Gå til innhold

Prute på finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ved et par tilfeller prutet på ting som er til salgs på finn. En gang fikk jeg et surt svar tilbake om at selger ikke ville selge til under den prisen som var satt, og at jeg kunne komme tilbake når hun hadde fått de 150 kr sine. Dette var en brukt sommerkjole til barn fra hm, så jeg syntes prisen i utgangspunktet var altfor høy. En annen gang var det en mann som ville ha 900 kr for en vare til 1000 kr i butikken. Også han ble sur. 

Er jeg helt teit som pruter på varer som har ligget lenge ute på finn?

Anonymkode: 1b903...1fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ved et par tilfeller prutet på ting som er til salgs på finn. En gang fikk jeg et surt svar tilbake om at selger ikke ville selge til under den prisen som var satt, og at jeg kunne komme tilbake når hun hadde fått de 150 kr sine. Dette var en brukt sommerkjole til barn fra hm, så jeg syntes prisen i utgangspunktet var altfor høy. En annen gang var det en mann som ville ha 900 kr for en vare til 1000 kr i butikken. Også han ble sur. 

Er jeg helt teit som pruter på varer som har ligget lenge ute på finn?

Anonymkode: 1b903...1fc

Nei jeg pruter nesten alltid å har ofte fått varen 200-300 kr billigere enn kjøperen la den ut for. Da har gjerne selger først sagt høflig nei til tilbudet men kommet tilbake etter en uke å godtatt tilbudet likevel.

Anonymkode: c7e2f...e65

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt i at du pruter, men du må akseptere et nei og huske på at om du får skriftlig svar så ser det ofte mye krassere ut enn det er ment.

Anonymkode: 523d6...a08

Skrevet

Når det er tydelig overpriset kan du selvsagt prøve deg, men godta ett nei.

Er det ikke overpriset syns jeg ikke det er greit.

Sist jeg solgte en hel pose med nytt ull og ull som bare hadde blitt vasket, men ikke brukt + 5 plagg som var brukt, men uten hull og flekker til 500 kr syns jeg det var ekkelt og frekkt at den som sa den skulle kjøpe prøvde å prute etter at avtalen var gjort.

Bare den nye og ubrukte nøstebarnbuksen kostet over 600 kr. Det syns jeg ikke var greit og det minnet meg på hvorfor jeg til vanlig heller legger klærne i uff konteineren.

Anonymkode: 4b4dd...df4

Skrevet

Jeg pruter hvis jeg syns prisen for høy. Jeg har fått nei for de godtar kun oppgitt pris. Jeg svarer høflig tilbake og flere ganger kommer de tilbake noen dager senere og går med på pris eller vi har blitt enig om litt pruting. 

Anonymkode: 75e88...26e

Skrevet

Lov å prute i de tilfeller du nevner. Men når varen er åpenbar billig synes jeg det er idiotisk. 

Solgte en ganske ny Emmaljunga. La den ut for 2 000,-  ville bare bli kvitt den. Nypris var 8 000,- (hadde mye tilbehør) når folk da pruter med 500,- blir jeg irritert. 

Anonymkode: d21de...006

Skrevet

Det er greit å prute, men det kommer jo an på hvordan man ordlegger seg. Det er ikke nødvendig å være frekk f.eks. selv om man synes prisen er høy.

Jeg pruter kun om jeg skal kjøpe mye fra samme selger (der tingene er priset enkeltvis). De fleste er villige til å gå litt ned i pris for å få solgt mer på en gang.

Anonymkode: 80b8c...6ad

Skrevet

Jeg blir irritert når folk pruter på Finn. Jeg la ut en jakke til barn som i utgangspunktet kostet 1200kr. Det var pent brukt jakke, og jeg la den ut til 500kr. Så er det en som byr 75kr for den. Da kjente jeg virkelig irritasjonen komme!

Jeg legger det ut til den prisen jeg ønsker å selge den for. Ferdig snakka!

Eneste stedet man skal by på varen, er i annonsene hvor det står prisen etterfulgt av "Eller gi bud". 

Anonymkode: ad2f6...ad3

Skrevet

Folk må gjerne prute, men jeg godtar det aldri. Prisen er ferdigprutet. Har aldri ringt opp igjen en som har pruter heller. Stort sett får jeg alltid solgt det (jeg legger alltid ut til under halv pris).

Anonymkode: 62e6e...e5e

Skrevet (endret)

Jeg pruter gjerne på finn, og andre steder for den sakens skyld.  Selger sier hva de kan tenke seg, jeg sier hva jeg synes er passe.  Det samme når jeg selger, jeg har rom for pruting.  Hvis jeg ikke vil selge for hva kjøper vil betale sier jeg nei. Verre er det ikke, ikke noe å bli sur eller fornærmet for.

Endret av amandine
Skrevet

Jeg kan prute hvis jeg finner prisen urimelig, men blir også sur hvis jeg selger noe nytt/eller nærmest nytt til halv pris og så pruter folk ved å gi halve prisen av det jeg har lagt den ut til. Gidder ofte ikke å svare sånne folk. 

Skrevet
5 minutter siden, Ninni84 skrev:

Jeg kan prute hvis jeg finner prisen urimelig, men blir også sur hvis jeg selger noe nytt/eller nærmest nytt til halv pris og så pruter folk ved å gi halve prisen av det jeg har lagt den ut til. Gidder ofte ikke å svare sånne folk. 

Men hvorfor bli sur? Det er jo bare å svare at det ikke er aktuelt? 

Skrevet

Hvis jeg ikke får det jeg vil for klær og andre ting gir jeg det til hjelpesendinger, men det fordi jeg alltid llegger det ut veldig billig.

Anonymkode: 32ffa...ab5

Skrevet

nei :) gjør det samme selv, hvis det ikke står ferdig prutet :)

Skrevet

Det er helt lov å prute og det er helt lov å takke nei til lavere bud. Begge deler må man tåle 😊

Anonymkode: 5d2f0...1eb

Skrevet

Jeg kan finne på å by lavere enn angitt pris, spesielt om tingen har ligget lenge ute. Det er ting som er i kategorien «kjekt å ha, men ikke nødvendig». Noen ganger slår selger til med en gang, eller svarer ikke i det hele tatt. Noen ganger har jeg fått melding tilbake etter et par uker om jeg fortsatt er interessert, fordi de ikke har fått solgt tingen likevel. Det er mange som overvurderer hva de kan få solgt ting for.

Jeg tenker det er vinn-vinn for begge parter, de får solgt og jeg får noe billig, samt er gjenbruk en fin ting.

Anonymkode: 17da2...e53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...