Gå til innhold

Regulering og deling av utgifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skal ha regulering og jeg har fått anslått en pris på rundt 17000 i egenandel.  I tillegg har jeg betalt rundt 3000 til nå i konsultasjoner/bilder osv hos reguleringstannlegen. Skal far være med på å betale for disse konsultasjonene også? Dvs er det noe vits å sende inn kvitteringene til nav for dette? Hun har gått der i 2 år nå for oppfølging og skal sette på regulering neste måned. 

Reguleringstannlegen sa at regningen ble delt opp kvartalsvis. Skal jeg da sende kvitteringer til nav hver gang jeg har betalt eller når alt er betalt? Dvs når hun er ferdig med regulering om 2,5 år. 

Noen som vet?

Anonymkode: a6b56...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktig som hun over sier. Du betaler fakturaen og sender inn kvittering for betalt beløp til NAV. Du må søke på skjema hver gang. litt styr, men det funker smertefritt. Det må søkes før det har gått 6.mnd for hver betalte konsultasjon. De dekker ikke beløp som er mindre enn fastsatt bidragsforskudd for far (dersom du hadde hatt krav på det) som i mitt tilfelle var 1243 kroner. Så er fakturaen over det så sender jeg til far.

Anonymkode: 91cf0...1e0

Skrevet

Ok da har det gått for lang tid til at jeg kan søke om det jeg har betalt for konsultasjonene. Jeg har ikke krav på bidragsforskudd. Er kun far som betaler bidrag hver mnd og når han ikke betaler(som er ganske ofte ) så får jeg ikke noe før han betaler inn til nav. 

Men da får jeg bare sende inn fortløpende da 👍 takk for svar. 

H.i

Anonymkode: a6b56...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...