Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #1 Skrevet 14. november 2017 10 åringen min liker å bruke klokke, men har hatt en uvane at han tar den av seg og glemmer den fra seg på skolen, gymgarderoben osv. Dette har resultert i at han i dag mistet sin 2.klokke på ca 1 år(den første fant vi igjen da noen hadde tråkket på den). Jeg har sagt det mange ganger at han ikke skal ta av seg klokka før han kommer hjem fra skolen. Han er så lei seg nå. Sier han skulle ønske han hadde hørt på meg, så jeg er ganske sikker på at han har lært. Jeg har ikke vært sint, men vært tydelig på at han må selv spare til ny klokke eller ønske seg til jul. Hva hadde dere gjort? Vente til jul eller kjøpt ny nå? Jeg har penger til ny, men jeg vil at han skal lære seg konsekvensene av å ikke ta ordentlig vare på tingene sine. Hadde klokka gått i stykker ved et uhell, så er det en ting. Uhell kan skje, men det er det at han stadig har tatt av klokka på skolen..Fikk så vondt av han her i sta`..Gråt og sa han angret. Anonymkode: c5c5b...8cd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #2 Skrevet 14. november 2017 Julegave. Hvorfor tar han den av på skolen, da? Anonymkode: 3ee89...c7b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #3 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Julegave. Hvorfor tar han den av på skolen, da? Anonymkode: 3ee89...c7b Sier pga det klør, dusje i gym osv. Jeg har sagt at klokka skal være på til han kommer hjem. hi Anonymkode: c5c5b...8cd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #4 Skrevet 14. november 2017 Vent til jul. Skjønner det er kjipt å se at ungen er så lei seg, ingen foreldre syns det er noe alright. Men dette er måten de lærer på. Ellers vil det han lærer være at bare han angrerett nok etterpå ordner alt seg. Hadde du ikke nevnt dette med å ønske seg til jul eller spare selv kunne det stilt seg annerledes, men hold det du sier. Anonymkode: b2d2a...969
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #5 Skrevet 14. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vent til jul. Skjønner det er kjipt å se at ungen er så lei seg, ingen foreldre syns det er noe alright. Men dette er måten de lærer på. Ellers vil det han lærer være at bare han angrerett nok etterpå ordner alt seg. Hadde du ikke nevnt dette med å ønske seg til jul eller spare selv kunne det stilt seg annerledes, men hold det du sier. Anonymkode: b2d2a...969 Jeg tenker som deg. Og ja, veldig kjipt å se han så lei seg..... hi Anonymkode: c5c5b...8cd
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #6 Skrevet 14. november 2017 Be han ønske seg en vanntett klokke, da tåler den ihvertfall å dusjes med. Anonymkode: ee2e0...679
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #7 Skrevet 14. november 2017 Vent til jul. Har hatt samme problem med mine unger; de tar den av før gym og svømming selv om jeg uttrykkelig sier at klokka er vanntett og skal sitte på! Og så blir den liggende i garderoben. Farvel... Anonymkode: d84e6...f15
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #8 Skrevet 15. november 2017 Takk for svar. Jeg får en bekreftelse av dere her at det er greit det jeg har sagt, og ikke at jeg er en altfor streng mamma. Men; det blir lange uker å vente til jul... hi Anonymkode: c5c5b...8cd
sug lut Skrevet 15. november 2017 #9 Skrevet 15. november 2017 Spare sjøl. Ikke julegave. Han trenger å kjenne på å ikke ha den over lang tid.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #10 Skrevet 15. november 2017 Jeg ville ventet til jul eller bedt ham spare selv. Klokker i gymmen er en uting hvis de driver med ballsport eller annen kontaktidrett. Jeg har også surrete barn. Har lært dem at votter og luer skal legges i sekken når de tas av (i pose hvis det er vått), og klokker/smykker i penalet. Anonymkode: 4d0cc...c53
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #11 Skrevet 15. november 2017 Vent til jul, helt klart, det er ikke lenge å vente det altså. Klokken bør av i gymmen, men da må den jo legges i gymbaggen så han får den med hjem uansett om han husker å sette den på rett etter gymmen eller ei. I gymbaggen til datteren min er det en liten nøkkellomme med glidelås, hun legger klokka i den når hun gymmer. Anonymkode: d74da...02d
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #12 Skrevet 15. november 2017 Jeg har bestemt meg for at ny klokke blir julegave, men det smerter litt.. Fordi han er så lei seg, og fordi han er en så ansvarsfull gutt som ellers tar godt vare på tingene sine. Takk for svar! hi Anonymkode: c5c5b...8cd
Serepta Skrevet 15. november 2017 #13 Skrevet 15. november 2017 Siden du allerede har sagt at han må spare eller ønske seg ny til jul, må du stå for det. Selv om du tror han har lært en lekse nå.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #14 Skrevet 15. november 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Sier pga det klør, dusje i gym osv. Jeg har sagt at klokka skal være på til han kommer hjem. hi Anonymkode: c5c5b...8cd Hvis han sier at det klør, kan det være han reagerer på klokkene han har hatt? Kan være han reagerer på nikkel eller andre stoffer i klokken hvis det er en billigere klokke? Synes det er fornuftig å vente til jul. Det er lenge for ham siden han nå er så lei seg. Men frem til da, terp på rutiner med hva han gjør med tingene sine. Skal han ta av seg klokke i fremtiden, da må han ha faste rutiner på hva han gjør med den, alltid legge den på samme sted, f.eks. penalhuset som en annen skrev. Bør ligge innelåst når de er i gymmen og dusjen osv. Får litt vondt av gutten din, husker hvor enormt glad jeg var i min egen klokke som barn. Min mormor hadde av alle ting kjøpt en gullklokke til meg (gullur med lærrem) i utlandet. Jeg voktet den som en skatt. Om jeg glemte å ta den på en morgen før skolen savnet jeg den hele dagen. Men, jeg har den fremdeles, og jeg er over 40 år. Vurderer å sette en ny rem på den og begynne å bruke den igjen Anonymkode: 3ee89...c7b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #15 Skrevet 15. november 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han sier at det klør, kan det være han reagerer på klokkene han har hatt? Kan være han reagerer på nikkel eller andre stoffer i klokken hvis det er en billigere klokke? Synes det er fornuftig å vente til jul. Det er lenge for ham siden han nå er så lei seg. Men frem til da, terp på rutiner med hva han gjør med tingene sine. Skal han ta av seg klokke i fremtiden, da må han ha faste rutiner på hva han gjør med den, alltid legge den på samme sted, f.eks. penalhuset som en annen skrev. Bør ligge innelåst når de er i gymmen og dusjen osv. Får litt vondt av gutten din, husker hvor enormt glad jeg var i min egen klokke som barn. Min mormor hadde av alle ting kjøpt en gullklokke til meg (gullur med lærrem) i utlandet. Jeg voktet den som en skatt. Om jeg glemte å ta den på en morgen før skolen savnet jeg den hele dagen. Men, jeg har den fremdeles, og jeg er over 40 år. Vurderer å sette en ny rem på den og begynne å bruke den igjen Anonymkode: 3ee89...c7b Jeg vet..derfor jeg får vondt av han.. "Jeg skulle ønske jeg hadde hørt på deg, mamma" sa han nå..Og det er bare den klokka han hadde som han ønsker seg. Tror jeg skal få tak i en maken.. hi Anonymkode: c5c5b...8cd
Mrs. Bouquet Skrevet 15. november 2017 #16 Skrevet 15. november 2017 Hadde kjøpt et søsterur han kan ha i jakkelommen foreløpig, om han er avhengig av å bruke klokke. https://www.butikk21.com/personlig-pleie/sosterur/sosterur-ensfarvet.html?utm_source=prisvis&utm_medium=cpc&gclid=CjwKCAiA6K_QBRA8EiwASvtjZVjtyRbKiCn4XUzeln4R25voHzyQdDNXN5-8xPzId6klhDUYSHO4sBoCpTwQAvD_BwE I tillegg hadde jeg kjøpt en skikkelig klokke til jul som er behagelig, tåler dusjing og er gymvennlig.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #17 Skrevet 15. november 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet..derfor jeg får vondt av han.. "Jeg skulle ønske jeg hadde hørt på deg, mamma" sa han nå..Og det er bare den klokka han hadde som han ønsker seg. Tror jeg skal få tak i en maken.. hi Anonymkode: c5c5b...8cd Sjekk den klokken først om det kan være stoffer i den som han reagerer på. For hvis du kjøper maken og den også klør så vil han jo forståelig nok fortsette å ta den av seg når han får en ny. Gleden blir nok ekstra stor på julaften Anonymkode: 3ee89...c7b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2017 #18 Skrevet 15. november 2017 Det var en ordentlig klokke, så tror ikke det var noen grunn til at den klødde. Tok den vel av seg mer av en uvane. DEt var også vanntett, så kunne dusje med. Men takk for tips! hi Anonymkode: c5c5b...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå