Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #1 Skrevet 17. november 2017 At hn skal være med barnet hjem. UTEN å spørre meg. Ender opp med at MITT BARN GRINER ved henting fordi jeg sier at det ikke passer. Hva f er det for en oppførsel egentlig!? Si sånt uten avtale, er folk sjuke eller? Kjenner jeg blir så jævlig sinna. Kan jeg si til bhg at de må overvåke barnas samtaler liksom? Hva kan JEG gjøre med det for å unngå den situasjonen, si hver eneste morgen: "Jørgen, du skal ikke være med Morten hjem idag"? Har vært med hjem mange ganger nå, det holder. Dessuten er foreldrene gale - fri oppdragelse all the way. Etter fem min med dette barnet er barnet mitt aggressivt, utmatta og tar ut sinnet på oss her hjemme (sinne fordi dette barnet bestemmer og slår) Anonymkode: f8e5a...728
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. november 2017 #2 Skrevet 17. november 2017 Enig i at man ikke kan avtale sånt uten å sjekke med foreldrene. Får man direkte spm fra barna i garderoben så svarer man noe sånt som "så hyggelig at du vil besøke oss, jeg kan sende en melding til mamma/pappa din, så finner vi en dag det passer".
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #3 Skrevet 17. november 2017 Du tar selvfølgelig dette direkte med barnets foreldre. "Jeg forstår at dere og/eller barnet deres stadig avtaler med mitt barn at deres barn skal bli med hjem til oss uten at dere har avtalt dette med meg (oss). Jeg forventer at ev. besøk avtales på forhånd heretter." Jeg hadde nok også sagt mer, at fordi de ikke har lært barnet å oppføre seg normalt og høflig så skaper det veldig mange konfliktsituasjoner og at dette er veldig slitsomt for ditt barn. At du anbefaler at de gjør noe med utfordringene de har, for hvis ikke risikerer de at barnet deres blir uønsket hos andre pga. dårlig adferd, og at det er de som foreldre som må ta tak i dette, ev. søke hjelp om de ikke takler det selv, da spesielt vold fra deres barn er helt uakseptabelt. Anonymkode: 6ca0d...d83
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Har du tenkt på at foreldrene til barnet ikke vet at det avtales barna imellom? Hallo det er jo småbarn i barnehage..du kan reagere når dette skjer i 4 klasse og opp.. Anonymkode: 0ecce...a72
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 Sånt er utrolig irriterende. Folk skjønner ikke at barna tar det tungt og foreldrene får ødelagt kvelden fordi barna er skuffet og lei fordi "mamma er slem" som sa nei 😑 Anonymkode: bf4d7...b7e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har du tenkt på at foreldrene til barnet ikke vet at det avtales barna imellom? Hallo det er jo småbarn i barnehage..du kan reagere når dette skjer i 4 klasse og opp.. Anonymkode: 0ecce...a72 FORELDRENE SIER DET. Anonymkode: f8e5a...728
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 11 minutter siden, ❤lille stjerne❤ skrev: Enig i at man ikke kan avtale sånt uten å sjekke med foreldrene. Får man direkte spm fra barna i garderoben så svarer man noe sånt som "så hyggelig at du vil besøke oss, jeg kan sende en melding til mamma/pappa din, så finner vi en dag det passer". Ja... Anonymkode: f8e5a...728
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 Du må også si til ditt barn at det er du som må bestemme når det passer for dere, at han ikke kan avtale med Morten uten å spørre deg først. Anonymkode: 6f4a3...b7b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 Jeg forstår ikke helt hva du mener. Sier foreldrene til deg i garderoben: "barnet mitt skal være med ditt barn hjem" Anonymkode: 79390...a71
Mostly Harmless Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 At barna gjør avtaler seg imellom og blir sinte når det ikke går, er slike små skuffelser man bare må takle å håndtere som forelder. At andre foreldre bestiller barnevakt via ditt barn, er jo bare helt snålt. De må jo få seg et alvorsord. Og er de helt uforbederlige, kan du nok ikke gjøre annet enn å si til ditt barn at ingen avtaler gjøres i barnehagen. Dere vil alltid fortelle ham det før barnehagen, dersom noen skal være med hjem den dagen. Hvis de andre foreldrene sier noe annet likevel, så tar de feil.
Superdolly Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 Barn gjør slikt. Deal with it. Hvis det andre barnets foreldre også gjør slikt, må du si fra til dem: "Dere kan ikke avtale med mitt barn at deres barn skal være med oss hjem. Dere må spørre meg, for barnet mitt har ikke oversikt og kan ikke svare på om det passer." Og så er jeg helt enig med Mostly Harmless: Forklar ditt barn at dette må avtales mellom de voksne, på forhånd, og at ingen sånne avtaler gjøres i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: FORELDRENE SIER DET. Anonymkode: f8e5a...728 Har du snakket med de da, og sagt i fra om at de ikke skal gjøre det? Anonymkode: 5e1d0...980
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #13 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: FORELDRENE SIER DET. Anonymkode: f8e5a...728 Til barnet sitt eller til deg? Anonymkode: 79390...a71
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #14 Skrevet 17. november 2017 1 hour ago, Anonym bruker said: FORELDRENE SIER DET. Anonymkode: f8e5a...728 Hvordan vet du det? Er det barna som rapporterer det til deg eller har du mer pålitelige kilder enn som så? Hvis det kommer via barnemunn skal du ikke se bort fra at sannheten er noe forvridd. Anonymkode: 3088a...aae
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #15 Skrevet 17. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke helt hva du mener. Sier foreldrene til deg i garderoben: "barnet mitt skal være med ditt barn hjem" Anonymkode: 79390...a71 Nei. Til barnet mitt og sitt barn. Sender så mld kl 1523 "hei, kan jørgen være med morten hjem". Anonymkode: f8e5a...728
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #16 Skrevet 17. november 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Til barnet sitt eller til deg? Anonymkode: 79390...a71 både og. først barnet. Anonymkode: f8e5a...728
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #17 Skrevet 17. november 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Til barnet mitt og sitt barn. Sender så mld kl 1523 "hei, kan jørgen være med morten hjem". Anonymkode: f8e5a...728 Har du ikke sagt at det ikke er greit da? Anonymkode: 5e1d0...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå