Gå til innhold

Urin lekkasje 4 mnd etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er nå mer enn 4 mnd siden fødsel. Jeg fikk en ganske stor ruptur. Jeg sliter med urinlekkasje fremdeles. Det har liksom blitt mer nå den siste uka enn det var før. Bruker truseinlegg. 

Har dere noen tips? Gjør knipeøvelser noen ganger i uka (om jeg husker!!).

Har andre også hatt eller har problemer med dette? 

Anonymkode: 196db...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips er knipeøvelser hver dag! ☺️ Gjør d til en rutine f. eks samtidig som du pusser tenner. Når man får barn, iallefall flere, må man stort sett gjøre knipeøvelser resten av livet... 😲 Lykke til! 😊 

Anonymkode: f6b5b...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tatt i betraktning at du fikk en ganske stor ruptur anbefaler jeg som det over meg skrives masse knipeøvelser, MEN ikke slå deg helt til ro med at det funker. Det gjorde det ikke på meg og jeg kunne ikke under noen omstendigheter hoppe eller løpe før dette svangerskapet. Gjorde jeg det var det rett inn å skifte.

I.o.m at det er 4 mnd. siden anbefaler jeg deg å søke råd hos spesialist dersom problemet ikke har blitt bedre på noen måte. Jeg fikk endelig etter 4 års krangling og nedverdighet fra systemet sjekket meg og det viste seg at bekkenbunnsmuskulaturen var veldig sterk, men det er urinrør som har "detti ned" og svak blære. Jeg får operasjon etter dette svangerskapet, men kun grunnet at jeg også skal operere bort livmor osv da det ikke er anbefalt mer press for meg der nede i utgangspunktet.

Med det sagt kan det fort ta 6 mnd. før det blir vesentlig bedring på lekkasje, men gjør du øvelser burde det blitt bedre allerede. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...