Gå til innhold

Dere med 1. klassinger, ang besøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte er de på besøk eller har besøk? 

Her vi bor må de aller fleste kjøres til og fra venner da det er lange avstander. Så besøk må avtales.

Anonymkode: 33686...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i boligfelt og det er nesten ingen besøk enda. Men vi ønsker oss mer. 

Anonymkode: 14039...c3b

Skrevet

Hadde det vært opp til 1. klassingen hadde det vært 3-4 ganger i uka, hypersosial. Blir vel 2-3 i måneden pluss hos ungene i nabohuset som er i litt andre årsgrupper enn våre to. Ikke kjempelange avstander men må kjøres/ hentes. To aktiviteter pr uke samt lekser gjør at jeg begrenser litt. 

Anonymkode: 4dd72...682

Skrevet

Her har det blitt mindre etter at han begynte på skolen faktisk. Sier han er sliten når han kommer hjem fra SFO og vil slappe av hjemme med bare meg og pappan. Blir kanskje en gang i uka i snitt. Omtrent 50/50 med avtalt besøk og de som bare ringer på.

Anonymkode: 7d728...daa

Skrevet

Han har besøk en dag i uken :) Hadde han fått velge hadde klassen flyttet inn her 😅

Anonymkode: 19db0...5d5

Skrevet

Har hatt besøk en gang siden hxn begynte på skolen i høst, og vært borte på besøk en gang. Det var også noen uti hagen her en gang. Vi er ikke så sosiale, vi voksne har heller aldri besøk, og det er lange dager på skole/SFO og jobb, i tillegg til lekser, bursdager (som det har vært mange av) og to fritidsaktiviteter. 

Anonymkode: 0323d...b75

Skrevet

Blir de invitert bort på besøk ofte da?

Anonymkode: 33686...58a

Skrevet

Jeg har en andreklassing som aldri har blitt bedt noen sted. Jeg har ikke inntrykk av at det skjer så mye i klassen. Hørte en pappa på foreldremøtet i fjor som spurte andre om hvor ofte barna var med andre etter SFO for hans var omtrent aldri med noen. Vi har heller ikke bedt noen hjem, men jeg tenkte vi skulle ta oss tid til det ganske snart. Men helt ærlig er tid et stort problem. På skolen vår går nesten alle på SFO. Etter to timer på SFO er det hjem, middag, lekser, ekstra treningsøvelser mitt barn må gjøre hver dag, kanskje en dusj, kvelds og leggetid. Det er ikke mye tid for lek eller besøk.. Noen dager er det fritidsaktiviteter også. 

På sommertid er han gjerne ute flere ganger i uken på ettermiddagene og leker med nabobarna (ingen går i selve klassen, men noen fra trinnet). På vinterstid føler jeg vi burer oss inne.

Da han gikk i barnehagen var det besøk nesten hver dag. Ikke avtalt, men alle ungene bare ringte på hos hverandre. Vi bodde et annet sted da, nå bor vi i en mye større by og det er vist ikke helt vanlig her i nabolaget. 

Anonymkode: bc04b...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...