Gå til innhold

Hvordan ta initiativ til å droppe julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett vennepar med 2 barn. Vi har 1 barn. Forrige jul kjøpte vi julegaver til hverandres barn , men dette ønsker jeg ikke i år. Hvordan foreslå dette til venninnen min på en høflig måte? At jeg ønsker at vi dropper å kjøpe julegave til hverandres barn altså. Det blir tatt på melding siden vi ikke kommer til og møtes med det første.

Anonymkode: 236e1...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært bra med noen tips her... vi har 8 barn i familien vi har NULL kontakt med, som vi føler vi MÅ kjøpe til... vil gjerne bruke de 1600-2400kr på mine egne barn (eller andre ting...)

Anonymkode: 47993...7c5

Skrevet

Bare si det rett ut? «Vi skal ikke bare droppe å kjøpe til hverandre i år?» værre er det faktisk ikke :)

Skrevet

Begynner å bli op høy tid å ta opp temaet, i hvert  fall. Kan meget godt hende de allerede har kjøpt julegaver. Mange som er tidlig ute (meg selv inkludert). Jeg ville h blitt skikkelig irritert om du hadde ventet helt til nå med den meldingen. 

Skrevet

Vet de har kjøpt alt. De handler skvip på tilbud hele året gjennom. 

Skrevet

Jeg ville ha foreslått at istedetfor gave så kan dere finne på noe sammen. Kino, lekeland, svømmehall el

Anonymkode: 6c027...458

Skrevet

Støtter forslaget med å finne på noe sammen istede for gaver.

da pakker du budskapet litt inn.

Skrevet

Tenker at det kanskje er litt seint å si fra om det i år? Kjøp en fellesgave til ungene (f.eks brettspill/puslespill) i år og så ta opp dette med julegaver i god tid neste år.

Anonymkode: 24f1e...a22

Skrevet
7 timer siden, klg,2 boys now:) skrev:

Støtter forslaget med å finne på noe sammen istede for gaver.

da pakker du budskapet litt inn.

God idé 😊 HI

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at det kanskje er litt seint å si fra om det i år? Kjøp en fellesgave til ungene (f.eks brettspill/puslespill) i år og så ta opp dette med julegaver i god tid neste år.

Anonymkode: 24f1e...a22

Ungene er hhv 1 år og 6 år så en fellesgave blir nok vanskelig . Hvor tidlig må jeg si fra da? Tenker at 14.nov er tidlig nok, men så er aldri jeg tidlig ute med julegavene uansett 😉 HI

Skrevet

Kjøp i år og si at fra og med neste år så ønsker du at man dropper gaver.

Anonymkode: 621cb...cde

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde vært bra med noen tips her... vi har 8 barn i familien vi har NULL kontakt med, som vi føler vi MÅ kjøpe til... vil gjerne bruke de 1600-2400kr på mine egne barn (eller andre ting...)

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp skvip på tilbud du også da. Vanskeligere å droppe gave til barn man er i familie med.

Anonymkode: 621cb...cde

Skrevet

Hva om hun ikke synes det er noen god idee?

Anonymkode: ac7b7...3de

Skrevet

Du får enten sende sms nå og si at dere ikke kjøper julegave til ungene deres flere ganger og tar det som kommer siden du er sent ute. Eller du kjøper i år og sier fra i januar/februar at dere dropper det til neste år.

Ikke spør om dere skal slutte, men si at dere gjør det.

Anonymkode: 723cf...ede

Skrevet

Kjøp en geit til en familie i den tredje verden, eller gi penger til en veldedig organisasjon i deres navn. 

Dersom de er skikkelig kjipe, kan godt hende at de selv tar initiativ til å avvikle julegavene fra neste år. Dersom de ikke er kjipe, har dere innført en sympatisk tradisjon hvor dere gjør noe fint for andre :nigo:

Skrevet

Gå i lekebutikken og kjøp noe til 50 kr. 

Jeg har handlet mange julegaver allerede, så jeg synes det er for sent å si ifra i år 

Anonymkode: 66dc8...892

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene er hhv 1 år og 6 år så en fellesgave blir nok vanskelig . Hvor tidlig må jeg si fra da? Tenker at 14.nov er tidlig nok, men så er aldri jeg tidlig ute med julegavene uansett 😉 HI

Andre kan jo være tidlig ute selv om du ikke er det... Hadde kjøpt til dem denne julen og tatt det opp etter jul.

Anonymkode: bf4cc...21f

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

September kan du si ifra 😉 Nå er det for seint

Anonymkode: 987ff...f69

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva.. Gå på tgr eller noe da. Der finner du mye som 6 åringer liker. Og du slipper å bruker mer enn en 50 lapp. 1 åringen min valgte seg ut en gummihammer til 20 kr der. Perfekt. Ferdig. Man kan velge å lage problemer ut av ingenting eller ikke. Jeg har nærmere 40 å kjøpe til. På en ufør innkomst. Klager ikke for det.og jeg kjøper for minst 300 til dem hver. Sparer. 

Anonymkode: 987ff...f69

Skrevet

Hvorfor vil du ikke gi gave?

Anonymkode: a106c...d79

Skrevet

Vil anbefale at du lufter ideen om å finne på noe sammen i desember istede for å gi gaver til hverandre. Mulig dette glir ut etterhvert, men da har gavene forsvunnet tenker jeg. 

Min mor prøvde å gjøre dette med barna til en hyttenabo. Foreldrene syns dette var helt i orden, men det var to tennåringer som lurte på hvor de strikka sokkene var den julaften. Så sokkene kom tilbake året etter og hun fortsetter enda selv om de begge har blitt voksne. Nå får mine barn og min søsters barn en pakke sammen. Det er den mest spennende pakken hvert år. Mannen som kjøper gave, en gave utenom alle ønskelister, alder og hva de liker. Alle gaver har falt i smak og blitt brukt mye. En fuglebok med lyder kom for mange år siden, først lekte de med boken, nå bruker de boken for å finne ut hvem fugl de så ute. Så noen slike gaveutvekslinger kan bety mere for ungene enn hva vi tror, så sjekk litt med ungene også. 

Anonymkode: e46f8...99f

Skrevet
9 timer siden, aanonym skrev:

Begynner å bli op høy tid å ta opp temaet, i hvert  fall. Kan meget godt hende de allerede har kjøpt julegaver. Mange som er tidlig ute (meg selv inkludert). Jeg ville h blitt skikkelig irritert om du hadde ventet helt til nå med den meldingen. 

Er enig med at det er lovlig sent. Ta det heller til neste år, i god tid (september for eksempel). Nå har veldig mange allerede kjøpt julegaver.

Anonymkode: d624d...c64

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du vet at de har kjøpt gaver til dine barn, men vil nå foreslå at du ikke kjøper til hennes? For en kjip kjerring... Det er da måte på smålighet og gjerrighet.

Anonymkode: d624d...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...