Gå til innhold

Kan baby ha diabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det for tidlig å få det? Har ingen erfaring med diabetes, og ingen andre i familien har det. Men når jeg googlet "symptomene" hennes er det liksom det som kommer opp. Hun er 9 mnd gammel og drikker veldig mye. Hun drikker sikkert 5 tutekopper med vann hver dag samt en tutekopp på natt. Jeg ammer også i løpet av dagen og hun får 1 flaske med mme på kveld og en på natt. Bleiene hennes er blytunge selvsagt, og noen ganger klarer de ikke å holde på urinen slik at det renner gjennom. Jeg må også alltid skifte på natt da bleia enten er helt full, eller at det har gått gjennom. Hun er mye sutrete på dagen, og veldig mye trøtt. Gnir seg alltid i øynene. Hun spiser godt, men blir veldig fort sulten igjen etter et måltid. Selv om hun spiser veldig bra, er hun veldig liten før alderen. Kan dette være symptomer på diabetes? Eller vil legen riste på hodet av meg om jeg ber han sjekke min 9 mnd gamle baby for det? 

Anonymkode: a1d20...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser bare drikke? Hun får vel annen mat enn bryst og vann? Når det er sagt så kommer diabetes uavhengig av alder.  

Anonymkode: cedd8...10b

Skrevet

Ville tatt en telefon til legen

Anonymkode: bc5e4...0d8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg leser bare drikke? Hun får vel annen mat enn bryst og vann? Når det er sagt så kommer diabetes uavhengig av alder.  

Anonymkode: cedd8...10b

Selvsagt gjør hun det. Leste bare at det er tørste som kan være et tegn, ikke hvor mye hun spiser. 

Hun spiser en porsjon grøt til frokost, en brødskive til lunsj, Middag, et mellommåltid med frukt eller grønnsaker, og så grøt til kveldsmat igjen. 

Hi

Anonymkode: a1d20...cce

Skrevet

Diabetes kan oppstå i svært ung alder. Du må dra til lege og få tatt en blodprøve.

Om det er diabetes 1, så må det behandles.

Skrevet

Ja, baby kan få diabetes. Kjenner til en familie der begge barna ble diagnotisert i veldig ung alder. Ta barnet med på sjekk så snart som mulig til fastlege for henvisning til videre utredning. Har barnet diabetes så kan det være farlig for barnet å ikke få det sjekket opp. Overdrevet vanninntak kan også være farlig. 

Skrevet

Stol på magefølelsen din. En familie jeg vet av overså signalene og opplevde anfall på helgetur. Det var dramatisk og livstruende. Syns det er helt greit å sjekke det ut jeg. 

Anonymkode: ebb7f...ce8

Skrevet

Enig med de andre - stol på magefølelsen din og få sjekket henne hos lege så fort som mulig. Hvis det skulle være at hun har diabetes 1 så er det viktig å få diagnosen så fort som mulig slik at det ikke blir alvorlige komplikasjoner.

Alt du sier kan være tegn på det (selv om det ikke er sikkert hun har det), og da skal det sjekkes. Og på en som er så liten som heller ikke kan snakke så er det jo du som kjenner henne best, du som må snakke for henne. Så stol på det du ser og opplever og ta henne til lege så fort du kan.

Anonymkode: 57ee3...bc2

Skrevet

Hvor lenge har dette vedvart? Når du skriver «alltid» så tolker jeg det dithen at det har vært slik lenge? Da er det sannsynligvis ikke diabetes, da hun ville blitt dårligere mye tidligere. Hun drikker godt da. 

Anonymkode: 37bbb...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...