Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du var etablert med hus/leilighet, i 50-60-årene og din datter eller sønn - med familie - mistet boet sitt og ikke hadde noe sted å bo? 
Hadde du, via tlf, sagt "huff, da", eller hadde du tilbydd dem hjelp i en eller annen form? 

Du og mannen din bor sammen, og dere tjener gjennomsnittlig ++ .

Anonymkode: 538c6...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok stilt opp. Men, det kommer også litt an på hva årsaken til at de mistet boligen sin. Om de hadde vært veldig uansvarlige økonomisk over tid og ikke tatt ansvar for situasjonen så kan det hende de måtte ha greid seg selv for å lære, spesielt hvis de ellers var vant med at det bare var å komme hjem så ordnet mamma og pappa opp.

Men, jeg ville nok stilt opp, men samtidig satt krav til ordningen, både hva økonomi og varighet og praktisk arbeidsfordeling angikk.

Gjelder dette deg? Hva er i så fall årsaken til at dere har mistet boligen? Det er jo ikke slik som skjer over natten.

Anonymkode: 38c9d...168

Skrevet

Jeg hadde nok sagt «huff da», for om min datter hadde stelt seg så dårlig hadde jeg hjulpet lenge før det hadde gått så langt! Det hadde vært en grunn til at jeg ikke hadde fått hjulpet før. 

Anonymkode: 07def...825

Skrevet

Altså; hvis de mistet alt de eide i brann så hadde de selvfølgelig fått komme hit. Vi hadde innordnet oss alle sammen midlertidig. Imidlertid er det trangt å bo to familier å bo sammen så de hadde sikkert leid noe i påvente av oppgjør fra forsikringsselskapet. 

Hvis de derimot hadde mistet huset pga spillegjeld og manglende betaling av lån, så hadde jeg kanskje tenkt at de fikk klare seg selv......

Anonymkode: 668df...001

Skrevet

Som dei andre seier her, så kjem det nok an på kvifor ein misser huset.  Om det er uheldige omstendigheiter dei ikkje kan noko for, så strekkjer ein seg langt ein periode for å hjelpe.  Dersom det er menneske som aldri tek ansvar, surrar og rotar med økonomien og forventar at andre skal stille opp for å hjelpe, då må ein til slutt sette foten ned.

Skrevet

Mistet de huset plutselig(brann, flom, ulykke, ras osv)? Selvfølgelig! 

Står de uten bolig og det er selvforskyldt, og de har ikke ordnet andre løsninger for seg og barna hadde jeg blitt alvorlig bekymret for barna. Da er man faktisk ikke i stand til å ivareta barn. 

Anonymkode: 8d9e6...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...