Gå til innhold

Til alle hundeeiere her inne!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Passer du på at hunden din:

1: ikke stikker av?

2: ikke går inn i fremmedes hage? 

Passer du på at du plukker opp etter hunden din?

Jeg ser at mange slipper hunden sin ned I MIN hage. Jeg er ikke glad I fremmede hunder, og ikke glad i hundemøkk. Nå skal jeg gjøre tiltak for å ta dem på fersken.

Men jeg lurer på hva (hvor lite) som foregår i knotten til folk som slipper hunden sin inn på andres eiendom!

Anonymkode: ca774...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passer på min ja. Han går aldri løs. Fordi jeg ikke stoler på han, jeg vil påstå jeg har en god innkalling. Han kommer 9 av 10 ganger. Men det er selvsagt den ene gangen jeg virkelig vil han skal komme han stikker av. Han går i langline når det ikke er båndtvang. Ellers bruker jeg en inngjerdet hundepark fem ganger i uken slik at han får lekt og vært bajas. 

Plukker opp etter han også. 

Og jeg har faktisk fått tilbakemelding på at "hadde alle hundeeiere vært som deg" 

Jeg har 100% ren samvittighet over mitt hundehold, dog er jeg ofte flau over å være hundeeier når jeg ser hvordan andre oppfører seg. Det er veldig mange som aldri burde hatt hund. 

Min fanesak er at en hund ALDRI skal være løs i nærheten av andre folk. 

Anonymkode: cc701...52a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Passer på min ja. Han går aldri løs. Fordi jeg ikke stoler på han, jeg vil påstå jeg har en god innkalling. Han kommer 9 av 10 ganger. Men det er selvsagt den ene gangen jeg virkelig vil han skal komme han stikker av. Han går i langline når det ikke er båndtvang. Ellers bruker jeg en inngjerdet hundepark fem ganger i uken slik at han får lekt og vært bajas. 

Plukker opp etter han også. 

Og jeg har faktisk fått tilbakemelding på at "hadde alle hundeeiere vært som deg" 

Jeg har 100% ren samvittighet over mitt hundehold, dog er jeg ofte flau over å være hundeeier når jeg ser hvordan andre oppfører seg. Det er veldig mange som aldri burde hatt hund. 

Min fanesak er at en hund ALDRI skal være løs i nærheten av andre folk. 

Anonymkode: cc701...52a

Bra! Det er sånn alle bør være. Spre det gode budskap.

Skrevet

Jeg bare stusser litt på låten du snakker til folk på, hi. Pleier du å rope? Har du for vane å snakke nedlatende til en hel gruppe mennesker? Selv om du kanskje muligens har møtt på en uansvarlig hundeeier, betyr ikke det at alle er det. Og den type «voksenopplæring» du prøver deg på her, fungerer svært sjelden. 

Anonymkode: bcf55...256

Skrevet

Ja jeg passer på alle disse tingene og mye annet også, ønsker ikke at min hund skal være til plage for andre. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare stusser litt på låten du snakker til folk på, hi. Pleier du å rope? Har du for vane å snakke nedlatende til en hel gruppe mennesker? Selv om du kanskje muligens har møtt på en uansvarlig hundeeier, betyr ikke det at alle er det. Og den type «voksenopplæring» du prøver deg på her, fungerer svært sjelden. 

Jeg stiller spørsmål, hva du dikter opp utifra det får være ditt problem. Svar gjerne på spørsmålene og sakens tema! :)

Skrevet
8 minutter siden, ❤lille stjerne❤ skrev:

Ja jeg passer på alle disse tingene og mye annet også, ønsker ikke at min hund skal være til plage for andre. 

Så bra :) her gjør flesteparten ikke det. Men er nok under ti stk som er de verste synderne sånn sett..

Skrevet

Jeg går mye tur i skogen og er litt redd for hunder, så jeg blir veldig glad når jeg treffer på de som enten har hunden i bånd eller har kontroll på den selv om den ikke er i bånd. Heldigvis er de ansvarlige og hensynsfulle hundeeierne i flertall, i alle fall her i området. :)

Men så har du de som lar hunden være løs, løpe bort til andre og hoppe på dem uten å gjøre det minste forsøk på å stoppe den eller rope den tilbake. Det er ganske frustrerende. Har forståelse for at ting kan skje, men skjønner ikke hva som foregår i hodet på dem når de ikke prøver engang...

Anonymkode: 1f40e...ae7

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stiller spørsmål, hva du dikter opp utifra det får være ditt problem. Svar gjerne på spørsmålene og sakens tema! :)

Kanskje de slipper hundene inn i din hage fordi du fremstår som brølende og belærende troll, som fortjener hundemøkk på trappa si? :D

Anonymkode: 6dc98...e34

Skrevet

Finn ut hvem de er. Bæsj i postkassa med en lapp om hvorfor fungerer kjempefint. Gjenta ved behov.

Hilsen hundeeier som passer på egen hund og hater inderlig alle som ikke gjør det. Å ha hund selv gjør nemlig merkelig nok ikke at jeg vil ha hundemøkk fra andre på min eiendom.

Skrevet

Min hund går aldri løs, ganske enkelt fordi han ikke kommer når jeg kaller han inn. Plukker opp etter han gjør jeg også, spesielt siden jeg trenger en bærepose for å få plass til alt. Ikke får han hilse på andre heller, med mindre de kommer bort til oss.

Godkjent? 

Skrevet

Har skjedd at hunden min stikker over i naboen hage når han er ute vår hage. Det er blitt en åpning mellom gjerdet og jorda siden jorden har sunket. Pleier alltid å rope han tilbake så fort jeg ser det, og sjekker alltid etter at han ikke har gjort fra seg i hagen (har skjedd at han har gjort det og da plukker jeg opp). Men 9 av 10 ganger har han bånd på seg i Hagen så da er det ikke et problem. 

Anonymkode: df7e5...c18

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at mange slipper hunden sin ned I MIN hage. Jeg er ikke glad I fremmede hunder, og ikke glad i hundemøkk. Nå skal jeg gjøre tiltak for å ta dem på fersken.

Men jeg lurer på hva (hvor lite) som foregår i knotten til folk som slipper hunden sin inn på andres eiendom!

Ja, jeg passer på at den ikke stikker av. Den VIL ikke stikke av heller. De gangene det har hendt at den har gått ut terrassedøren på baksiden av huset, har den alltid bare gått rundt til forsiden og stilt seg opp foran hovedinngangen for å bli sluppet inn.

Jeg plukker NESTEN alltid opp. De gangene jeg ikke gjør det, er det fordi det er mulig å plukke opp bæsjen med noen blader og kasten den ned i ei grøft eller ute av veien for der folk går, og der den kan brytes ned i løpet av få dager. Føler det er hakket mer miljøvennlig enn å pakke den inn i plast.

Det får heller ikke gå inn i fremmedes hage, nei.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor noen lat hunden sin gå inn i andre folks hager. Høres ut som en merkelig person.

Anonymkode: dbb14...f6d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de slipper hundene inn i din hage fordi du fremstår som brølende og belærende troll, som fortjener hundemøkk på trappa si? :D

Anonymkode: 6dc98...e34

Her har du en av de du sktriver om hi. mennesker som skal ha hund, men klarer ikke oppgaven og skylder på deg for at de er idioter.

Anonymkode: c6c8b...050

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her har du en av de du sktriver om hi. mennesker som skal ha hund, men klarer ikke oppgaven og skylder på deg for at de er idioter.

Hvor står det at hun har hund?

I denne tråden er det hi som er belærende og uhøflig. Brøler og roper. Hvorfor skal jeg stå skolerett for en fremmed på et anonymforum?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det at hun har hund?

I denne tråden er det hi som er belærende og uhøflig. Brøler og roper. Hvorfor skal jeg stå skolerett for en fremmed på et anonymforum?

Regner med det siden hun svarer slik hun gjør. Og du trenger ikke stå skolerett for noen. Det er bare å la være å svare.

Det er utrolig mange som ikke klarer jobben sin med hund som de slev tok på seg da de skaffet seg hunden.

Ikke få dere hund om dere ikke klarer jobben.

Skrevet

Nei det gidder jeg ikke, jeg lar hunden helst bæsje i andres hage, jeg slipper den løs når jeg ser mennesker som viser tegn til å være redd, og jeg lar bikkja stå ute dag og natt og bjeffe slik at jeg får irritert naboene!!!!!!!                                                        Synes du jeg var flink til å rope akkurat som deg?

Utover det så var første settning ironi, men det er egentlig deilig å irritere folk som hi som føler hun må belære alle ved å brøle som en ape. Når det kommer til mitt hundehold er realiteten at jeg aldri lar hunden gå løs, jeg plukker alltid opp etter henne og hun har aldri mulighet til å stikke av da hele hagen er inngjerdet og porten er alltid stengt. Forøvrig er hunden så gammel at hun ikke gidder tenke tanken på å bjeffe eller rømme.

Anonymkode: fc3e8...c9e

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du ikke at ørten utropstegn er å skrike på internett, HI?

Anonymkode: f5e1a...5a1

Skrevet

Jeg har ikke kjæledyr selv, men kunne skrevet akkurat det samme innlegget hvis du bytter om hunder med katter. Hat hatt én hund på gjentatte besøk her. Det ordnet seg etter at vi tok det opp med eieren. Kattene får derimot gå fritt, ødelegge og gjøre fra seg som det passer dem og eierene.

Anonymkode: 8b687...b77

Skrevet
På 20. november 2017 den 9.35, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Vil ikke risikere at hunden blir skadet eller skremt. Ei heller at den biter noen og må avlives.

Tja, jo, for det meste. Eldste hunden går løs av og til når vi er hjemme. Da går hun av og til bort i hagen til naboen, men de er jo ikkje "fremmede" i den forstand. De syns det er bare koselig med dyr.

På steder jeg må plukke opp så. Jeg plukker opp om hun gjør fra seg langs veikantene, i parker og tettbebygde steder. I skogen plukker jeg ikke opp. Hvem plukker opp etter hjorten liksom.

Nei, si det. Noen hundefolk er virkelig ikke gode å forstå seg på...

Anonymkode: f701d...c86

Skrevet

Hunden min går i vanlig bånd på vanlige veier, i langline på skogsstier ol. hvor det er stor sjanse for å møte andre, og helt løs i skog og på fjell hvor vi omtrent aldri møter på noen og det er god oversikt (i vinterhalvåret når det ikke er båndtvang, har langline på om sommeren). Hun kommer alltid på innkalling, så jeg kaller henne inn om jeg ser folk og tar da på bånd til vi har passert.

Det ville aldri falle meg inn å la henne gå fritt på andres eiendom utenom dersom jeg kjenner eier og vedkommende sier at hun kan gå fritt der.

Vi plukker opp etter hunden vår når vi går langs vei ol., men ikke om hun setter seg til lånt inne i skogen godt unna stien, eller generelt langt ute i "bushen" hvor det ikke går folk.

Anonymkode: bc5da...766

Skrevet
På 20. november 2017 den 10.16, Anonym bruker skrev:

Følte du deg truffet? 

Og hvis ikke, hvorfor svarer du så surt og defensivt? 

Anonymkode: fae6e...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...