Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #1 Skrevet 15. november 2017 Babyen min på 5 måneder våkner mye på natta, og jeg har lyst til å prøve å gi en flaske med velling på kvelden, slik de gjør i Sverige. 😊 Hun får grøt, men jeg synes det er så lite som går ned- det meste havner i smekka, på hender etc. Men hva slags flaske bruker jeg? Jeg har ingen flasker i hus da jeg har fullammet, så jeg har liten erfaring. Anonymkode: 678d8...795
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #2 Skrevet 15. november 2017 Oj nå mp jeg tenke, hva var det jeg brukte. Mener det var Mam med den største åpningen og Dr.Brown med Y-tut. Men dette er noen år siden, så aner ikke om de finnes lenger. Vanlige åpninger blir for smått. Anonymkode: 21d41...81a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #3 Skrevet 15. november 2017 Skal du til Sverige å kjøpe velling kan du kjøpe med tutter til tåteflasken også, der har de med stor åpning. Ellers kan du kanskje utvide åpningen i en tutt kjøpt her i norge, bruke en stoppenål e.l. Anonymkode: e4e60...831
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #4 Skrevet 15. november 2017 Jeg skal ikke til Sverige, så lurer egentlig på om det er mulig å kjøpe slike flasker på nett et sted? Anonymkode: 678d8...795
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #5 Skrevet 15. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg skal ikke til Sverige, så lurer egentlig på om det er mulig å kjøpe slike flasker på nett et sted? Anonymkode: 678d8...795 Vel nå har jeg svart deg på det over her... Makan Anonymkode: 21d41...81a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #6 Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel nå har jeg svart deg på det over her... Makan Anonymkode: 21d41...81a Det var absolutt ikke meningen å overse svaret ditt, tusen takk for at du tok deg tid. Jeg skal sjekke ut flaskene du nevner. Men jeg lurer også på om slike svenske vellingflasker finnes i en nettbutikk, for da går jeg heller for en sånn. 😊 Jeg har forsøkt å Google, men har foreløpig ikke funnet en slik. Anonymkode: 678d8...795
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #7 Skrevet 15. november 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var absolutt ikke meningen å overse svaret ditt, tusen takk for at du tok deg tid. Jeg skal sjekke ut flaskene du nevner. Men jeg lurer også på om slike svenske vellingflasker finnes i en nettbutikk, for da går jeg heller for en sånn. 😊 Jeg har forsøkt å Google, men har foreløpig ikke funnet en slik. Anonymkode: 678d8...795 Det er ikke noe dom heter vellingflasker. Du bruker vanlige flasker, men større åpning på tuppen. På Dr.Broen et det som sakt Y-åpning, jeg kjøpte det på Babyshop el. Barnas Hus, på Mam er det str 3. Har gitt velling til tre barn, så testet ut mye. Anonymkode: 21d41...81a
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe dom heter vellingflasker. Du bruker vanlige flasker, men større åpning på tuppen. På Dr.Broen et det som sakt Y-åpning, jeg kjøpte det på Babyshop el. Barnas Hus, på Mam er det str 3. Har gitt velling til tre barn, så testet ut mye. Anonymkode: 21d41...81a Tusen takk for svar, da skal jeg sjekke ut disse!🌹 Anonymkode: 678d8...795
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Jeg stakk med en nål i tuten så det ble flere hull. Fungerte supert
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 Heisann. Jeg har aldri gitt velling selv, så jeg kan ikke gå god for MAM. Men - jeg har lagt merke med at de har en flaskesmokk «ideell for velling». De har størrelser 1, 2, 3 og X på smokkene. X skal visstnok være god for velling. https://www.mambaby.com/no/faq/flasker-kopper/ Garantert at du finner nettbutikker med mam-smokker 👍🏼 Ellers vil jeg bare kommentere (selv om det ikke er svar på spm ditt) at det på ingen måte er unormalt at en baby på 5 mnd våkner på natten og vil ha mat. Det er anbefalt å fullamme til 6 mnd, og jeg kjenner få som ikke må legge inn minst en runde med amming pr natt. Amming er jo også kos og nærhet. Babyen er jo ikke født med døgnrytme og et ønske om å sove hele natten i egen seng. Jeg VET at jeg høres ut som mammapolitiet nå, men jeg mener det virkelig bare godt ☺️ Jeg har inntrykk av at noen tror at «alle andre sine barn sover rundt». Lykke til. Anonymkode: 3f200...1ae
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 Tusen takk for svar, dere! Dette er faktisk første gang jeg prøver velling, for jeg har fullammet de to eldste til 5,5-6 mnd. Men tredjemann våker nå ca. 10 ganger pr. natt og jeg må ha litt overskudd til alle tre, så jeg tenkte forsøke. Oppfattet deg ikke som mammapoliti, anonym 3f200...., jeg er helt enig i det du skriver! Hos oss har ingen sovet rundt før ettårsalder.😊 Anonymkode: 678d8...795
Pobie Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 Kun melk som skal puttes i flasker. Hvis du blander inn grøt/velling er det fare for kvelning. Prøv heller litt velling fra skje i tillegg til flaske som vanlig. Ingen grunn til at det må puttes i flaska.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 11 minutter siden, Pobie skrev: Kun melk som skal puttes i flasker. Hvis du blander inn grøt/velling er det fare for kvelning. Prøv heller litt velling fra skje i tillegg til flaske som vanlig. Ingen grunn til at det må puttes i flaska. Hm, dette må jeg sjekke opp. Men «alle» svenske barn får jo velling, så da høres det litt rart ut at det skal være farlig å gi? Har flere svenske venner som gir velling fra 5- månedersalderbog fram til nesten to år. Anonymkode: 678d8...795
Pobie Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm, dette må jeg sjekke opp. Men «alle» svenske barn får jo velling, så da høres det litt rart ut at det skal være farlig å gi? Har flere svenske venner som gir velling fra 5- månedersalderbog fram til nesten to år. Anonymkode: 678d8...795 Et enkelt googlesøk fant massevis av sider som sier at det ikke er anbefalt med grøt på flaske. Det kommer stadig nye anbefalinger når det kommer nye studier og statistikk som viser at noe er farlig. At noe alltid har blitt gjort på en bestemt måte eller at "alle" gjør det betyr ikke at det ikke er farlig. Vi har fått masse tips og råd fra familie om ting vi burde gjøre som er det motsatte av det som anbefales av leger og helsepersonell, fordi det var slik ting ble gjort og anbefalt for 30-50 år siden.
Pobie Skrevet 15. november 2017 #15 Skrevet 15. november 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm, dette må jeg sjekke opp. Men «alle» svenske barn får jo velling, så da høres det litt rart ut at det skal være farlig å gi? Har flere svenske venner som gir velling fra 5- månedersalderbog fram til nesten to år. Anonymkode: 678d8...795 Forøvrig mente jeg ikke at velling er farlig, det er å putte den i flaska som er farlig.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #16 Skrevet 15. november 2017 3 minutter siden, Pobie skrev: Forøvrig mente jeg ikke at velling er farlig, det er å putte den i flaska som er farlig. Nå mente jeg vel heller ikke det slik, jeg mener jo at velling gis på flaske i Sverige, og at det er vanlig der. 😊 Nå er dette min nummer tre og jeg jobber hardt med å ikke være redd for alt hele tiden (var så nervøs for alt mulig som kunne gå galt med de to andre), men jeg sjal absolutt sjekke det opp. Har ikke noe problemer med å google og lese meg opp, altså. 😊 Anonymkode: 678d8...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå