Gå til innhold

Keisersnitt, tidligere barn prematur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, risikosvangerskap og skal ha planlagt keisersnitt.

Kjenner jeg er litt redd, forje barn for 3 år siden kom 5 uker før termin. 

Noen som har hatt premature barn og fått barn etterpå med planlagt keisersnitt? Ble keisersnittet planlagt før termin? Dere som har født normalt, kom neste barn også prematurt?

Anonymkode: 5444b...d71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke født prematurt, men hadde to barn som var født 13 og 17 dager før termin da jeg måtte ha planlagt snitt med siste. De satte datoen for snittet 10 dager før termin, og da jeg spurte om å få det tidligere var det ikke mulig. 10 dager før var det tidligste de tok om det ikke var fare for liv og helse 

15 dager før termin startet fødselen av seg selv, så da var det inn på sykehuset også ble det et snitt halv ti på kvelden, fem dager før planlagt 

Men det gikk helt fint altså, jeg grudde meg veldig til å måtte ha snitt så for min del var det bedre å bli kastet i det og slippe de siste fem dagene med nerver. 

Har forresten en venninne som fødte første 8 uker før termin og andre tre dager over termin, så det må ikke bli prematurt denne gangen selv om du opplevde det sist

Lykke til 

Anonymkode: b3966...d1b

Skrevet

Har fått beskjed om planlagt snitt så for jeg kommer i uke 37, 2 premature og sistemann i uke 37 men han fikk CP av fødselsskade.. så man kan få det tidligere særlig når det er snakk om tidligere premature. 

Anonymkode: 9111c...b5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...