Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn uten mitt samtykke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Såfremt også kvinnen steriliseres. Jeg er kvinne selv. 

Anonymkode: c9c99...b43

Hvorfor i all verden skal kvinnen også steriliseres i det tenkte scenarioet? Hun skal både tvinges til abort og tvangssteriliseres slik at hun aldri kan få barn igjen? For et sykt overgrep du foreslår!

Anonymkode: 081de...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært sammen med en jente siden oktober. Vi så hverandre 4-5 ganger, og hadde sex. Jeg trodde hun hadde en beskyttelse fordi hun nevnte det en gang og sa at det er ok uten kondom. Nå forteller hun at hun er gravid. Jeg sa at jeg ikke vil ha et barn. Hun insisterer på å ha det, hun sier at hun kan bli alene foreldre, selv om jeg sa jeg ikke vil. Jeg kjenner henne ikke godt. Jeg er ikke fra Norge og jeg ville forlate Norge. Hvordan kan jeg overbevise henne om at det ikke er riktig å gjøre sånn uten mitt samtykkeBarnet vil være uten far, det er ikke for sent å gjøre det riktig. Jeg ville ikke at barna vil lide i livet sitt uten far. Det er ikke rettferdig! 

Anonymkode: a8c34...da4

Det sekundet du stappet pølsa inn i henne, samtykket du til å bli far ;) Så enkelt er det! Nå vet du det, til neste gang. 

Det patetiske forsøket på å late som du bryr deg om barna er forresten gjennomskuelig. "Drep barnet, jeg bryr meg om barn". 

Sånn selv om du er troll så måtte jeg bare svare. 

Anonymkode: 1f0dc...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi kvinner må slutte å kun være egoistiske i valget på å beholde/ ta abort. Nå må menn begynne å sette de på plass, og kanskje kvinner tenker seg litt mer om før de velger å beholde mot fars vilje. Noen barn må betale prisen, for å komme bort fra denne tankegangen til mange ubrukelige damer

Anonymkode: c9c99...b43

Når en mann gir fra seg sæden sin aksepterer han risikoen for at han kan bli far. 

Vil ikke en mann bli far må han sørge for at han ikke gir fra seg svømmedyktige sædceller.

Menn som sutrer over uønsket farskap etter å ha gitt fra seg sæden sin frivillig er patetiske tapere som lar seg styre av pikken sin.

Anonymkode: ba824...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettferdig? Du hadde sex uten kondom. Sånn er det. Du skal ikke "overbevise" (= presse) henne til abort. 

Anonymkode: 521cc...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper at du velger å bli her for barnet ditt og krever minimum 50/50 og helst hovedomsorgen for barnet. Jeg heier på deg! På tide å la disse «mødrene» smake sin egen medisin. 

Anonymkode: c9c99...b43

Hvem er disse mødrene du snakker om? Det står ingenting om at hun har lurt han

Anonymkode: 0f362...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å juge om prevensjon er ok? Har en kompis som fikk barn som 16 åring.... dama på 18 løy om prevensjon. Sånt er da ikke ok ! Og nei det varte ikke så hun er ikke med han nå. Han prøver være en pappa da for ungen. Likevel , noen damer juger på seg med vilje, i denne damens omganskrets er det 3 av 5 veninner som fikk barn samme året ( uten at faren fikk bestemme ) 

Anonymkode: 9f4dd...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For å juge om prevensjon er ok? Har en kompis som fikk barn som 16 åring.... dama på 18 løy om prevensjon. Sånt er da ikke ok ! Og nei det varte ikke så hun er ikke med han nå. Han prøver være en pappa da for ungen. Likevel , noen damer juger på seg med vilje, i denne damens omganskrets er det 3 av 5 veninner som fikk barn samme året ( uten at faren fikk bestemme ) 

Anonymkode: 9f4dd...d84

Faren bestemte for å ha sex

Anonymkode: 16fbe...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For å juge om prevensjon er ok? Har en kompis som fikk barn som 16 åring.... dama på 18 løy om prevensjon. Sånt er da ikke ok ! Og nei det varte ikke så hun er ikke med han nå. Han prøver være en pappa da for ungen. Likevel , noen damer juger på seg med vilje, i denne damens omganskrets er det 3 av 5 veninner som fikk barn samme året ( uten at faren fikk bestemme ) 

Anonymkode: 9f4dd...d84

16- og 18-åringer er dumme. Så vidt jeg forstår, så er det her snakk om en VOKSEN mann som har sex med ei kvinne han nesten ikke kjenner. Han velger å droppe kondom, fordi han, i likhet med svært mange andre menn, ikke vil "spise sjokolade med papiret på". At dama kan ha hepatitt, HIV og klamydia, det driter han i - nytelse først. At dama kan ha hatt diare/oppkast eller tatt medisiner som gjør at p-pillene hennes ikke tas opp slik de skal, det driter han i. Han legger ansvaret for prevensjon for kvinnen. Vel - nå har hun tatt ansvaret og beholdt barnet etter uplanlagt graviditet. Han har ingenting å true henne til abort. Det er bare å reise tilbake til landet han kom fra, det er jo ikke sånn at mor vil tvinge frem samvær med en far som bor i utlandet.

Til dere som mener at "lurte" menn må søke om hovedomsorgen for et barn de så ivrig prøver å bli kvitt, for å hevne seg på mødrene - dere burde ikke ha hatt barn med slike holdninger. Det skal ikke gå utover barnet at foreldrene er uenige, og det er IKKE til barnets beste å bo hos en forelder som ikke vil ha barnet.

Anonymkode: bb5b2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 er myndig, 16 ikke. Men igjen alltid gutt/ mann som får skyld. Damer som juger på seg prevensjon er helt ok. For the record kompisen og dama hadde vært sammen noen mnd hvor hun faktisk gikk på prevensjon men slutta i smug og sa hun fremdeles brukte. Fremdeles en 16 åring sin skyld og burde vite bedre? Skal man faktisk ikke kunne stole på kjæresten sin? Jada hi var ikke kjærester men var ikke ons og hun løy faktisk. Å ikke spørre og finne det ut er mannens feil om han har sex uten men hun løy. Og nei prevensjonen her i hi sitt tilfelle svikta ikke dama brukte ikke. Skyld på dama da for en gangs skyld! Hi du har min medfølelse, noen damer er rett og slett trash og du har desverre møtt ei .

Anonymkode: 9f4dd...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen damer som lurer på seg barn burde ivertfall se for seg 50/50 deling.  Damer mener jo ungen er dems! Dama i tråden om han som er gift som ikke var sikker på abort men ønsket barn så ikke for seg delt omsorg hvor ungen må sendes til hans familie etterhvert... naivt å tro ungen kun er mors. 

Anonymkode: 9f4dd...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

18 er myndig, 16 ikke. Men igjen alltid gutt/ mann som får skyld. Damer som juger på seg prevensjon er helt ok. For the record kompisen og dama hadde vært sammen noen mnd hvor hun faktisk gikk på prevensjon men slutta i smug og sa hun fremdeles brukte. Fremdeles en 16 åring sin skyld og burde vite bedre? Skal man faktisk ikke kunne stole på kjæresten sin? Jada hi var ikke kjærester men var ikke ons og hun løy faktisk. Å ikke spørre og finne det ut er mannens feil om han har sex uten men hun løy. Og nei prevensjonen her i hi sitt tilfelle svikta ikke dama brukte ikke. Skyld på dama da for en gangs skyld! Hi du har min medfølelse, noen damer er rett og slett trash og du har desverre møtt ei .

Anonymkode: 9f4dd...d84

Hadde du sagt det samme hvis HI hadde blitt smittet med SOS? De aller aller fleste menn gjør alt for å droppe kondom. Norge ligger på bunnen i Europa på kondombruk - fordi norske menn ikke vil bruke kondom. Antall klamydiasmittede har eksplodert de siste årene av samme grunn. HI var ikke kjæreste med denne dama, han kjente henne ikke så godt skriver han. Hvordan kan man blindt stole på en person du ikke kjenner, som ikke har lovet deg annet enn et par ganger pulings? Han burde ha tatt ansvar for seg selv, og tatt på gummi. Jeg har vært singel en stund før jeg ble gift med min nåværende mann, og gikk da virkelig på prevensjon hele tiden. Jeg utelukket imidlertid ikke mulighet for graviditet hvis prevensjonen sviktet, og det gjorde den en gang. Da var jeg med en jeg var veldig forelsket i, men som ikke ville ha forhold. Jeg tok abort, men ikke fordi HAN presset meg til det - fordi jeg ikke kunne se for meg en situasjon med et barn til akkurat da (var 100 % alenemor til to stk, uten nettverk eller annen hjelp). Den gangen ble jeg gravid på spiral, som det ikke går an å jukse med eller lure noen med. Jeg har også blitt gravid to ganger på p-piller (cerazette) til tross for riktig bruk. Det var med min mann, som da i samråd med meg bestemte for å beholde begge. Mannen steriliserte seg da min lege mente at kroppen min ikke er mottakelig for hormonell prevensjon.

Anonymkode: bb5b2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men noen damer som lurer på seg barn burde ivertfall se for seg 50/50 deling.  Damer mener jo ungen er dems! Dama i tråden om han som er gift som ikke var sikker på abort men ønsket barn så ikke for seg delt omsorg hvor ungen må sendes til hans familie etterhvert... naivt å tro ungen kun er mors. 

Anonymkode: 9f4dd...d84

Ikke noe problem med 50/50 hvis det er best for barnet. Men HI vil IKKE ha dette barnet, og vil attpåtil flytte til hjemlandet sitt. Hvordan ser du for deg 50/50-samvær med en som bor i utlandet? Barn som er født i Norge av norsk mor blir automatisk norske statsborgere, så det er ikke slik at far kan få hovedomsorg hvis han bor i et annet land, heller. Jeg tror ikke at fedre som i utgangspunktet prøver å true/tvinge dama til abort, ønsker å ha 50 % av tiden med barnet etter at barnet er født...

Anonymkode: bb5b2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men noen damer som lurer på seg barn burde ivertfall se for seg 50/50 deling.  Damer mener jo ungen er dems! Dama i tråden om han som er gift som ikke var sikker på abort men ønsket barn så ikke for seg delt omsorg hvor ungen må sendes til hans familie etterhvert... naivt å tro ungen kun er mors. 

Anonymkode: 9f4dd...d84

Tror det er ekstremt få som "lurer" på seg barn, prevensjon er aldri 100% sikker. Og om man får barn med en uvillig far, så må far først og fremst ønske daglig omsorg for barnet før 50/50 vurderes. På lik linje med alle situasjoner der barnet ikke bor med begge foreldrene. Kan overhodet ikke se hvorfor 50/50 er å foretrekke i saker hvor en mann blir far mot sin vilje. I mange tilfeller ønsker jo ikke far noe kontakt med barnet, skal da barnet sendes dit likevel? Du tenker at denne faren vil yte god omsorg?

Anonymkode: cd854...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noe white trash-folk som er her. Om du ikke vil ha barn, bruk kondom! Hvor vanskelig kan det være???? 

Om du har sex med noen som ikke er kjæresten din, bruk uansett kondom. Har du aldri hørt om kjønnssykdommer? 

Pokker altså, hvorfor er det alltid de stupide dustene som er så fruktbare? Verden kommer aldri til å komme seg noe fremover. 

Anonymkode: 737ed...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, for noe white trash-folk som er her. Om du ikke vil ha barn, bruk kondom! Hvor vanskelig kan det være???? 

Om du har sex med noen som ikke er kjæresten din, bruk uansett kondom. Har du aldri hørt om kjønnssykdommer? 

Pokker altså, hvorfor er det alltid de stupide dustene som er så fruktbare? Verden kommer aldri til å komme seg noe fremover. 

Anonymkode: 737ed...222

Signerer. Graviditet er ikke verdens undergang, enkelte SOS er derimot nettopp det. Man kan ikke plutselig angre seg og bestemme at man ikke vil ha HIV, syfilis og lignende. "Dama har jo lurt meg og gitt meg SOS fordi jeg valgte å droppe kondom", ikke sikkert dama visste en gang at hun var smittet. Og selv om hun visste det og risikerer fengsel, er det fortsatt den som valgte å droppe kondom, som får livet sitt forkortet. Idioter.

Anonymkode: bb5b2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi kvinner må slutte å kun være egoistiske i valget på å beholde/ ta abort. Nå må menn begynne å sette de på plass, og kanskje kvinner tenker seg litt mer om før de velger å beholde mot fars vilje. Noen barn må betale prisen, for å komme bort fra denne tankegangen til mange ubrukelige damer

Anonymkode: c9c99...b43

Så det er egoistisk av en kvinne å beholde barnet mot fars vilje, men helt ok av far å presse mor til å ta livet av ungen mot sin vilje? Akkurat, ja😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

18 er myndig, 16 ikke. Men igjen alltid gutt/ mann som får skyld. Damer som juger på seg prevensjon er helt ok. For the record kompisen og dama hadde vært sammen noen mnd hvor hun faktisk gikk på prevensjon men slutta i smug og sa hun fremdeles brukte. Fremdeles en 16 åring sin skyld og burde vite bedre? Skal man faktisk ikke kunne stole på kjæresten sin? Jada hi var ikke kjærester men var ikke ons og hun løy faktisk. Å ikke spørre og finne det ut er mannens feil om han har sex uten men hun løy. Og nei prevensjonen her i hi sitt tilfelle svikta ikke dama brukte ikke. Skyld på dama da for en gangs skyld! Hi du har min medfølelse, noen damer er rett og slett trash og du har desverre møtt ei .

Anonymkode: 9f4dd...d84

Gjennom alle tider har kvinner lidd under, og måttet ta ansvar for, ønskede og uønskede graviditeter. Etterhvert har enkelte land gitt kvinner noen rettigheter, blant annet det å bestemme over egen kropp. Idag må derfor menn ta ansvar for egen kropp de også. Det gjør de ved ikke å dele levedyktig sæd med damer. Det er såre enkelt.  Ingen mann kan idag påberope seg å være lurt etter frivillig sex. Alle menn vet at tømmer de sæden sin i en dames skjede er graviditet en mulighet. 

Anonymkode: ba824...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke jeg som har svart dette, men jeg forstår det slik at i denne saken har mannen forstått det slik at hun bruker prevensjon og at han har sagt at han ikke vil ha barn...da er det ikke snakk om hans rett til å ikke bruke prevensjon men kvinnens valg som tvinger han til å bli far ved å først blir hun hemmelig gravid...for så å nekte å  ta abort sannsynligvis under fanen "jeg klarer ikke ta abort".....det er feigt og uærlig!

og til deg under 19e, jeg mener heller ikke vi skal ta fra kvinnen rett til å bestemme over egen kropp, men å benekte at det er et moralsk og etisk dilemma ved at kvinner skal få bestemme over en andre personers liv i så stor grad ved å påtvinge noen et foreldreskap er svært korttenkt og ensidig!

 

Anonymkode: 03caa...dc1

Et ord: kondom.

Da tar man ansvaret for seg selv, både i forhold til uplanlagt graviditet og ikke minst kjønnssykdommer! Har man ikke vært såpass ansvarlig og tatt såpass stor kontroll over egen skjebne, så mister man retten til å være indignert og skylde på andre for sin egen ulykke.

Det sier jo seg selv at man ikke kan legge sin skjebne i hendene på en fremmed og stole uforbeholdent på denne (ja, en fremmed - de har kjent hverandre siden oktober). Ville du gitt denne personen kontroll over økonomien din eller lignende? Nei vel, så ikke gi personen kontroll over om du skal bli far eller ikke heller.

Anonymkode: 913a3...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et ord: kondom.

Da tar man ansvaret for seg selv, både i forhold til uplanlagt graviditet og ikke minst kjønnssykdommer! Har man ikke vært såpass ansvarlig og tatt såpass stor kontroll over egen skjebne, så mister man retten til å være indignert og skylde på andre for sin egen ulykke.

Det sier jo seg selv at man ikke kan legge sin skjebne i hendene på en fremmed og stole uforbeholdent på denne (ja, en fremmed - de har kjent hverandre siden oktober). Ville du gitt denne personen kontroll over økonomien din eller lignende? Nei vel, så ikke gi personen kontroll over om du skal bli far eller ikke heller.

Anonymkode: 913a3...d34

Stående applaus. Sammenligning med kontroll over økonomien er på sin plass - å risikere graviditet er jo akkurat det samme, du blir økonomisk bundet til noen i 18 år. Hvis en mann ikke ønsker å bli far NÅ - bruk kondom. Ønsker ikke en mann å bli far i det hele tatt og driter i om han får kjønnssykdommer - steriliser deg. Da har du gjort det DU kunne for å ikke ende opp som far. Å skylde på sviktende prevensjon eller løgner fra ONS'en du har kjent i 8 timer blir bare patetisk. Mitt inntrykk er at det er de minst ansvarsfulle mennene som syter mest.

Anonymkode: bb5b2...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er ekstremt få som "lurer" på seg barn, prevensjon er aldri 100% sikker.

Anonymkode: cd854...58c

Jeg tror det er ganske mange damer som lurer sex-partneren og sier de bruker prevensjon! Jeg vet i alle fall om ei, hun var helt åpen om det at hun sa hun gikk på p-piller, men sluttet uten at kjæresten visste det! 

Jeg synes ikke det er så rart, jeg, at menn stoler på det dama sier.

Anonymkode: 4db83...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden skal kvinnen også steriliseres i det tenkte scenarioet? Hun skal både tvinges til abort og tvangssteriliseres slik at hun aldri kan få barn igjen? For et sykt overgrep du foreslår!

Anonymkode: 081de...3ea

Så lenge kvinnen steriliseres når hun SELV ønsket abort, ikke når mannen ønsker abort. 

Anonymkode: c9c99...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎11‎.‎2017 den 15.03, Anonym bruker skrev:

Det er omtrent daglige tråder her inne om kvinner som er blitt gravide på "sviktende prevensjon". Prevensjon varierer selvsagt i sikkerhet, men  bekytter mot graviditet mellom 95-100%. Så enten er prevensjonen MYE dårligere eller så LYVER mange av disse kvinnene......Sannsynligheten for sistnevnte er overveiende.

Mange disse kvinnene som lyver om at de bruker prevensjon eller bruker den uforsiktig har en eller romantisk forestilling om at mannen skal ta til furnuft eller  at hun skal oppdra barnet alene. Det er altså hennes valg som skal bestemme ikke bare ett liv men to livi tillegg til seg selv. Og klart det må være slik at kvinner bestemmer over egen kropp!. Men jeg stiller KRAFTIG spørsmål til disse kvinnenes moralske kompass og dømmekraft i forhold til å sette seg selv, vordende far og uskyldig barn i en slik situasjon. Kanskje de rett og slett ikke bør ha ansvar for barn?

Derfor mener jeg at disse fedrene som skal bli far mot sin vilje, tar ansvar og er tilstede for barna sine når de først blir satt til verden. Delt omsorg er vist å være det beste for barn. En tilleggseffekt er kanskje at disse vrangforestilingene mødrene har om hvordan livet som alenemor skulle være gjør at færre steller i stand slike familieforhold og enten tar abort eller bruker prevensjon nå de vet barn er uønsket.

Anonymkode: 03caa...dc1

Det finnes ingen prevensjon som er 100% sikker. Og jeg tror ikke det er mange kvinner som lyver, for å lure en mann. Spesielt ikke en mann de har ONS med. Har da aldri hørt om en kvinne som ønsker å bli gravid med en ONS. Men det finnes jo en del litt glemske mennesker der ute, så noen har kanskje glemt p-pillen sin en dag eller to. Og hvorfor sitter mannen uten noe ansvar? Hvorfor skal han stole på en fremmed kvinne, da det kommer til noe så utrolig viktig?

Og hvor har du det fra, at det beste for barnet er 50%, og spesielt det å bo 50%, hos en far som overhodet ikke vil ha barn. Og for små barn er 50% virkelig ikke bra.

Anonymkode: b316b...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er ganske mange damer som lurer sex-partneren og sier de bruker prevensjon! Jeg vet i alle fall om ei, hun var helt åpen om det at hun sa hun gikk på p-piller, men sluttet uten at kjæresten visste det! 

Jeg synes ikke det er så rart, jeg, at menn stoler på det dama sier.

Anonymkode: 4db83...c8d

Men da er jo ting såre enkelt.

Ja, det finnes damer som lyver om prevansjon. Ja, det hender at prevansjon svikter. 

Det heldige er at det finnes en løsning på disse to utfordringene: KONDOM!!! Sånn! Problem løst! Nå er det ikke noe mer å syte over!

Anonymkode: 4d96b...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...