fått både personlighetstest og spørsmål om svake sider... Anonymkode: ebda3...10b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #10 Skrevet 20. november 2017 Bare ikke svar ting som "perfeksjonist", "legger litt for mye i arbeidet" osv. Jeg har intervjuet en del folk, og det er veldig irriterende når de faktisk gir en positiv egenskap som noe negativt. Det er ikke poenget med spørsmålet, som hun over sier handler det om selvinnsikt og det å være var sine egne negative sider. Anonymkode: a0216...633
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig fortsatt arbeidsgivere som stiller det spørsmålet? Det er jo like kleint som å benytte seg av personlighetstester. Anonymkode: 8dca6...60b Helt enig med deg! Men det spørres fortsatt om dessverre. Også av de såkalte profesjonelle rekrutteringsselskapene. Et veldig, veldig dårlig spørsmål... Anonymkode: 35100...e57
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært på jobbintervju hos flere av de "store" og fått både personlighetstest og spørsmål om svake sider... Anonymkode: ebda3...10b Det er jo bare et vitnesbyrd om manglende kunnskap i bedriften. Jeg hadde aldri akseptert en jobb hvor de bruker den slags avleggs teknikker. Anonymkode: 8dca6...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå