Gå til innhold

Trodde aldri jeg skulle bli en husmor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utdannelse og jobbet mange år med mye overtid og ansvar. Men siste årene tok det veldig på, ble helt utslitt av alt dette maset. I tillegg har jeg et barn med en kronisk lidelse. 

Så, da mannen startet firma, tok jeg administrasjon der og er resten hjemme. Og jeg elsker det. Bruke dagen på å ordne hjemme, lage middag, noen tlf og litt kontorjobb. Savner ikke dette jaget det minste. 200 timer pluss i mnd og aldri ajour. 

Lurer på om jeg noengang kommer til å ønske å gå tilbake til en vanlig jobb? Flere som har opplevd dette? Bare en fase? 

Anonymkode: 39d61...514

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen! Sluttet også i jobben og startet for meg selv. Stor arbeidsmengde, men likevel på en annen måte. Trives med å ordne hjemme noen dager i uken også. Helt topp😄

Anonymkode: fa91d...3be

Skrevet

Mens jeg har gjort omvendt.  Var hjemme en del år når barna var små og er nå på full fart ut i verden igjen.  Man blir fordummet av å være hjemme. 

Anonymkode: 10bef...3f8

Skrevet

Gjorde som deg, hi. Jeg ble syk av karrieremaset, og da barn nr tre kom, sluttet jeg. Det er litt snålt å ikke kunne si hva jeg jobber med lenger. Folk spør jo, og da må jeg si at jeg går hjemme. Føler folk ser ned på meg nå, og det er veldig uvant. Det går seg vel til. 

Anonymkode: b9801...566

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg har gjort omvendt.  Var hjemme en del år når barna var små og er nå på full fart ut i verden igjen.  Man blir fordummet av å være hjemme. 

Anonymkode: 10bef...3f8

Jeg blir egentlig smartere på allmenn kunnskap. I stedet for å bli helt fokusert på enkelte områder, skikkelig nerd, så lærer jeg nå ett nytt språk, er oppdatert på alle nyheter, apper osv som ungene er innom. Plutselig har jeg tid til det som skjer der ute. 

Anonymkode: 39d61...514

Skrevet

Motsatt. Etter å ha fått tre tette følte jeg at hjernen gikk i frø. Gikk inn i en krevende lederjobb etter permisjonen med nr tre var ferdig. 

Helt fantastisk å endelig leve et eget liv igjen og få være noe mer enn bare mamma! Lederstillingen gir meg god anledning til å styre egen hverdag og stor fleksibilitet, så det passer veldig godt å kombinere med små barn. Og mest viktig av alt: jeg har en mann som tar sin del av ansvaret!

Jeg er ikke skrudd sammen for å gå hjemme og sulle, er utrolig takknemmelig for at jeg har mulighet til å kombinere morsrollen med karriere på en god måte!

Anonymkode: 9b2de...d8b

Skrevet

Jeg ble lei av karrieremaset,sa opp lederjobb i farmasiindustrien. Så ble det 2 tette barn der permisjon og svangerskap gikk i ett. Jeg ble lei av huset,gikk ut i utdannelse og jobb samtidig. Ble lei av stresset,tredjemann kom. Da tok jeg meg all verdens tid med barn. Nå begynte jeg i jobb igjen med noe roligere tempo. Veldig fornøyd med det.

Anonymkode: d0564...e3f

Skrevet

Jeg gjorde omvendt. Vel, delvis, hvertfall. Jeg bar hjemme i flere år etter barna ble født (tre tette barn). Jeg trivdes, men savnet voksenkontakt. Startet å jobbe igjen da minste var 3,5 år. Jeg elsker det, men har nå null liv og fritid utenom jobb og barn. Så jeg hater det litt også. Har nå gått ned til 60% stilling da alle tre barna krever ekstra oppfølging. To av barna er klassifisert som evnerike mens etg av barna henger veldig tilbake og har diagnoser. Det er altså livet mitt nå; jobb og oppfølging av barn. Jeg forstår derfor valget ditt veldig godt, og skulle ønske vi hadde økonomi til at jeg igjen kunne være hjemme på fulltid.

Anonymkode: b40e4...674

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Motsatt. Etter å ha fått tre tette følte jeg at hjernen gikk i frø. Gikk inn i en krevende lederjobb etter permisjonen med nr tre var ferdig. 

Helt fantastisk å endelig leve et eget liv igjen og få være noe mer enn bare mamma! Lederstillingen gir meg god anledning til å styre egen hverdag og stor fleksibilitet, så det passer veldig godt å kombinere med små barn. Og mest viktig av alt: jeg har en mann som tar sin del av ansvaret!

Jeg er ikke skrudd sammen for å gå hjemme og sulle, er utrolig takknemmelig for at jeg har mulighet til å kombinere morsrollen med karriere på en god måte!

Hvis du bare suller når du er hjemme skjønner jeg godt at du må ut i jobb. 

Mange av oss klarer fint å bruke hodet selv om man ikke slaver etter klokken. 

Jeg skjønner seriøst ikke de som har så dårlig evne til selvtenking at de er avhengig av andre folk for at 'hjernen ikke skal gå i frø'. 

Anonymkode: 6027e...aa1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bare suller når du er hjemme skjønner jeg godt at du må ut i jobb. 

Mange av oss klarer fint å bruke hodet selv om man ikke slaver etter klokken. 

Jeg skjønner seriøst ikke de som har så dårlig evne til selvtenking at de er avhengig av andre folk for at 'hjernen ikke skal gå i frø'. 

Anonymkode: 6027e...aa1

Ditt liv, ditt valg. Hvorfor så stort behov for å forsvare ditt valg og rakke ned på mitt???? Jeg gjør ikke noe annet enn å beskrive hvordan jeg er skrudd sammen og hva som funker for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...