Gå til innhold

Hjelpe foreldre/svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har svigerforeldre som er alle tiders.. kjempesnille og hjelper oss litt innimellom. De passer barnebarn, men blir fort slitne og er sure hvis vi ikke kommer å henter de tidlig. De har hjulpet til litt med oppussing bår de kan. Problemet er at de forventer hjelp av min mann til alt mulig.. han trår til å hjelper når de spør.. de blir sure når han ikke kan. Det er sånn at vi står midt i oppussing som aldri blir ferdig.. og det haster liksom ikke.. selv om barna ikke har egne rom. Jeg begynner å miste tilmodigheten. Rett og slett. Har jeg rett på å være grinete: )?

Anonymkode: 37a71...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har du. Dvs, du har rett til å stille noen krav og regler for kompromiss. Når en selv har familie og plikter så må det få prioritet også. Jeg forstår din mann som sikkert føler lojalitet til både foreldrene og deg/dere, og dermed konstant dårlig samvittighet for ikke å strekke til over alt. Men kanskje dere skulle satt dere ned og laget en fremdriftsplan for oppussingen (og i sinnasnekkeren sin ånd finne steder dere begge kan dra lasset), og noen regler for prioritering. Så må din mann være tydelig ovenfor sine foreldre. 

Anonymkode: d6abc...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...