Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Er du for saklige diskusjoner og meningsutveksling uten at meninger blir kneblet og man tyr til personangrep? Mener du at man bør kneble enkelte meninger? Mener du at religiøse bør holde munn? Mener du at religiøse bør kunne si det de mener? Synes du abortmotstandere ikke skal få ytre meningen sin? Synes du abortforkjempere ikke skal få ytre meningen sin? Synes du meninger som er politisk ukorrekte bør knebles? Synes du rasister bør holde munn? Synes du at de som er positive til globalisme bør holde munn? Synes du veganere skal få lov til å ytre sin mening? Skriv gjerne et utfyllende svar. Anonymkode: cf22d...607
sug lut Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Jeg kjenner jeg blir motstander av ytringsfrihet bare av å lese innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Jeg kjenner jeg blir motstander av ytringsfrihet bare av å lese innlegget ditt. Da vet vi hvor du står. Anonymkode: cf22d...607
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Ytringsfrhetens grenser går der hvor meningene angriper en folkegruppe, religiøs gruppe eller seksuell legning. Det virker som om det er glemt i mange tilfeller.. Anonymkode: 52888...267
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ytringsfrhetens grenser går der hvor meningene angriper en folkegruppe, religiøs gruppe eller seksuell legning. Det virker som om det er glemt i mange tilfeller.. Anonymkode: 52888...267 Hvor står det? (Kilde) Det er ytringsfrihet å kritisere religioner, folkegrupper (kultur) og seksuelle legninger. Anonymkode: cf22d...607
Østerdølen Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du for saklige diskusjoner og meningsutveksling uten at meninger blir kneblet og man tyr til personangrep? Mener du at man bør kneble enkelte meninger? Mener du at religiøse bør holde munn? Mener du at religiøse bør kunne si det de mener? Synes du abortmotstandere ikke skal få ytre meningen sin? Synes du abortforkjempere ikke skal få ytre meningen sin? Synes du meninger som er politisk ukorrekte bør knebles? Synes du rasister bør holde munn? Synes du at de som er positive til globalisme bør holde munn? Synes du veganere skal få lov til å ytre sin mening? Skriv gjerne et utfyllende svar. Anonymkode: cf22d...607 Ja,jeg er for ytringsfrihet.Og ja,alle disse gruppene skal få uttale seg. Men jeg har også rett til å bruke min ytringsfrihet om jeg ikke er enig med noen av disse gruppene. Ytringsfriheten har sine begrensninger,noe en del ofte kan glemme.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Kunne ønske sakene ble basert på fakta og ikke alle mulige folka oppfatning. Selv om jeg vet at det er umulig i mange tilfeller. Mener alle kan si hva se ønsker med ikke komme med personangrep. De som prøver å kneble debatten med personangrep har jeg ikke mye til overs for. Da vil vel hele det politiske Norge ikke kunne ytre seg. Anonymkode: 9a25a...24b
Himmel og hav Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 Ja, jeg er for ytringsfrihet, men med frihet kommer også ansvar. Man kan ikke slenge ut av seg hva som helst, når som helst og skjule seg bak ytringsfrihet når det begynner å blåse. Ytringsfrihet er heller ikke det samme som ytringsplikt, og det er heller ikke sånn at ulike media har en publiseringsplikt eller at publikum har en lytteplikt, noe det virker som om en del av de som veiver mest med "vi har da ytringsfrihet i dette landet" tror.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 Ja, jeg er for ytringsfrihet, men det betyr ikke at de ekstreme skal forbli uimotsagt. I offentlig debatter er det en selvfølge at man oppfører seg sivilisert. Oppmuntring til vold og hat skal og bør sensureres. Anonymkode: 033f1...638
Fru Banderas Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 Hvis man har vanskelig for å forstå forskjellen på ytringsfrihet og ulovlige utsagn bør man kanskje sette av litt tid til å lese seg opp. Dessverre er det ofte slik at de med rasistiske holdninger og ytringer, for eksempel, er de som har de største utfordringene ved nettopp det å lese seg opp på ting før de snakker, og går dermed i lås når noen setter dem på plass.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #11 Skrevet 19. november 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor står det? (Kilde) Det er ytringsfrihet å kritisere religioner, folkegrupper (kultur) og seksuelle legninger. Anonymkode: cf22d...607 Det er faktisk sant. Jeg har alltid trodd at det var slik.. men når jeg googler nå finner jeg ingen kilde som støtter det. Men da er det i så fall slik jeg mener det bør være. Det må være lov å kritisere, men ikke ytre hatefulle ytringer og oppfordre til diskriminering og vold. Anonymkode: 52888...267
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #12 Skrevet 19. november 2017 Alle er selvsagt for ytringsfrihet. Men jeg har dessverre sett litt for mange tilfeller der ytringsfriheten blir misbrukt. Den blir brukt til å spre usannheter. Og ofrene er ikke i stand til å forsvare seg. Anonymkode: 316d3...7a0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #13 Skrevet 19. november 2017 Ubetinget ja. Anonymkode: a7150...bec
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #14 Skrevet 20. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du for saklige diskusjoner og meningsutveksling uten at meninger blir kneblet og man tyr til personangrep? Mener du at man bør kneble enkelte meninger? Mener du at religiøse bør holde munn? Mener du at religiøse bør kunne si det de mener? Synes du abortmotstandere ikke skal få ytre meningen sin? Synes du abortforkjempere ikke skal få ytre meningen sin? Synes du meninger som er politisk ukorrekte bør knebles? Synes du rasister bør holde munn? Synes du at de som er positive til globalisme bør holde munn? Synes du veganere skal få lov til å ytre sin mening? Skriv gjerne et utfyllende svar. Anonymkode: cf22d...607 Tror du ytringsfrihet er å ikke bli motsagt...? Anonymkode: 44660...b32
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #15 Skrevet 20. november 2017 Noen tror ytringsfriheten blir krenket når man ikke er enig med dem, og argumenterer mot det de har sagt. Det er misforstått. Du har ytringsfrihet til å si det du mener. Jeg har ytringsfrihet til å argumentere mot det du sier. Det er heller ikke lov til å true folk. Det er kanskje noens ærlige menig at «han skulle hatt ei kule i nakken», men det er en trussel. Det spiller ingen rolle at de i ettertid sier de ikke vil utføre gjerningen selv: Plutselig er det en gslning som mener det, eller en som tar deg på ordet og utfører trusselen din for deg. Anonymkode: bb555...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå