Gå til innhold

Får ikke jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får meg ikke jobb. Jeg blir så utrolig deprimert av dette 😟 Bor hos familie, og mistrives veldig.. Er deprimert så og si hele tiden (når jeg ikke er med barna mine). Hva skal jeg gjøre for å få jobb? Har ikke noe spess utdanning. Jeg har så lyst til å kjøpe meg bolig gjennom husbanken. Regner med at jeg kan det. Eldste barnet mitt begynner på skolen til høsten, og jeg har så innmari lyst til å ha det stabilt da. Vi har flyttet så innmari ofte siden hun ble født. Pga vi har leid. Nå er jeg riktignok alenemor i tillegg. Noen som kan gi meg noen oppmuntrende ord? Hva skal jeg gjøre? Har egentlig lyst til å flytte nå i kveld. Sitter nå i bilen, i stedenfor å dra "hjem". (Venter på å hente barna mine hos barnefar) HJELP!!! 😮

Anonymkode: 1bb13...064

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der ordner seg til slutt skal du se. 

Bor du på Vestlandet eller Sørlandet som er hardt rammet av oljekrisen? Det ordner seg, men det tar nok lenger tid enn vanlig. 

Ikke gi opp, fortsett å søke. 

Lykke til! 

Klem 

Anonymkode: 88f06...646

Skrevet

Hva slags utdannelse har du?Eventuelt hva slags jobb søker du på?Hvor bor du?

Skrevet
29 minutter siden, Østerdølen skrev:

Hva slags utdannelse har du?Eventuelt hva slags jobb søker du på?Hvor bor du?

Jeg søker egentlig alt jeg kan søke på. Har en utdanning som kontormedarbeider. Bor utenfor Oslo. Jeg trenger liksom et eller annet for å få lån. Føler jeg tar nesten hva som helst akkurat nå...

Anonymkode: 1bb13...064

Skrevet

Ikke bare trenger du jobb for å få lån, men du trenger en jobb for å føle deg nyttig. Og føler du deg nyttig vil du også føle på andre gode følelser.

Sett frist fram til 1. april. Om du ikke har fått deg en grei jobb til det, så begynner du å se på utdannelser. Sykepleier f.eks. Eller noe annet treårig som gir jobb etterpå. Tannpleier, helsesekretær etc. Finnes masse forskjellige.

Søk skole og studentbolig i familieområdet. I Bergen f.eks ligger det ca 120 studentboliger på et området der alle er familiebolig. To soverom, stue/kjøkken etc. Tenk deg å mange barn barnet ditt kan ha i umiddelbar nærhet! Disse ligger også i tilknytting til skole og barnehage. Gjerne butikk og gode kollektivmuligheter også. Så får du lån fra lånekassen mens du studerer, og stiller i en helt annen klasse om tre og et halvt år, ferdig utdanna i et yrke det er lett å få jobb i. Da kan du søke lån og kjøpe bolig. Og med på veien har du fått deg utdannelse, og kanskje også en ny og givende omgangskrets og mange erfaringer! :)

Anonymkode: f4e47...b91

Skrevet

Søk studie og flytt inn i studentbolig med barna. Kjøp egen bolig når du er ferdig utdannet og har fått fast jobb!👍🏻

Anonymkode: bb1e2...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...