Gå til innhold

Dere som har planlagt graviditet og blitt gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det? Hva slags prevensjon brukte dere før dere ble det? Bruke dere eggløsningstester?

Jeg har to "overraskelsesbarn" og dette med å planlegge en graviditet er veldig uvant. Merker jeg er utålmodig fordi det skulle så lite til de andre gangene. Tror ikke det har klaffet denne måneden heller og blir så skuffet. Men det kan vel ta litt tid?

Anonymkode: 96a24...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første tok 4mnd. Etter to mnd tok jeg eggløsningstest hver dag fra mens til mens, for å se, og fant da ut at min el var på dag 8 og ikke dag 14 som "boka" sier. Så da traff vi blink rett etterpå.

andre mann traff på første forsøk. Tok el tester på samme måte et par mnd før vi skulle prøve, og el var fortsatt dag 8-10 Så første barnefrie helg traff vi blink igjen 😂

Egentlig veldig overrasket ettersom jeg har endometeriose. Og vi har ikke brukt annen prevensjon en "hopp av i svingen" i 10år, og kun fått de to barna vi har prøvd aktivt å få. 💙

Anonymkode: c64f6...a47

Skrevet

Sluttet med p-piller ca. 1 år før vi skulle begynne og prøve på første. Brukte kondom frem til da. Tok 6 mnd å bli gravid med første og ble gravid første mnd med andre.

Anonymkode: 6cc33...ed6

Skrevet

Fikk mitt første på ppiller. Trodde derfor nr 2 skulle komme kjapt. Det tok 18mnd. Jeg ble etterhvert overbevist om at jeg hadde blitt steril etter ks med nr 1. 

Gjorde ingenting utenom å forsone meg med tanken på enebarn. 

Men så ble jeg brått gravid. 😊

Nr 3 kom på pilla, men endte i ma. Nr 4 ble også til på pilla, men ble sa. 

Da innså jeg at jeg ville ha et barn til. Sluttet på pilla, ble umiddelbart gravid. Mistet igjen. 

Så ventet jeg en måned,  da tre aborter på 6 mnd hadde gjort sitt med hormonene mine. Men ble gravid igjen, og denne gangen gikk alt veien. 😊

Dette ble langt.  Men poenget er at alle mine graviditeter har vært svært ulike. 3 på pilla, to på første forsøk, og en etter 18mnd med prøving. 

Anonymkode: 495c0...dcd

Skrevet

Sluttet med ppiller og ble gravid den første måneden. Veldig overrasket for jeg planla å ha sex januar-juni,reise rundt,dra til Roma og så å bli gravid rundt sommeren,ha sommerferien og etter den bli litt tyngre. Jeg ble gravid i jan,ingen Roma reise og høygravid om sommeren. 😉 nyt prøvetiden! 

Anonymkode: 9ce15...027

Skrevet

Hadde gått på p piller i 8 år (yasmin) 

Ble gravid på første forsøk etter jeg avsluttet på pillene. 

Anonymkode: e6795...7b0

Skrevet

Nr 1 ble jeg gravid på p-piller, nr 2 sluttet på p-plaster i begynnelsen av august og ble gravid i slutten av den måneden, nr 3 ble jeg gravid på p-plaster.

Anonymkode: 130f2...b52

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Setter veldig stor pris på det! 😊

Anonymkode: 96a24...f2b

Skrevet

Første gang, for 12 år siden gikk det på første forsøk.

Nå gikk det på 2. pp, men endte i spontanabort, på 2.pp etter dette igjen ble jeg gravid og er nå 3 mnd på vei..

Skrevet

Sluttet på pille og hadde mensen to ganger, tredje måneden var testen positiv

Sluttet på pilla og testet positivt 3 uker senere, må ha fått eggløsning ganske umiddelbart etter pilleslutt og truffet blink

Sluttet på pilla og hadde mensen tre ganger, fjerde måneden var testen positiv

Fjerde barnet ble til på Cerazette, ikke planlagt, men veldig velkommen.

Aldri tatt noen eggløsningstest. Er nå sterilisert ;)

Anonymkode: e3140...ab1

Skrevet

Første barnet ble til da jeg glemte en p-pille.

Med nr 2 og 3 ble jeg gravid rett etter p-pille slutt, fikk ikke mensen en gang etter jeg sluttet på pillen. Så jeg er heldig og blir fort gravid 

Anonymkode: aad71...dae

Skrevet

Første planlagte barn kom etter jeg hadde brukt p- sprøyte. Ble gravid på første eller andre PP etter at den hadde  "gått ut". Hadde beregnet at det skulle ta lenger tid.

Ble uplanlagt gravid når vi ikke gikk på prevensjon,  men holdt oss til "sikre" perioder. Mistet da. Ble gravid 1. PP etter dette. Mistet da og. Ble gravid etter 2 PP. Mistet da og. Nå er vi på 2. PP.  Så får vise hva det blir til.

Anonymkode: 2c61a...150

Skrevet

1. gangen i 3. pp, og 2. gangen i 10. pp.

Anonymkode: df46f...100

Skrevet

Brukte 1 år med mine to første (med min eks) de tre siste satt på første forsøk.

Anonymkode: 4cec4...fa7

Skrevet

Vi planla og jeg sluttet på p-pillen i april 2017. Første PP ble i juni grunnet ferie og diverse og det klaffet på pp Nr 3 i august. Syklusene var litt ustabile og jeg mistenker også en kjemisk en av periodene. Brukte eggløsningstester hver runde, men mnd det klaffet tempet jeg også, noe som hjalp veldig. Vi håpet på vårbarn så gikk «all inn» med en gang. Vi føler oss utrolig heldige siden det klaffet så raskt. 

Anonymkode: d2d42...d50

Skrevet

Første ble jeg gravid 2 uker etter p pilleslutt. Hadde brukt p piller i 12 år i strekk da.  Var da 31 år. Neste barn hadde vi brukt kondom ett par år og jeg ble gravid på første prøvemåned. 

Anonymkode: 1076a...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...