Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Må man betale for å få kopi av MR bildene og rapporten fra radiologen? Hvor mye? Anonymkode: aba45...c02
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Tror det er 70 kroner jeg har betalt for det, både på sykehus og på røntgeninstitutt. Da får du bildene. Beskrivelsen av bildene må du som regel få av legen din, men jeg har noen ganger i ettertid fått beskrivelsen også. I utgangspunktet gir de aldri pasienten beskrivelse av hodet. Anonymkode: 0728c...36b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #3 Skrevet 18. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror det er 70 kroner jeg har betalt for det, både på sykehus og på røntgeninstitutt. Da får du bildene. Beskrivelsen av bildene må du som regel få av legen din, men jeg har noen ganger i ettertid fått beskrivelsen også. I utgangspunktet gir de aldri pasienten beskrivelse av hodet. Anonymkode: 0728c...36b Takk Det er for å ta med til et annet sykehus og jeg vil gjerne se bildene. Har en veldig sjelden sykdom i hjernen :/ Og nevrologene på mitt sykehus er arrogante og sure fordi jeg skal på et annet sykehus så det er ikke noe hjelp å få av de. Det er en lang historie men de har surret i et år nå uten å ha gitt meg ordentlig hjelp så nå vil jeg på det sykehuset i landet som er best på min sykdom og jeg har fått time der Anonymkode: aba45...c02
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #4 Skrevet 18. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk Det er for å ta med til et annet sykehus og jeg vil gjerne se bildene. Har en veldig sjelden sykdom i hjernen :/ Og nevrologene på mitt sykehus er arrogante og sure fordi jeg skal på et annet sykehus så det er ikke noe hjelp å få av de. Det er en lang historie men de har surret i et år nå uten å ha gitt meg ordentlig hjelp så nå vil jeg på det sykehuset i landet som er best på min sykdom og jeg har fått time der Anonymkode: aba45...c02 Hvis et annet sykehus skal ha bildene så kan de selv kontakt avdelingen du har tatt bildene på og be om å få de overført. Skal du ha de på CD så koster det 70kr, i hvertfall der jeg jobber. Beskrivelsen får du også med hvis du ber om det. Men hos oss må du enten møte opp personlig og vise ID eller sende forespørsel via dokumnetasjonsavdelingen for å få de ut. Anonymkode: 0127c...272
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #5 Skrevet 18. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis et annet sykehus skal ha bildene så kan de selv kontakt avdelingen du har tatt bildene på og be om å få de overført. Skal du ha de på CD så koster det 70kr, i hvertfall der jeg jobber. Beskrivelsen får du også med hvis du ber om det. Men hos oss må du enten møte opp personlig og vise ID eller sende forespørsel via dokumnetasjonsavdelingen for å få de ut. Anonymkode: 0127c...272 Jo jeg vet at de kan gjøre det. Jeg ringer røntgenavdelingen i morgen, det står på nettsiden at de tar vare på alle bilder og beskrivelser. Jeg finner ingen dokumentasjonsavd. på nettsiden til sykehuset, har lett etter det Takk for svar! Anonymkode: aba45...c02
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #6 Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk Det er for å ta med til et annet sykehus og jeg vil gjerne se bildene. Har en veldig sjelden sykdom i hjernen :/ Og nevrologene på mitt sykehus er arrogante og sure fordi jeg skal på et annet sykehus så det er ikke noe hjelp å få av de. Det er en lang historie men de har surret i et år nå uten å ha gitt meg ordentlig hjelp så nå vil jeg på det sykehuset i landet som er best på min sykdom og jeg har fått time der Anonymkode: aba45...c02 Lurt at du tar tak i det selv, for det er dessverre ingen automatikk i ting, og mange timer er bortkastede fordi riktige bilder eller prøver ikke er tatt eller overført. Full sympati med det du går gjennom, jeg har holdt på på lignende måte i 3,5 år nå. Skal snart ha ny time, og om de ikke kan komme med noe fornuftig nå så må jeg klage på dem. Ser også ut som om de nå har satt meg opp på en time hos en lege som ikke kan noe som helst om det som feiler meg, så det er bare å brette opp armene og stå på selv om man skal få noen hjelp. Håper det nye sykehuset kan hjelpe deg - lykke til Anonymkode: 0728c...36b
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #7 Skrevet 18. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo jeg vet at de kan gjøre det. Jeg ringer røntgenavdelingen i morgen, det står på nettsiden at de tar vare på alle bilder og beskrivelser. Jeg finner ingen dokumentasjonsavd. på nettsiden til sykehuset, har lett etter det Takk for svar! Anonymkode: aba45...c02 Ikke sikkert du kommer til imorgen. Hos oss er det helsesekretærene som lager bilder på CD og tlf er kun åpen man-fre. Anonymkode: 0127c...272
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #8 Skrevet 19. november 2017 Tok privat mr for drøyt 3 uker siden. De sendte kun skriftlig beskrivelse til fastlegen, som så måtte henvise videre til nevrolog. Følte at legen ikke helt tok alvoret, og tok derfor med CD med bilder til nevrologen. Den måtte jeg betale 70 kr for. Måtte da allikevel ta nye bilder. Det ble tatt på et sykehus (Kongsvinger) men var da tilgjengelig for det andre sykehuset (Lillehammer), som igjen ba om uttalelse fra Ullevål. Så inntrykket jeg har, er at mellom sykehusene bør dette være uproblematisk. Anonymkode: 6ac14...1dc
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #9 Skrevet 19. november 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurt at du tar tak i det selv, for det er dessverre ingen automatikk i ting, og mange timer er bortkastede fordi riktige bilder eller prøver ikke er tatt eller overført. Full sympati med det du går gjennom, jeg har holdt på på lignende måte i 3,5 år nå. Skal snart ha ny time, og om de ikke kan komme med noe fornuftig nå så må jeg klage på dem. Ser også ut som om de nå har satt meg opp på en time hos en lege som ikke kan noe som helst om det som feiler meg, så det er bare å brette opp armene og stå på selv om man skal få noen hjelp. Håper det nye sykehuset kan hjelpe deg - lykke til Anonymkode: 0728c...36b Jeg vil bare ha det gjort. Huff 3.5 år høres slitomt ut. Jeg har en annen sykdom og som det tok lang tid å få hjelp for, jeg måtte reise da og. Hadde jeg vært enslig så hadde jeg flyttet for å komme nærmere helsehjelp da sykdommene mine har jeg resten av livet. Takk for lykkeønskningen Anonymkode: aba45...c02
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #10 Skrevet 19. november 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke sikkert du kommer til imorgen. Hos oss er det helsesekretærene som lager bilder på CD og tlf er kun åpen man-fre. Anonymkode: 0127c...272 Jeg mente å ringe mandag Jeg hadde søndagsfølelse i går Anonymkode: aba45...c02
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #11 Skrevet 19. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tok privat mr for drøyt 3 uker siden. De sendte kun skriftlig beskrivelse til fastlegen, som så måtte henvise videre til nevrolog. Følte at legen ikke helt tok alvoret, og tok derfor med CD med bilder til nevrologen. Den måtte jeg betale 70 kr for. Måtte da allikevel ta nye bilder. Det ble tatt på et sykehus (Kongsvinger) men var da tilgjengelig for det andre sykehuset (Lillehammer), som igjen ba om uttalelse fra Ullevål. Så inntrykket jeg har, er at mellom sykehusene bør dette være uproblematisk. Anonymkode: 6ac14...1dc Om sykehusene er samarbeidsvillige ja, mitt er litt håpløst Anonymkode: aba45...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå