Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #1 Skrevet 16. november 2017 Kan hjelpe meg, jeg mistet babyen min i uke 26, ble sykemeldt og er nå gravud igjen, egentlig var jeg klar for å dra tilbake på jobb men har nå vært på kontroll og det viser seg at jeg har livmorhalsvikt så jeg må holde meg mest mulig i ro. Har søkt om svangerskapspenger men har ikke hørt noe og det har gått 2mnd siden den ble sendt inn. Har jeg rett på det? Jobben kan ikke tilrettelegge, mye stress, tunge løft, sene arbeidstider og kan være utagerende oppførsel. Og jeg kjenner på psyken at dette svangerskapet er vanvittig tungt Anonymkode: 87e31...452
litekreativtbrukernavn Skrevet 16. november 2017 #2 Skrevet 16. november 2017 Først vil jeg si gratulerer som gravid igjen, og så bra at du får god oppfølging og blir sjekket nøye denne gangen. Lykke til videre i svangerskapet -Jeg forstår at det må være kjempe tøft! Før jeg fikk mitt første (av to) barn hadde jeg fire spontanaborter, ikke direkte sammenlignbart med deg da disse var før uke 13 og av andre grunner, men jeg husker den forferdelige angsten frem til han var født -og første året etterpå. Mitt råd til deg, finn noen å snakke med. Enten jordmor, psykolog etc. Ang svangerskapspenger så innvilges det når det er fare for barnets helse/liv, og tilrettelegging ikke mulig (full liste på nav.no). Ved mors helse så er det sykemld som gjelder. ...du er jo litt i gråsonen mtp din livmorhals, men også psykiske helse. Beh tid kan ta 2-3mnd, men ring og hør/purr Håper du får sv.penger, da slipper du dialogmøter osv. Masse lykke til videre 💜
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #3 Skrevet 16. november 2017 1 time siden, litekreativtbrukernavn skrev: Først vil jeg si gratulerer som gravid igjen, og så bra at du får god oppfølging og blir sjekket nøye denne gangen. Lykke til videre i svangerskapet -Jeg forstår at det må være kjempe tøft! Før jeg fikk mitt første (av to) barn hadde jeg fire spontanaborter, ikke direkte sammenlignbart med deg da disse var før uke 13 og av andre grunner, men jeg husker den forferdelige angsten frem til han var født -og første året etterpå. Mitt råd til deg, finn noen å snakke med. Enten jordmor, psykolog etc. Ang svangerskapspenger så innvilges det når det er fare for barnets helse/liv, og tilrettelegging ikke mulig (full liste på nav.no). Ved mors helse så er det sykemld som gjelder. ...du er jo litt i gråsonen mtp din livmorhals, men også psykiske helse. Beh tid kan ta 2-3mnd, men ring og hør/purr Håper du får sv.penger, da slipper du dialogmøter osv. Masse lykke til videre 💜 Tusen takk for det❤️Ja er fare for babyen siden jeg har større sjangs for prematur fødsel. Er jo helt frisk utenom, vanskelig dette her. Får ringe å purre de evt det som også er at det ble søkt svangerskapspenger en mnd før sykepengene mine gikk ut😬Om det har noe å si da, Anonymkode: 87e31...452
litekreativtbrukernavn Skrevet 16. november 2017 #4 Skrevet 16. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for det❤️Ja er fare for babyen siden jeg har større sjangs for prematur fødsel. Er jo helt frisk utenom, vanskelig dette her. Får ringe å purre de evt det som også er at det ble søkt svangerskapspenger en mnd før sykepengene mine gikk ut😬Om det har noe å si da, Anonymkode: 87e31...452 Det er her det blir usikkert, ettersom dette hadde vært et problem (din helse) uansett yrke. Samtidig skriver du at du jobber et sted med vold etc. Jeg gikk selv på sv.penger i begge mine svangerskap pga risikoyrke, og selv om vi krysser av på alle kriteriene nav setter (kjemikalier, vold, fysisk og mentalt krevende osv osv) så det hadde ikke vært noe problem å argumentere for, så har de aldri vært vanskelige på det eller etterspurt dokumentasjon. -Eneste er at arb giver må fylle ut skjema fra arb tilsynet ang mangel på tilretteleggingsmuligheter. Så jeg vil tro at din søknad går igjennom uten problemer
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #5 Skrevet 16. november 2017 Det vil jo vanligvis være sykepenger som gjelder i ditt tilfelle siden det er din kropp som "svikter", men jeg forstår det som at du har brukt opp sykepengerettighetene dine (vært sykemeldt over 1 år)? Da havner du jo en kjip situasjon, men om du ikke får svangerskapspenger må du jo søke arbeidsavklaringspenger. Vet ikke om du fyller vilkårene for aap, men snakk med nav for du skal jo ikke gå helt uten inntekt. Anonymkode: f0d74...e23
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #6 Skrevet 16. november 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vil jo vanligvis være sykepenger som gjelder i ditt tilfelle siden det er din kropp som "svikter", men jeg forstår det som at du har brukt opp sykepengerettighetene dine (vært sykemeldt over 1 år)? Da havner du jo en kjip situasjon, men om du ikke får svangerskapspenger må du jo søke arbeidsavklaringspenger. Vet ikke om du fyller vilkårene for aap, men snakk med nav for du skal jo ikke gå helt uten inntekt. Anonymkode: f0d74...e23 hadde ca to mnd igjen med sykepenger før svangerskapspenger ble søkt. Har også fare for utagering på jobben, mye tunge løft og ingen mulighet for å sitte seg når behovet melder seg veldig høyt tempo hele vakten. Så arb giver kunne ikke tilrettelegge. Jordmor mener det skal gå helt fint mtp jobben min men blir jo usikker... Anonymkode: 87e31...452
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #7 Skrevet 16. november 2017 Hei! Jeg var langtidsykemeldt før jeg gikk over til svangerskapspenger.. sykemeldt av annen grunn enn svangerskap, men fikk svangerskapspenger på grunn av stor fare for prematur fødsel. Har fått for tidlig før også. Svak livmorhals som gir etter for ingenting . (I tillegg kunne jeg ikke bruke mine faste medisiner , så min kroniske sykdom ble være) Hadde jeg vært i jobb så hadde jeg født enda tidligere og det ville vært fare for babyens liv. Fødte i uke 30. Jeg ville tatt en telefon til nav og hørt hvordan det ligger an. Arbeidsgiver må også fylle ut ett skjema angående tilrettelegging. Lykke til! Anonymkode: fe4f5...70f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #8 Skrevet 16. november 2017 Leit å høre at du mistet ❤️ Men denne gangen skal det gå bra! Bra de har oppdaget livmorhalssvikten med tanke på at man kan tilrettelegge og gjøre det beste ut av det. Værre å gå med det uten å vite det. Anonymkode: fe4f5...70f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #9 Skrevet 16. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei! Jeg var langtidsykemeldt før jeg gikk over til svangerskapspenger.. sykemeldt av annen grunn enn svangerskap, men fikk svangerskapspenger på grunn av stor fare for prematur fødsel. Har fått for tidlig før også. Svak livmorhals som gir etter for ingenting . (I tillegg kunne jeg ikke bruke mine faste medisiner , så min kroniske sykdom ble være) Hadde jeg vært i jobb så hadde jeg født enda tidligere og det ville vært fare for babyens liv. Fødte i uke 30. Jeg ville tatt en telefon til nav og hørt hvordan det ligger an. Arbeidsgiver må også fylle ut ett skjema angående tilrettelegging. Lykke til! Anonymkode: fe4f5...70f Tusen takk for svar, skal ringe de i morgen å høre. Godt å se lese om andre i lignende situasjoner. Gikk det bra med lille du fødte i uke 30? Jeg føler h"n kommer før tiden. Anonymkode: 87e31...452
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #10 Skrevet 16. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Leit å høre at du mistet ❤️ Men denne gangen skal det gå bra! Bra de har oppdaget livmorhalssvikten med tanke på at man kan tilrettelegge og gjøre det beste ut av det. Værre å gå med det uten å vite det. Anonymkode: fe4f5...70f ❤️❤️ Anonymkode: 87e31...452
Anonym bruker Skrevet 17. november 2017 #11 Skrevet 17. november 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar, skal ringe de i morgen å høre. Godt å se lese om andre i lignende situasjoner. Gikk det bra med lille du fødte i uke 30? Jeg føler h"n kommer før tiden. Anonymkode: 87e31...452 Ja det gikk fint! Vannavgang i uke 28, men rakk å få lungemodningssprøyter. Frisk og fin og har nå blitt 15 mnd 😊 håper på det beste for deg! Anonymkode: fe4f5...70f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #12 Skrevet 19. november 2017 På 17.11.2017 den 8.57, Anonym bruker skrev: Ja det gikk fint! Vannavgang i uke 28, men rakk å få lungemodningssprøyter. Frisk og fin og har nå blitt 15 mnd 😊 håper på det beste for deg! Anonymkode: fe4f5...70f Så bra❤️Herlig å lese. Her ordner alt seg ble så lettet 😊 Anonymkode: 87e31...452
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #13 Skrevet 19. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Så bra❤️Herlig å lese. Her ordner alt seg ble så lettet 😊 Anonymkode: 87e31...452 Så bra!! 🎉👌🏻 Anonymkode: fe4f5...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå