Gå til innhold

Hvordan løser deres barnehage soving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1: MÅ barna sove i vogn, eller er det andre alternativer tilgjengelige?
2: MÅ dere ta med vognen/andre alternativer hjem hver dag, eller kan dere ha det stående i barnehagen så lenge barnet trenger det? 

Synes du det er et minstekrav fra barnehagen dersom de krever at foreldrene tar med vognen frem og tilbake hver eneste dag? Eller synes du barnehager bør legge til rette (dvs, kommunen bør bygge slike barnehager!) for å ha plass til barnets soveplass? Det er jo ganske nødvendig med en plass å sove, men samtidig så påfører det foreldrene ganske mye ekstra arbeid å ta med en vogn frem og tilbake hver eneste dag. 

Anonymkode: a03e9...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan sove inne, eller i vogn ute.

Vogna må taes med hjem i helgene, da rommet de står i utenom barnehagens åpningstider skal vaskes.

Synes det er greit, men hadde ikke vært greit å MÅTTE ta med vogna hjem hver dag. Da hadde jeg nok valgt innesoving.

Anonymkode: 5ae4b...5c9

Skrevet

Har hatt barn i to barnehager. I den første - en liten familiebarnehage - sov barna ute i vogn. Ikke noe problem å ta med vogna fram og tilbake. De fleste går jo til og fra barnehagen likevel, og med en ettåring bruker man jo vogna til det.

I den andre barnehagen sov barna inne på madrasser på gulvet. Fungerte bra det også. 

Anonymkode: da296...525

Skrevet

De aller fleste lar vogna stå igjen i bhg evt tar den med hjem til helgene.

Skrevet

Her har de fleste brhg soveskur hvor vognene står. Barna sover i skuret eller under overhenget da den ene veggen kan åpnes helt opp

Anonymkode: 37dc2...9bc

Skrevet

Hos oss, må alle sove ute i vogn. Vognene kan stå der hele året, hver avdeling har sin oppvarmede bod til disposisjon.  Blir det for kaldt på vinteren eller for varmt på sommeren, sover de der inne med dørene åpne. 

Anonymkode: 0f260...56c

Skrevet

De fleste sover i egne vogner ute, og vognene må tas med frem og tilbake hver dag.

Min sønn nektet å sove i vogn, å sette på han seler og legge han ned på ryggen betydde kanskje 10 min søvn om du var heldig. Han sov må magen med rumpa i været, og sov da i 1,5 til 2 timer. Så han sov på et rom inne i barnehagen, der sto det 4 sprinkelsenger til "tilfeller" som han ;)

Anonymkode: 991c7...231

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste sover i egne vogner ute, og vognene må tas med frem og tilbake hver dag.

Min sønn nektet å sove i vogn, å sette på han seler og legge han ned på ryggen betydde kanskje 10 min søvn om du var heldig. Han sov må magen med rumpa i været, og sov da i 1,5 til 2 timer. Så han sov på et rom inne i barnehagen, der sto det 4 sprinkelsenger til "tilfeller" som han ;)

Anonymkode: 991c7...231

Lurt med sprinkelsenger! 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss, må alle sove ute i vogn. Vognene kan stå der hele året, hver avdeling har sin oppvarmede bod til disposisjon.  Blir det for kaldt på vinteren eller for varmt på sommeren, sover de der inne med dørene åpne. 

Anonymkode: 0f260...56c

What.. hver sin oppvarmede bod - så flott :)

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan sove inne, eller i vogn ute.

Vogna må taes med hjem i helgene, da rommet de står i utenom barnehagens åpningstider skal vaskes.

Synes det er greit, men hadde ikke vært greit å MÅTTE ta med vogna hjem hver dag. Da hadde jeg nok valgt innesoving.

Anonymkode: 5ae4b...5c9

Men her må de ha vogn - også til innesoving.. så slipper ikke unna å drasse med den svære (stabile, trygge 4-hjulede) vogna med hjem hver dag.

Skrevet

Vår barnehage har eget vognrom, temperert og ventilert, alle barna i bhg sover der.. Vognen kan stå der hele tiden. Prvat bhg i kjede.

Barnehagen jeg hadde ene barnet mitt i ett år har det sånn at kun ettåringene får sove i vogn(vogna kan stå, blir lagret i skur), de som er eldre må sove inne på madrasser. Kommunal bhg.

Syns bhg må ha mulighet for at vogn får stå i bhg. Og jeg syns at foreldre bør legge til rette for at barna sine kan sove i vogn når de begynner i bhg.

Anonymkode: 9a3e7...deb

Skrevet

I barnehagen til mine barn har de mange senger ute i et oppvarmet rom, her sover det mange barn. De som vil at barna skal sove ute, har med vogn, og da sover de ute. Vognene kan bare stå i barnehagen inne i det rommet. Stor barnehage da! Men vi er fornøyd☺

Anonymkode: cbde6...579

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I barnehagen til mine barn har de mange senger ute i et oppvarmet rom, her sover det mange barn. De som vil at barna skal sove ute, har med vogn, og da sover de ute. Vognene kan bare stå i barnehagen inne i det rommet. Stor barnehage da! Men vi er fornøyd☺

Anonymkode: cbde6...579

Jeg synes også de bør kunne tilby innesoving til barn som ikke sover ute, og at man da ikke trenger å ha md vogn (med mindre man har et sterkt ønske om det). For å si det sånn - mine barn har alltid sovet inne. Pga løse hunder i hagen (gal nabo). 

Men de sov ikke i vogn i stua :P

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vår barnehage har eget vognrom, temperert og ventilert, alle barna i bhg sover der.. Vognen kan stå der hele tiden. Prvat bhg i kjede.

Barnehagen jeg hadde ene barnet mitt i ett år har det sånn at kun ettåringene får sove i vogn(vogna kan stå, blir lagret i skur), de som er eldre må sove inne på madrasser. Kommunal bhg.

Syns bhg må ha mulighet for at vogn får stå i bhg. Og jeg syns at foreldre bør legge til rette for at barna sine kan sove i vogn når de begynner i bhg.

Anonymkode: 9a3e7...deb

Ja, enig i det. Men bhg krever nå plutselig at alle må ta med vogn hjem, jeg synes det er dårlig. 

Skrevet

De fleste sover ute i vogn, men bhg har et par sprinkelsenger tilgjengelig til de som trenger det. Det er ikke plass til at alle kan sove i sprinkelseng, men de fleste er vant med å sove i vogn ute hjemmefra, så det er ikke noe problem. Vognene kan stå i bhg, de må stå ute (under tak) mens bhg er åpen og blir tatt inn i garderoben når de stenger.

Anonymkode: 38b02...eaa

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, enig i det. Men bhg krever nå plutselig at alle må ta med vogn hjem, jeg synes det er dårlig. 

Og at dersom man skal ha andre alternativer (f.eks sprinkelseng) så må man ta med den hjem hver dag også :P:P:P 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste sover ute i vogn, men bhg har et par sprinkelsenger tilgjengelig til de som trenger det. Det er ikke plass til at alle kan sove i sprinkelseng, men de fleste er vant med å sove i vogn ute hjemmefra, så det er ikke noe problem. Vognene kan stå i bhg, de må stå ute (under tak) mens bhg er åpen og blir tatt inn i garderoben når de stenger.

Anonymkode: 38b02...eaa

Det er jo en fin løsning. 

Skrevet

I vår barnehage kan man sette vogna under tak om natten og ha den der. Men det er jo da ikke noe garanti for at ikke noen kan stjele den. 

Jeg bor i by, og de som går i barnehagen bor såpass nærme at de fleste med barn som sover i barnehagen uansett bruker vogn til å frakte barnet frem og tilbake. 

Hvordan barnehager løser dette handler jo mye om plass. Vår barnehage har ikke mulighet økonomisk eller plassmessig til å ha skur der vogner kan stå. 

Anonymkode: c3fc0...146

Skrevet

Barnehagen jeg jobber i har eget sovehus ved siden av barnehagen, der sover alle barn fra alle avdelinger. Nesten alle sover i vogner, og vognene kan stå der hele tiden. Trenger ikke å ta de med hjem før barnet har sluttet å sove. Vi ønsker at de fleste barn sover i vogner pga lettest å evakure ved brann. Men hvis det er et barn som ikke klarer å sove i vogn, så kan foreldre ta med reiseseng som kan stå der inne. Vi har ingen sovemuligheter inn i barnehagen.

Anonymkode: 5d2a4...481

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagen jeg jobber i har eget sovehus ved siden av barnehagen, der sover alle barn fra alle avdelinger. Nesten alle sover i vogner, og vognene kan stå der hele tiden. Trenger ikke å ta de med hjem før barnet har sluttet å sove. Vi ønsker at de fleste barn sover i vogner pga lettest å evakure ved brann. Men hvis det er et barn som ikke klarer å sove i vogn, så kan foreldre ta med reiseseng som kan stå der inne. Vi har ingen sovemuligheter inn i barnehagen.

Og foreldrene må ikke bære med seg reisesengen hjem hver dag? 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og foreldrene må ikke bære med seg reisesengen hjem hver dag? 

Nei, det må de ikke. Den får stå der på lik linje som vognene får stå der

Skrevet

Hos oss sov de i vogn, vet ikke om de hadde noe alternativ for de som ikke sov i vogn, tror de fleste klarer å sove i vogn i bhg uansett hva de sover i hjemme. Ja, vogna kunne stå i bhg, takk og pris for det, hadde virkelig ikke hatt mulighet til å ta den frem og tilbake hver dag. Barnehager bør bygges/utbedres med tanke på barnas behov og når det har blitt normalen at de små begynner i bhg ved 1 år så må det tilrettelegges for de behovene som barna har, blant annet soving.

Anonymkode: 5bf72...c94

Skrevet

Har hatt ungene i tre barnehager. Alle har sterkt oppfordret til vognsoving, men med mulighet til å sove inne for "unntakstilfeller". I den ene barnehagen var det begrenset plass til vogner, så der måtte vi som bodde nært ta med vogna til og fra, mens oppbevaring i barnehagen var reservert for de som trengte det mest. I de andre barnehagene har de hatt gode skur til vognene om nettene. 

Vognene sto ute når barna sov, med unntak av hvis det ble sterk kulde, da trillet de vognene inn i gangen. 

Anonymkode: 5312d...423

Skrevet

I min bhg sover alle barna inne på madrass 0 til 4 åringene, det funker supert.

Skrevet

Hos oss sover alle ute i vogn. Har vognskur så vognene kan stå der hele tiden. Det er ikke plass til å kunne sove inne 

Anonymkode: ee5c6...cb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...