Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Er det noen som legger ut leiligheter til leie som gjelder 3-4 måneder fra nå? Virker som alle mener at man skal begynne å leie før den tid? Men jeg har 3 mnd oppsigelsestid her. Og trenger den tiden på å forberede alle i hjemmet på denne utkastingen vi nå står ovenfor. Og familiesplittelsen, samt ødeleggelse av hele nettverket vårt. Det er ikke min feil, jeg ble syk like etter fødsel (studerte til generell studiekompetanse) og går på minstesats aap - får ikke lån (aap er ikke "inntekt"). Mannen jobber ordinært, men hans inntekt er for lav til å betjene et lån alene. Så vi må leie. Nå blir vi kastet ut av familiemedlemmer og må finne et nytt sted å bo, det er ingenting ledig i bygda vi bor i, så vi må nok et stykke unna. Men på finn for eksempel finner jeg ingenting egnet for barnefamilier. Føler jeg har svikta familien, ved å bli syk. Holder på å gå helt i kjelleren mentalt, nylig hadde jeg en privatisteksamen og fikk strålende karakter, men mangler 2 fag før jeg får generell studiekompetanse. Jeg er psykisk syk (traumer), så er ikke bare å ta seg sammen. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: c29ff...f4c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Og hvordan får man kommunal bolig, egentlig? Anonymkode: c29ff...f4c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #4 Skrevet 17. november 2017 Hvor bor du? Anonymkode: a5f62...930
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #5 Skrevet 17. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor bor du? Anonymkode: a5f62...930 Akershus. Anonymkode: c29ff...f4c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #6 Skrevet 17. november 2017 Det er ikke uvanlig å måtte overlappe 1 måned eller 2, og betale for begge boligene.. Det er klart at utleier ønsker folk inn så fort som mulig, men har dere spurt noen av de om de kan vente 3 måneder før dere flytter inn, hvis man er attraktive leietagere så er ikke det en umulighet. Anonymkode: 0cc57...936
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #7 Skrevet 17. november 2017 Du kan jo legge ut annonse med ønske om leilighet fra en aktuell dato litt fram i tid? Anonymkode: a5f62...930
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #8 Skrevet 17. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du kan jo legge ut annonse med ønske om leilighet fra en aktuell dato litt fram i tid? Anonymkode: a5f62...930 ja, det går jo men hva må man opplyse om i en sånn annonse? Anonymkode: c29ff...f4c
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #9 Skrevet 17. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: ja, det går jo men hva må man opplyse om i en sånn annonse? Anonymkode: c29ff...f4c Legg ut en ønskes leid annonse, der bør det stå litt om dere, hvor mange dere er og hva dere kan betale pleier det stå noe om. Se litt på de som ligger ute fra før så ser du hvordan det kan gjøres https://www.finn.no/realestate/wanted/search.html?filters= Anonymkode: 8d0ee...c7b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #10 Skrevet 17. november 2017 Det første du må gjøre er å komme deg løs fra offerrollen. «Det er ikke min skyld...» Kronisk sykdom er dritt, ingen tvil om det, men vi som har det må slutte å la det være unnskyldning for ALT! Snakk med nav, vis at du vil bidra til å løse, sett inn annonse, heng oppslag på butikken, delta aktivt og fortell om det positive og du får til! Lykke til! Anonymkode: e1615...a15
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 For å få innvilget kommunal gjennomgangsbolig må du iallefall kunne vise til at dere har prøvd på det private markedet. Det er mulig dere kvalifiserer, jeg tenker det vil stå kriterier på hjemmesiden til kommunen din. Det er uansett ikke en varig løsning. Men jeg forstod ikke helt situasjonen deres? Dere leier hos familie? Blir nå kastet ut og har 3 mnd på å finne ny bolig? Har dere leiekontrakt? Hva er årsak til oppsigelse? Anonymkode: 27ce6...d87
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #12 Skrevet 17. november 2017 Kontakt de som annonserer og opplys om når dere kan flytte inn, selv om det er senere enn det de ønsker. Se om dere kan komme frem til et kompromiss. I tillegg til å legge ut egne annonser på Finn om at dere ønsker å leie. Anonymkode: 10ac4...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå