Gå til innhold

Drømmer så mye at det sliter meg ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg et tydeligvis en ganske aktiv drømmer.. Har flere drømmer hver natt og de er så utrolig rare! En blanding av fantasi og virkelighet. Er helt utslitt og forvirret når jeg våkner. Sliter ofte med at jeg ikke klarer å skille minnene mine mellom drømmer og virkelighet. Er dette normalt? Flere som sliter med det?

Anonymkode: 34720...4bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gravid? Både denne og forrige gang jeg var gravid har jeg hatt ekstremt rare og livlige drømmer. Jeg husker de bedre og de henger mindre på greip enn vanlig. Det har variert litt i hyppighet, gikk over ved fødsel sist, regner med det skjer denne gangen også ;-) 

Anonymkode: c463d...7b4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du gravid? Både denne og forrige gang jeg var gravid har jeg hatt ekstremt rare og livlige drømmer. Jeg husker de bedre og de henger mindre på greip enn vanlig. Det har variert litt i hyppighet, gikk over ved fødsel sist, regner med det skjer denne gangen også ;-) 

Tanken har faktisk slått meg 🤣 Men satte inn hormonspiral i sommer så tviler ganske sterkt 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tanken har faktisk slått meg 🤣 Men satte inn hormonspiral i sommer så tviler ganske sterkt 

Det koster lite med en test da, hvis du likevel lurer 😉 Andre ting som kan gi mer drømming er hvis det skjer mye i livet ditt som du tenker mye på. Feks travelt på jobb, endringer i familien, dilemma du tenker på osv. 

Skrevet

Vet flere som har blitt slik som gravide.

Ellers, les litt om lucid dreaming/lucid dreams. Husker i farta ikke hva det heter på norsk. Går på at man kan være bevisst på at man drømmer når man drømmer. Man kan også styre drømmene sine. Og man kan trene seg opp til dette.

Jeg slet veldig med mye mareritt som lita. Hadde aldri hørt om lucid dreaming den gangen, men jeg lærte meg selv å styre drømmene mine. Veldig praktisk hvis jeg får mareritt, for da kan jeg bare avslutte marerittet, la det få en lykkelig utgang. Nå er det ekstremt sjelden jeg har mareritt, men har i perioder veldig slitsomme drømmer. De kommer som regel når jeg har ekstra mye stress i livet mitt. Jeg kan også styre disse drømmene, men disse drømmene bestemmer jeg meg som regel for å bare avslutte og heller drømme noe annet. Les litt om det, mener å ha sett at det finnes råd om hvordan du kan trene deg opp til dette.

Ellers kan det jo også være du reagerer på hormonene i spiralen, hvis drømmingen startet etter du satte inn den i sommer.

Anonymkode: 1d4c1...9e8

Skrevet

Tar du magnesium-tilskudd? Mange får livlige drømmer av det. 

Anonymkode: 8c677...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...