Gå til innhold

14 år alene på natta ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan en 14 åring være alene hjemme 2 netter i måneden ? Ikke sammenhengende men med 2 ukers mellomrom.

Vi er i økonomisk krise etter at jeg mister jobben, klarer ikke å holde hjulene gående.

Har fått tilbud som nattevakt to netter pr.mnd.

Han sier det går helt fint, har hunden så vil ikke vært helt alene. 

Vet at han er ansvarsfull og at jeg er vel mest redd for hva andre vil tenke.

Så hva tenker dere ? 

Anonymkode: a58d2...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville jeg ikke løftet ett øyelokk over hvis du fortalte det til meg. Han går på ungdomskolen - det var ikke uvanlig for oss å være alene hjemme over natta da. Forskjell på barn selvfølgelig, men hvis han sier selv han syns det er ok og du syns han er kapabel til det så ser jeg ikke problemet. 

Jeg var alene hjemme både en og to netter i slengen - jeg var plutselig for stor til å ville bli med på helgebesøk til bestemor og bestefar... som oftest alene, men noen ganger med venninnebesøk. Annen familie i nærheten visste jeg var hjemme, men trengte/brukte dem aldri til noe ☺

Anonymkode: 19797...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit! Hadde ikke tenkt noe over det. Som 14 åring fikk jeg lov til å reise alene på hytta. Uten strøm eller mobil dekning. 

Kos deg på nattevakt med god samvittighet du. 

Anonymkode: 5693f...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo litt på barnet. Selv satt jeg ofte barnevakt i den alderen, og hendte at foreldrene ikke kom hjem før utpå morgenkvisten.
Var jo da alene hele natten, også med ansvar for andres barn.

Anonymkode: 7aaf9...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... seriøst? Jeg bodde for meg selv fra jeg var 15 år. Ungen din klarer seg garantert to netter i mnd alene i sitt eget hjem. 

Anonymkode: 81262...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det greit! :-) 

det klarer han veldig fint og det er sikkert kjekt for han å føle at han bidrar til familien på sin måte. 

Anonymkode: f04d9...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan en 14 åring være alene hjemme 2 netter i måneden ? Ikke sammenhengende men med 2 ukers mellomrom.

Vi er i økonomisk krise etter at jeg mister jobben, klarer ikke å holde hjulene gående.

Har fått tilbud som nattevakt to netter pr.mnd.

Han sier det går helt fint, har hunden så vil ikke vært helt alene. 

Vet at han er ansvarsfull og at jeg er vel mest redd for hva andre vil tenke.

Så hva tenker dere ? 

Anonymkode: a58d2...84b

Selfølgelig kan han det,og som han sier selv han har jo hunden.Hørt et tilfelle hvor foreldrene reiste på lang ferie.Hadde gitt penger til ungdommen å reist.Fra å ha gode karakterer snudde det seg raskt og lærer fikk greie på det.

Anonymkode: 0634c...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også dette går greit.

Venninna mi ble latt alene hjemme en uke i 6 klasse(tilsvarer dagens 7) hun var 12 år, mora tok en tur til familien sin i utlandet og lot jenta være alene hjemme. Det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg gjort. fjortenåringen min er sur siden hun ikke får være alene om natta. Egentlig får hun det, men vi får bo her litt lengre før jeg lar henne få lov. Hun må bli vant til lyder og mennesker her siden vi bor i leilighet. Hun er litt pysete innimellom, så hun får bo seg inn her litt. Skal hun være alene en natt kommer naboen til å vite det, de bor like ved så skulle det vøre noe er det kort vei for den ene eller den andre. Skulle hun angre seg og ikke tørre å være alene kan hun bare gå til de. Sofaen er alltid ledig eller hvertfall ledig plass på den. Tolvåringen er nok den som er tøffest på slikt og hun jeg kunne ha gjort dette først. Hun elsker å være hjemme alene, hun ble ikke med besteforeldre på utenlandsferie bare for å kunne være hjemme alene en lørdagskveld. Jeg kom hjem rundt midnatt, det sier vel sitt. 

Anonymkode: 75b5e...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan en 14 åring være alene hjemme 2 netter i måneden ? Ikke sammenhengende men med 2 ukers mellomrom.

Vi er i økonomisk krise etter at jeg mister jobben, klarer ikke å holde hjulene gående.

Har fått tilbud som nattevakt to netter pr.mnd.

Han sier det går helt fint, har hunden så vil ikke vært helt alene. 

Vet at han er ansvarsfull og at jeg er vel mest redd for hva andre vil tenke.

Så hva tenker dere ? 

Anonymkode: a58d2...84b

Hvis han synes det går fint selv, er det Ok.

Anonymkode: 16ecf...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro på hytta alene i helgene da jeg var 14, og flyttet for meg selv da jeg var 15 for å gå videregående. 

Har selv en sønn på 13 som passer søstra si på 6 år tre kvelder i mnd hvor jeg ikke er hjemme før 00:30 ene kvelden. Han elsker det! Og han er også svært moden for alderen. Muligens fordi han har frihet under ansvar. Bryr meg ikke så voldsomt om hva andre måtte mene da jeg kjenner barna mine best. Jeg er også bare en tlf unna! 😊

Anonymkode: 43c6b...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på 14 åringen, synes han det er greit? Er han selvstendig og moden? Kommer litt an på boforhold også, er det langt til folk, eller kan han banke på hos naboen om det er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...