Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Er det sånn hos dere og at de løper rundt og ødelegger alt de kan? Slåss de? Kaster de ting, river ned og herjer? Våre gutter er 3 og 4 år, og lydnivået er til tider så høyt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg føler at livet er redusert til å irettesette, kjefte og true. Å snakke pent nytter ikke - tro meg - jeg har prøvd. Det mases om godteri, iPad, mat hele tiden. Når maten serveres, velger de å løpe rundt istedet. Vi har rutiner og regler, men det nytter ikke. Hilsen frustrert trebarnsmamma med nervene utenpå. Anonymkode: 2126d...801
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Nei, hadde tre gutter som kom tett og ingen var slik som du beskriver her. Men de kunne være litt for engasjerte noen ganger og da ba jeg de om å springe 10 x rundt huset (ute). Det hjalp! Anonymkode: 0e067...719
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Min gutt på 3 er slik sammen søsteren sin på 5. Blir fullstendig gal, forbanna og frustrert. Største på 7 (gutt) har aldri vært slik, veldig behagelig og rolig kar💙 vet ikke hva vi gjorde feil på nr to og tre.. Anonymkode: fc5d4...f56
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Tjah... Vi gjorde veldig mange ting ute. Om de var mye hjemme,da skjedde det at herjinger i huset. Vi gikk på svømmebasseng om lørdager veldig lenge. Det var herlig for barna og avslappende for oss. Hilsen Treguttemamma 😎 Anonymkode: a808a...96f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 Går mye på personlighet. Prøv å dele de opp, sikkert bedre hver for seg. Anonymkode: 6aa5f...277
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 Enig med hun over. Vi deler ogsåbarna og gir dem alle tid med foredrene. Anonymkode: a808a...96f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #7 Skrevet 19. november 2017 Nei har det ikke sånn selv, men vet det kan bli litt sånn i perioder hos noen. De girer hverandre opp og de tester grenser og konkurrerer om oppmerksomheten på samme nivå og til samme tid og man blir sliten og ender fort opp med lite overskudd, kjefting og masete barn. Prøv å få litt tid på egenhånd og litt alenetid med en og en av barna, gjør noe hyggelig sammen. Prøv å snakk til de på en ordentlig måte og sett deg ned med dem og lag noen husregler? Anonymkode: a00f4...5db
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 Vi har knallharde regler på iPad (kun på bestemte tidspunkt i helgene) = ikke mas om iPad. Godteri kun på lørdag = aldri mas om godteri. Ikke gi mat utenom måltidene. Hvis de bare tuller under måltidet slik du beskriver, så avslutt måltidet. Da må de vente til neste måltid. Da blir de sultne - og de er store nok til å skjønne at det ikke var lurt = der gjør de neppe mange ganger. Det skal ikke stikkes under en stol at lydnivået her er ganske høyt til tider likevel. Våre er litt eldre, så vi sender dem ut for å leke hvis det blir for mye bråk. Det hender også at de får beskjed om å gå på rommene sine hvis de krangler og bråker hele tiden (og ikke responderer på irettesettelse), med beskjed om at de ikke kan få være i samme rom hvis de ikke kan oppføre seg. Veldig viktig med klare og tydelige beskjeder, og at man ikke gir etter for mas (iPad, godteri etc). Hilsen mamma til tre gutter Anonymkode: 208fc...298
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 Mine driver ikke og river ned og ødelegger ting... det hadde jeg overhode ikke akseptert. De slåss ikke heller. Anonymkode: 208fc...298
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 er ikke sånn her ennå,men det komm sikker pga at de er små ennå, storebror er 19 mnd,mens trillingene snart er 8mnd Anonymkode: e0c49...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå