Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 Ja, har du uten å google oversikt over dem? (Hjelper ikke å google, siden du bare lurer deg selv ) Anonymkode: 9acad...fe8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 No bare gjetter eg Storting (lager lovene) Domstolane (dømmer) Politiet? (Håndhever lovene) Media (passer på at ting går rett før seg) Siste veit eg ikkje. Kongen? Regjering? Med fare for å ha misforstått spørsmålet. 🤣 Anonymkode: fc417...f10
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Ikkje det samme som dei 4 statsmaktene? 🤣 Anonymkode: fc417...f10
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Jeg har ikke peiling ! Haha. Så jeg googlet. Spennende! Leste mye om samfunn . Gleder meg til barna mine begynner på skolen 😁Friske opp litt kunnskap. Takk HI 🤗 Anonymkode: 12c30...16f
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke peiling ! Haha. Så jeg googlet. Spennende! Leste mye om samfunn . Gleder meg til barna mine begynner på skolen 😁Friske opp litt kunnskap. Takk HI 🤗 Anonymkode: 12c30...16f Det er ikke grunnskolepensum Så da må du vente til de går på videregående. Anonymkode: 9acad...fe8
Mr. Nils Frøslie Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 De fem samfunnsprosessene er en betegnelse for de grunnleggende prosessene som er nødvendige for at samfunn skal kunne bestå over tid. Rekruttering - Et stadig tilsig av nye medlemmer som samfunnet trenger for å kunne bestå. Det skjer først og fremst ved at det fødes nye barn. Sosialisering - En livslang prosess der mennesket vokser inn i et samfunn gjennom tilpasning og selvstendiggjøring. Gjennom sosialiseringen lærer mennesket om normene i samfunnet. Produksjon - En prosess der det skapes nødvendige varer og tjenester i et samfunn. Fordeling - fordeling av goder og byrder på medlemmene i et samfunn. Godene og byrdene må fordeles på en måte som samfunnsmedlemmene kan godta og akseptere. Sosial Kontroll - Mekanismer som sikrer at normer og regler i et samfunn blir respektert. np
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 Syns det er rørende at noen lager seg profil bare for å rydde opp i begrepene i en 6 måneder gammel tråd. Takk! Anonymkode: ef313...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå