Gå til innhold

Jensen eller Meyer? Denne artikkelen viser vel at

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støtter Siv Jensen når det gjelder Meyer, men denne saken handler minst av alt om innvandring. Hilsen SSB ansatt

Anonymkode: f9bca...9ea

Skrevet

Den er grei, men denne artikkelen er 2 år gammel.

hi

Anonymkode: 58c04...cb9

Skrevet

Ja det så jeg, men hvorfor viste du til den, hvis du ikke mente denne saken fortsatt handlet om innvandring?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det så jeg, men hvorfor viste du til den, hvis du ikke mente denne saken fortsatt handlet om innvandring?

Hehe, godt spm. Jeg mener vel at det handler om mistillit da Meyer ikke vil ha frem forskning ho ikke støtter utfallet på. Dette har tydeligvis blitt reagert på for såpass lenge siden.

Det handler jo ikke om innvandring. Hadde jo vært like ille eller like lite ille om det handlet om tobakk eller medisiner. Poenget er at det ikke ser ut til at vi kan stole på henne.

Anonymkode: 58c04...cb9

Skrevet

Jeg er en av de som har uttalt meg veldig negativ til Meyer her på baby forum. Jeg deler nok mer hennes synspunkter og verdier når det gjelder flyktninger, enn Jensens, i alle fall Listhaugs. Jeg er enig om at det ikke primært dreier seg om innvandring, det dreier seg om ledelse, og arbeidslivets virkemidler. Hun har opptrådd svært uproft. En behandler ikke sine arbeidstakere på det viset som hun har gjort, og en behandler heller ikke sine oppdragsgivere på et slikt vis. 

Anonymkode: ed7c2...b0a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg støtter Siv Jensen når det gjelder Meyer, men denne saken handler minst av alt om innvandring. Hilsen SSB ansatt

Det har du rett i. Den dreier seg mest om motvillige ansatte som ikke vil omstille seg. 

Anonymkode: 022c9...450

Skrevet

Ansatte i SSB har blitt omstilt kontinuerlig de siste årene, vi har gått med ned nesten 200 ansatte de siste syv årene. Vi jobber mer og vi jobber smartere, ikke mange statlige etater kan vise til tilsvarende resultater. Men når man har en sjef som ønsker å teste ut egen forskning på statens og SSBs regning går det galt. Tenk at du er utdannet til å jobbe med miljø og plutselig får beskjed om å jobbe med lønn fordi øverste leder mener at man MÅ sitte fysisk i klynge med et tema som ikke har noe med ditt fagfelt å gjøre. En sjef som mener at hun skal modernisere ved å flytte arbeid mellom byer, men ikke forstår at man har verktøy for å jobbe samme. uavhengig av hvor du fysisk sitter. Tenk at det ikke finnes kostnadsanalyser for dette, spør du så er svaret at dette har vi bare bestemt. Tenk om du, ikke sjefen, ser at man snart ikke klarer å levere på samfunnsoppdraget. Har man da ikke et ansvar for å sette foten ned? SSB skal så klart omorganisere, modernisere og effektivisere, men det må være på et faglig grunnlag. Ganske lei av at Meyer får lyve i media.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har du rett i. Den dreier seg mest om motvillige ansatte som ikke vil omstille seg. 

Anonymkode: 022c9...450

Hvor har du dette fra? Meyer? 

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ansatte i SSB har blitt omstilt kontinuerlig de siste årene, vi har gått med ned nesten 200 ansatte de siste syv årene. Vi jobber mer og vi jobber smartere, ikke mange statlige etater kan vise til tilsvarende resultater. Men når man har en sjef som ønsker å teste ut egen forskning på statens og SSBs regning går det galt. Tenk at du er utdannet til å jobbe med miljø og plutselig får beskjed om å jobbe med lønn fordi øverste leder mener at man MÅ sitte fysisk i klynge med et tema som ikke har noe med ditt fagfelt å gjøre. En sjef som mener at hun skal modernisere ved å flytte arbeid mellom byer, men ikke forstår at man har verktøy for å jobbe samme. uavhengig av hvor du fysisk sitter. Tenk at det ikke finnes kostnadsanalyser for dette, spør du så er svaret at dette har vi bare bestemt. Tenk om du, ikke sjefen, ser at man snart ikke klarer å levere på samfunnsoppdraget. Har man da ikke et ansvar for å sette foten ned? SSB skal så klart omorganisere, modernisere og effektivisere, men det må være på et faglig grunnlag. Ganske lei av at Meyer får lyve i media.

Jeg tenker at SSB er den arbeidsplass med den best kvalifiserte arbeidsstokken i hele landet. Tenker det er lurt litte til det ansatte. 

Anonymkode: ed7c2...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...