Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #1 Skrevet 18. november 2017 Det gjelder vel i hovedsak dere med barn som ikke har så mange venner. Hvordan arter helger seg? Passer dere på at alle helger er tid for dere sammen som familie slik at ungdommene kommer seg ut og opplever ting? Jeg har egne barn og stebarn. Og de helgedager vi ikke kan dra felles ut av ulike grunner, sitter alle inne. Stort sett spiller de. Jeg tror flesteparten av dem synes det er helt ok,men så tenker jeg jo litt på om de kjeder seg veldig. Samtidig vet jeg ikke om det er rimelig å skulle ha ansvar for at ungdommer ikke kjeder seg? De kan jo fint gå ut selv, gå til sentrum, ta bussen til byen eller noe lignende. Men de er ikke interessert. Så, hva tenker dere? Det hender jeg får dårlig samvittighet for å ikke aktivisere disse store barna/ungdommene. Anonymkode: a7832...cbc
Anonym bruker Skrevet 18. november 2017 #2 Skrevet 18. november 2017 Jeg har en på 14. Han har egentlig ikke så stort nettverk utenom trening, spesielt ikke etter at han begynte på ungdomsskolen. Jeg bidrar gjerne til at han aktiviseres mer i helgene. Han spiller endel når han sitter alene, og det blir veldig passivt. Han blir gjerne med på ting når andre tar kontakt, men er ikke så flink til å ta initiativ selv. Så vi oppfordrer til spesielle aktiviteter, oppfordrer han til å avtale med den og den, foreslår far/sønn aktiviteter med andre fedre/sønner i tilsvarende alder osv. Anonymkode: 567a5...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå