Gå til innhold

Dere med barn rundt ni år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mas er det ved legging? Vi må følge henne opp med kamp, fortelle at hun må på do etc, godsnakke for å få henne i seng, og hun prøver hver dag å få sove i vår seng etc. Etter hun er lagt og vi endelig kan gå ned fordi hun er redd for å være alene, kommer hun omtrent alltid ned igjen pga et eller annet. 

Storebror ordner seg stort sett selv uten problemer, kommer og sier godtatt og legger seg. 

Anonymkode: e19de...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ikke noe mas rundt legging, følger de til rommet, sier natta og de legger seg uten noe mer mas. De er 8 og 10 år. 

Anonymkode: e64a1...9ba

Skrevet

Vi sier at nå er det leggetid. Etter litt kos og nuss rusler hun på badet, skifter og pusser tennene før hum kryper under dyna. Noen kvelder kommer vi inn og sier god natt igjen, andre ganger ikke.

Om morgenen vekker jeg. Etter 10-15 minutter kommer hun ned ferdig stelt og påkledd etter eget valg.

Anonymkode: 52d74...976

Skrevet

Ikke noe mas når noen av mine skal legge seg, det har faktisk aldri vært et problem. De er 11, 9 og 6.

Skrevet

Fylt 10 nå og det er ikke egentlig noen kamp om leggetid og sånt, men hun er veldig treg og somlete med kveldsstellet, alt går i sneglefart og hun må ha mye oppfølging og påminnelser og det tar laaaang tid. Blir ofte sur og diskuterer når vi sier at hun skal vaske håret. Men når hun vel er ferdig stelt og spist er hun trøtt og blid, slukker lyset og sovner greit.

Skrevet

Her går barna på 9 og 11 selv ned og pusser tenner og legger seg i sengene sine, men jeg er alltid nede for å si godnatt og gi en kos, og noen dager trenger de å bli bedt om å gå ned en ekstra gang. 

Hun på ni ligger og leser i sengen og sovner av seg selv etter det. Mens hun på 11 oftere er oppe og gi en ekstra kos, ber om vann eller maser om å sove i min seng, hun er også mer bekymret for om vi har husket å låse døren, slukke kokeplater eller om at det er skummelt nede. De er rett og slett veldig forskjellig personer :)

Anonymkode: be5ce...7a0

Skrevet

6 år, pusser tenner, leser bok, nattakos, slukke lyset, går ut. Veldig sjelden jeg hører noe etter det. Husker legging var et mareritt når hun var 1 år. Så snudde det plutselig :) Vi har fast leggetid og det vet hun. Når klokken er 19 går vi på badet, ikke noe å diskutere, da blir det heller ingen diskusjon. Har dere faste rutiner?

Anonymkode: 0e3ca...40d

Skrevet

9-åringen forsøker gjerne å trekke ut tiden, men er hun i seng så blir hun der. Hun prøver seg på alt det klassiske med å lese etter at lyset er slukket osv. Har alltid hatt vanskelig for å roe seg på kvelden.

8-åringen aksepterer når lyset er slukket og sovner fort. Har alltid vært slik.

Anonymkode: 2c242...fde

Skrevet

Vi har faste rutiner, har fire barn, to av dem mindre enn henne. Fireåringen er også litt trassete, men seksåring og tiåring greie. 

Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har faste rutiner, har fire barn, to av dem mindre enn henne. Fireåringen er også litt trassete, men seksåring og tiåring greie. 

Hi

Har hun alltid vært sånn eller er det en periode nå?

De sier jo at det skjer mye i kropp og sinn i denne alderen og noen barn blir rett og slett litt engstelige. De tenker mye, plutselig blir de redd for brann, tyver, at mamma skal dø osv som de aldri har tenkt noe særlig på før. Samtidig vokser de, det kan føle det kribler i armer og ben, føle en uro i kroppen. 

Anonymkode: e64a1...9ba

Skrevet

Hun har alltid vært ekstremt vanskelig, både på legging og oppførsel generelt. Skal utredes ved BUP, det er derfor jeg ville ha noe å sammenligne med, hva går liksom for å være normalt... 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...