Gå til innhold

Når foreldrene er klin gale, hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei jente i klassen til datteren min, hvorpå foreldrene er hakkende gale. Mye pga hvordan moren opptrer vil ingen leke med denne datteren, som også har en del ymse diagnoser. Hun har bl.a en muskelsykdom, og de første årene var denne moren på døren til folk i klassen og skrev lister på hvem som skulle gå med hennes datter frem og tilbake fra skolen på tur. 

Hun har vært på skolen ofte i friminuttene og hentet blant annet min datter utifra lek for å gå og leke med hennes datter som vil huske (min spilte håndball)! 

Hun anklager alle for mobbe datteren, og er fullstendig blindet for sitt barns oppførsel som tror alt er mobbing. Hun har ligget i buskene og snikfotografert elevene, hun sitter i garderoben etter gymtimene.

Absolutt alle elevene avskyr denne moren og flere ganger har det blitt tatt opp med lærerene. De er klar over problemet og sier selv de er maktesløse, men har nektet henne adgang til skolens område. Før helgen da jeg skulle hente min datter på skolen så skimtet jeg de bak butikken med kameraer igjen.

Datteren min er rolig og fornuftig, hun forteller at ingen mobber denne jenta, men hun knipser buser på de, slikker på tingene dems, spytter på de osv, men ingen tør å si noe fordi alle er redd for moren.

Jeg har gitt beskjed til datteren min at hun holder seg langt unna jenta.. men hva kan vi gjøre?

Forrige kom tre jenter hjem her, og to av de gråt fordi de fortalte at moren til den utsatte jenta hadde tatt bilde av de når de gikk hjem.

Anonymkode: fccdc...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo trakassering og sjikane, jeg ville kontaktet politiet. Det er rimelig suspekt å filme og fotografere barn på skoleveien.

Skrevet

Jøss. Nesten så dere burde anmelde moren for trakassering. Men det hjelper vel neppe på saken. 

Anonymkode: 5bb42...338

Skrevet

Enig med de andre. Moren burde anmeldes, og burde få «besøksforbud» mot skolen i skoletiden, altså forbud mot å oppholde seg ved skolens område utenom henting og levering. 

Anonymkode: 5908a...d2d

Skrevet

Politiet!!

Skrevet

Enig med dem som sier anmeld / kontakt politiet.

Skrevet
10 minutter siden, Groosalugg skrev:

Dette er jo trakassering og sjikane, jeg ville kontaktet politiet. Det er rimelig suspekt å filme og fotografere barn på skoleveien.

Dette!

Anonymkode: d169a...80d

Skrevet

Og denne moren gjør neppe datteren noe godt med en slik oppførsel, så jeg synes også barnevernet hadde vært på sin plass. 

Å ligge i buskene å fotografere andres barn er ikke greit. 

Anonymkode: 7111b...651

Skrevet

Moren og faren har begge forbud mot å oppholde seg på skolens område. Men, de fotograferer da barna på vei hjem fra skolen.

Ingen vil jo lenger være med denne jenta hjem, leke med henne og jeg tror alle har fått beskjed hjemme om å holde seg unna. Altså moren er det store problemet her. 

Moren er også med på alle sosiale arrangement med klassen, og det er derfor svært labert oppmøte fordi ingen orker denne moren. På Halloweenfesten de arrangerte nå hadde moren tatt ut min datter og bedt henne sette seg ved siden av hennes datter og danse med henne. Min er sjenert og ville jo ikke danse, de eneste som danset var denne moren og jenta.. De går siste året på barneskolen (7) og moren hadde da overstyrt musikken og de hørte på «What does the fox say». Da jeg skulle hente de stod de fleste utenfor lokalet.. Ingen ville være der inne.

Nå er grensen min nådd med denne galskapen..

Skrevet

Politiet er en instans men jeg vil også rope barnevernet! Denne dama har det ikke godt med seg selv og har tydeligvis endel vrangforestillinger. Når dama sliter såpass med seg selv og det er tydelig for alle rundt, tenk hva datteren opplever. Jeg har selv vokst opp med en psykisk syk mor som skilte seg ut fra mengden. Hun gjorde aldri slike ting, men alle forsto at det var noe. Stakkars jente. Vær så snill å send en bekymringsmelding. Du kan også snakke med barnevernet per tlf. Ikke se på at ett barn blir ødelagt uten å gjøre noe.

Anonymkode: 82c29...602

Skrevet

Jeg ville ringt barnevernet, denne mammaen ødelegger mer enn hun hjelper datteren sin og hun trenger veiledning!

Anonymkode: 462cd...829

Skrevet

Når læreren sier han/hun er maktesløs håper jeg du også oppfordrer skolen til å koble inn barnevernet, for denne mammaen trenger veiledning.

På vår skole har vi et lavterskeltilbud hvor alle, både lærere, elever og foreldre, kan ta kontakt for å hjelpe de som trenger hjelp. Dere har ikke noe sånt på deres skole da?

http://birkenlund.skole.arendal.no/index.php?pageID=163

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når læreren sier han/hun er maktesløs håper jeg du også oppfordrer skolen til å koble inn barnevernet, for denne mammaen trenger veiledning.

På vår skole har vi et lavterskeltilbud hvor alle, både lærere, elever og foreldre, kan ta kontakt for å hjelpe de som trenger hjelp. Dere har ikke noe sånt på deres skole da?

http://birkenlund.skole.arendal.no/index.php?pageID=163

Det skulle ikke være nødvendig for andre foreldre å oppfordre skolen til å kontakte barnevernet. Det burde de ha gjort selv for lenge siden. Og jeg bare går ut fra at de har gjort det. 

Anonymkode: 5bb42...338

Skrevet

Noe av problemet her er nok at jenta føler seg mobbet eller holdt utenfor og at moren føler hun må gjøre alt for å beskytte jenta. Dette er nok problematisk for begge parter og begge parter oppfatte nok at den andre parten er problemet.

Jeg vet ikke hvordan dette best kan løses for at alle jentene skal få det bra og slik at foreldrene til alle jentene kan stole på at de har det bra.

Har dere forsøkt å snakke skikkelig sammen og lytte skikkelig til hverandre, uten å gå i skyttergravene?

Anonymkode: b84a0...6cf

Skrevet

Det jeg hadde gjort var å kontakte barnevernet, politiet og ungdomsskolen de skal begynne på og bedt om at din datter ikke kom i klasse med henne på ungdomsskolen.

Anonymkode: e04cb...71d

Skrevet

Både lærer, assistent og representant fra BUP/PPT har observert jenta og i samspill med andre.. de sier at han hun ikke blir mobbet, men at hun ikke forstår samspill og derfor føler seg utenfor. Hun kan gå bort og stjele klinkekulene til to som holder på med dette, når de som eksempelvis går i 3 klasse vil ha tilbake kulene sier hun at de mobber henne. 

Hun har plutselig tatt på seg inneskoene til min datter for moren sier alle må dele. Datteren min vil ha på seg inneskoene sine og får de tilbake av læreren, da hylgråter denne jenta, moren ringer hit og datteren har da lagt frem en helt annen historie... Det var faktisk læreren som krevde de tilbake da datteren min satt uten noen sko.

Ja, heldigvis vil jeg si så begynner de ikke på samme ungdomsskole.

Skrevet

Du må kontakte både politi og barnevern, Hi!

Det er ikke noe å stusse på. Hvis denne familien ikke får hjelp blir jenta ødelagt for resten av livet. Fremdeles kan hun få hjelp, men det er ikke lenge før det er for sent.

Sett i gang i morgen! Politi og barnevern!

Anonymkode: 203ad...34c

Skrevet

Lurer på og tror skolen har blandet inn forskjellige instanser. Jeg ytret min bekymring overfor læreren da vi hadde konferansetime sist, og jeg fikk inntrykk mellom linjene da, at dette var gjort. 

Jeg spurte så om det ikke var mulig å stanse denne moren fra å være med på sosiale tilstelninger med klassen, men de virket rådville og sa at vi kunne prøve å si ifra selv. 

Jeg har sagt ifra til henne, og fikk da høre av rektor på et FAU møte at hun hadde sagt på et samarbeidsmøte der, at meg gikk det ikke an å snakke fornuft med, jeg var ignorant og bitch! Ja, som dere skjønner så kommer man ikke langt.

Skrevet

Dette er noe av det verste jeg har hørt. Hun ødelegger jo barnet, og for alle andre. 

Kan ikke dere foreldre gå sammen og skrive en felles anmeldelse? Det er jo sjikane hun driver med, og burde få besøksforbud.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på og tror skolen har blandet inn forskjellige instanser. Jeg ytret min bekymring overfor læreren da vi hadde konferansetime sist, og jeg fikk inntrykk mellom linjene da, at dette var gjort. 

Jeg spurte så om det ikke var mulig å stanse denne moren fra å være med på sosiale tilstelninger med klassen, men de virket rådville og sa at vi kunne prøve å si ifra selv. 

Jeg har sagt ifra til henne, og fikk da høre av rektor på et FAU møte at hun hadde sagt på et samarbeidsmøte der, at meg gikk det ikke an å snakke fornuft med, jeg var ignorant og bitch! Ja, som dere skjønner så kommer man ikke langt.

Men både politi og barnevern må ta saken mer alvorlig når de får flere henvendelser om samme sak, så du må melde fra!

Anonymkode: 203ad...34c

Skrevet

Du skulle fått med deg alle foreldrene og dere alle meldte ifra til politi og barnevern hver for dere. Da vil de få mange henvendelser og ta dette alvorlig

Anonymkode: e04cb...71d

Skrevet

Dette tenker jeg at er både en politisak og tydelig barnevernssak. 

Anonymkode: c7df9...5b2

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke lærerens ansvar å melde fra om, det er dine og barnas observasjoner, og du som må melde. 

Anonymkode: c7df9...5b2

Skrevet

Personvern gjelder for barn også.Det er forbudt å ta bildet av andre uten deres samtykke.Å at hun blander seg inn i leken på skolen er ikke lov.personvern gjelder her også

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og denne moren gjør neppe datteren noe godt med en slik oppførsel, så jeg synes også barnevernet hadde vært på sin plass. 

Å ligge i buskene å fotografere andres barn er ikke greit. 

Anonymkode: 7111b...651

Veldig enig. Jeg hadde helt klart meldt fra til barnevernet.

Anonymkode: edf19...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...