Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 Sikkert dumt spørsmål men hva er poenget med å holde barnet lengst mulig oppe i barnehagen når barnet er kjempe trøtt å bare skriker eller sutrer? Er nettopp begynt å jobbe i praksis i barnehage å hver dag har vi barn som skriker og sutrer fordi de er kjempe trøtte,å når jeg spør om vi skal legge de to barna det gjelder så får jeg alltid beskjed om at de holder ut en time til om vi underholder de nok. Hvorfor ikke bare la barna sove når de er så trøtt? De har det uansett ikke noe gøy når de er så trøtt.Dette er snakk om to barn som nettopp har fyllet 1 år. Anonymkode: 75def...2e3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikkert dumt spørsmål men hva er poenget med å holde barnet lengst mulig oppe i barnehagen når barnet er kjempe trøtt å bare skriker eller sutrer? Er nettopp begynt å jobbe i praksis i barnehage å hver dag har vi barn som skriker og sutrer fordi de er kjempe trøtte,å når jeg spør om vi skal legge de to barna det gjelder så får jeg alltid beskjed om at de holder ut en time til om vi underholder de nok. Hvorfor ikke bare la barna sove når de er så trøtt? De har det uansett ikke noe gøy når de er så trøtt.Dette er snakk om to barn som nettopp har fyllet 1 år. Anonymkode: 75def...2e3 Aldri hørt om, må gjelde bare denne barnehagen.. Anonymkode: 093c0...04e
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Kanskje for at de vil ha alle i noenlunde samme rytme, det er ikke bemanning nok til spising, soving, stell og lek på ulike tider? For at hvis de skal sove såpass tidlig så er det kanskje før lunsj og da får de ikke vært med på måltidet? Fordi at hvis de sover veldig tidlig så våkner de ganske fort igjen og får ikke nok søvn eller de blir for slitne på ettermiddagen hvis de har luren for tidlig? Kanskje de nettopp har gått over fra å sove 2 lurer til å sove bare en gang og det kan være litt strevsomt i starten, men går seg til?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Er det foreldre eller andre ansatte som sier dette? Har aldri oplevd dette når jeg jobbet i barnehage. Der la vi barna når de var trøtte. Noen 1-åringer fikk lunsj kl 10.00 og fikk gå og sove. Anonymkode: e1ee4...34c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, ❤lille stjerne❤ skrev: Kanskje for at de vil ha alle i noenlunde samme rytme, det er ikke bemanning nok til spising, soving, stell og lek på ulike tider? For at hvis de skal sove såpass tidlig så er det kanskje før lunsj og da får de ikke vært med på måltidet? Fordi at hvis de sover veldig tidlig så våkner de ganske fort igjen og får ikke nok søvn eller de blir for slitne på ettermiddagen hvis de har luren for tidlig? Kanskje de nettopp har gått over fra å sove 2 lurer til å sove bare en gang og det kan være litt strevsomt i starten, men går seg til? I tillegg så ønsker kanskje foreldrene at de ikke skal sove så tidlig. Anonymkode: e40dc...896
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, ❤lille stjerne❤ skrev: Kanskje for at de vil ha alle i noenlunde samme rytme, det er ikke bemanning nok til spising, soving, stell og lek på ulike tider? For at hvis de skal sove såpass tidlig så er det kanskje før lunsj og da får de ikke vært med på måltidet? Fordi at hvis de sover veldig tidlig så våkner de ganske fort igjen og får ikke nok søvn eller de blir for slitne på ettermiddagen hvis de har luren for tidlig? Kanskje de nettopp har gått over fra å sove 2 lurer til å sove bare en gang og det kan være litt strevsomt i starten, men går seg til? Godt mulig det er tanken men det er nesten umulig her.De to minste skreik i kor klokken 10 men likevel skulle vi forsette å holde barna oppe.Flere ganger har det endt opp med at de sovner ved bordet når de spiser klokken 11 fordi barna er så stuptrøtte stakkar. Anonymkode: 75def...2e3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Godt mulig det er tanken men det er nesten umulig her.De to minste skreik i kor klokken 10 men likevel skulle vi forsette å holde barna oppe.Flere ganger har det endt opp med at de sovner ved bordet når de spiser klokken 11 fordi barna er så stuptrøtte stakkar. Anonymkode: 75def...2e3 Det er ikke så gøy å høre på unger som griner, så jeg regner med at det er en grunn til det, selv om de ikke har delt det med deg. Anonymkode: e40dc...896
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det foreldre eller andre ansatte som sier dette? Har aldri oplevd dette når jeg jobbet i barnehage. Der la vi barna når de var trøtte. Noen 1-åringer fikk lunsj kl 10.00 og fikk gå og sove. Anonymkode: e1ee4...34c Det er pedagogisk leder som sier det.Trodde at i barnehager så fikk barna legge seg ved behov men det er visst ikke tilfelle her.Altså de får jo selvsagt sove men etter min og flere andre ansatte sin mening så burde disse barna blitt langt på ett tidligere tidspunkt istedenfor at de skriker og sutrer i over en time.Vi gjør jo alt vi kan for å underholde,trøste og bære på barna,men når de er så trøtte så er det ikke så mye som hjelper. Anonymkode: 75def...2e3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke så gøy å høre på unger som griner, så jeg regner med at det er en grunn til det, selv om de ikke har delt det med deg. Anonymkode: e40dc...896 Pedagogisk leder har vært andre steder når dette har skjedd,hun har gjerne bare gått forbi i farten eller vi har spurt henne når hun var ute om vi skal legge de små som skriker pga de er trøtte. Anonymkode: 75def...2e3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Å det er ikke ment som kritikk mot henne,lurer egentlig bare hva som er tanken bak det. I mitt hodet er det logisk å legge barnet når du ser at barnet helt tydlig er trøtt.Men som dere sier så har hun sikkert gode grunner til å velge å gjøre det på denne måten. Anonymkode: 75def...2e3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Pedagogisk leder har vært andre steder når dette har skjedd,hun har gjerne bare gått forbi i farten eller vi har spurt henne når hun var ute om vi skal legge de små som skriker pga de er trøtte. Anonymkode: 75def...2e3 Det kan fremdeles være en grunn til det. Jeg lurer mer på hvorfor de andre ansatte må spørre pedagogisk leder hvis hun egentlig ikke er tilstede da. Kan ikke de ta avgjørelsen selv Anonymkode: e40dc...896
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 Du er i PRAKSIS i barnehagen. Hensikten er at du skal lære. Hvis du lurer på noe må du selvfølgelig SPØRRE pedleder eller praksisveilederen din! Det hjelper neppe å spørre her..... Anonymkode: b5c5c...cf7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kan fremdeles være en grunn til det. Jeg lurer mer på hvorfor de andre ansatte må spørre pedagogisk leder hvis hun egentlig ikke er tilstede da. Kan ikke de ta avgjørelsen selv Anonymkode: e40dc...896 Tydligvis ikke for alle de ansatte på vår avdeling som har jobbet der i flere år,spør fortsatt pedagogisk leder om vi kan legge barnet nå eller om vi må vente.Å dette er godt voksne damer så det er ikke usikre 15 åringer Anonymkode: 75def...2e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå