Gå til innhold

"Angi" en kollega?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har en person som jobber på samme avdeling som meg som ikke gjør jobben sin. Saken er den at personen har i over et halvt år så og si ikke gjort en eneste ting. H*n har møtt opp på jobb seint, gått tidlig og brukt 80% av tiden på private ting. Jeg oppdaget nå i sist uke hva personen styrer med, det kan se ut som om h*n driver to egne firma og dette opptar tydeligvis mye av tiden. Bør jeg si dette til min sjef ansikt til ansikt eller sende en e-post om saken. Vår felles sjef er syk i dag, så litt usikker på hva jeg skal gjøre, kjenner bare det irriterer meg at denne personen holder på slik. 

Anonymkode: 960e5...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde helt klart melde fra ja.Det er en grunn til at mange arb.givere krever at de er eneste arbeidsgiver.

Kan du ikke snakke med sjefen når han/hun er tilbake? Har du noe bevis?

Anonymkode: d1aa6...cf4

Skrevet

Du bør melde fra om dette enten ved å be om et møte med din leder og fortelle det eller evt skrive det i en e post hvis du synes det er vanskelig å ta det opp. Dette er ikke å angi en kollega, det er å ta opp en situasjon som ikke er holdbar. Har ikke leder oppdaget dette? Det må jo gå utover både arbeidet og dere kollegaer og er ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: 12e80...c08

Skrevet

Hvordan oppdaget du at han driver to private firma? 

Jeg ville ha tatt det opp med leder når han er tilbake. Send en e-post og be om et møte og på møtet legger du frem en bekymring og forteller det du har sett. 

Skrevet

Nå har jeg et sånt forhold til min sjef at jeg kunne sagt til henne at det er noe rart med den medarbeideren der, det blir gjort fint lite og det ser ut som hun/han jobber med private ting i arbeidstiden sin. Jeg kunne videre sagt at jeg ønsker ikke være en sladrehank og jeg ønsker ikke at du skal gå til den personen og si at jeg har sagt dette, jeg vil bare at du selv nå skal holde litt øye med denne personen og se hva som blir gjort og når, hva hun/han bruker tiden sin på når det egentlig skulle vært gjort en jobb her.

Da hadde sjefen min gjort det, tatt det jeg sa til seg og selv sjekket disse tingene opp og fulgt med litt ekstra en stund.

Ikke det at jeg noen gang har vært i den situasjonen, men jeg er likevel 100% sikker på at hun ville vært diskret og selv sjekket og fulgt ting opp før hun beskyldte noen for noe.

Anonymkode: ceb70...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...