Gå til innhold

I år ordnet jeg ingenting til mannens farsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier alltid ordne noe til farsdag; noe småtteri fra ungene, tegning og kort fra de. Kake. I år lot jeg dagen gå stille forbi. Til mannens bursdag ordner jeg gaver og kaker. Til min bursdag ordner jeg kake, og kjøper gaver til meg selv fra ungene. Til jul kjøper jeg gave både til mannen og meg selv fra ungene. Nå orker jeg ikke å ordne mer, annet enn til meg selv. Hadde vært fint å føle at jeg ble satt litt pris på. Andre som har det sånn?

Anonymkode: 4b3ee...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fortalt mannen hvordan du føler det og at du ønsker at han skal bidra mer og vise deg mer oppmerksomhet?

Anonymkode: 8e0c9...9c3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du fortalt mannen hvordan du føler det og at du ønsker at han skal bidra mer og vise deg mer oppmerksomhet?

Ja, det har jeg. Da svarer han ikke. Jeg er ikke opptatt av å få noe, ordner morsdag, bursdag og julegave til meg selv pga ungene. I år gratulerte han meg ikke engang på bursdagen min.

Skrevet

Jeg ordnet ikke noe jeg heller, min pappa er jo død. Her var det ungene som lagde kort og mellomste bakte kake.

Anonymkode: 4f0a8...8a7

Skrevet

Det er jo en .mulighet for at han faktisk ikke bryr seg så mye om farsdag og at det er helt greit at du dropper det.

Ingen tvil om at kvinner generelt ordner høytider...men jeg tror mange av forventningene er fra kvinnen selv.

Jeg har ei venninne som klager over at mannen ikke hjelper nok til med jul. Men hennes standard er helt vanvittig.. Pynt overalt! 

Anonymkode: e7907...5a9

Skrevet

Latsubben fortener tydelegvis heller ikkje at du ordnar til noko til farsdagen, så det hadde heller ikkje eg gjort.  Burde ikkje vere nødvendig å seie at du ynskjer å bli gratulert med dagen, eller få presang på bursdagen din.  Fars- og morsdagar er det litt ulik tradisjon med å feire, så det kan til nød passere.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg. Da svarer han ikke. Jeg er ikke opptatt av å få noe, ordner morsdag, bursdag og julegave til meg selv pga ungene. I år gratulerte han meg ikke engang på bursdagen min.

Han der hadde jeg dratt med meg til parterapi. Jeg hadde ikke orket å leve med en mann som ikke gidder kommunisere, ikke gidder vise omtenksomhet.

Få ham med deg til familievernkontoret, ta tak i det :)

Skrevet

Ungene er for små til å ordne noe selv. Og de vet ikke hva farsdag er om jeg ikke sier noe. Ja, forskjellige tradisjoner rundt morsdag/farsdag. Men vi feirer både farsdag og hans bursdag. Så hvorfor ikke mine? Syns ikke det bare skal gå en vei.

Skrevet

Skjønner jeg godt. Mannen min var lik (ift farsdag/morsdag og ikke andre markeringer), og jeg sa da klart og tydelig i fra at om ikke han gir meg noe oppmerksomhet så blir det heller ikke noe på han. Han tok hintet og nå får vi begge litt oppmerksomhet 👍

Anonymkode: 25235...0f7

Skrevet

Her er det motsatt. Mannen ordner selv kake og gave til farsdag. Men jeg minner ungene på det så de lager gaver til han. 

Anonymkode: 103b8...d78

Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke bryr seg?

her ordner jeg til farsdag og også gave til ham fra barna til jul og bursdag. Han gjør deg samme til morsdag PG gave Gol meg fra barna til jul og bursdag.

det er ikke fordi noen av oss bryr oss så fryktelig, men barna synes det er stas. Hver morsdag og farsdag inviterer vi også hele familien til lunch og kaker og gjør litt ekstra stas på alle mødrene og fedrene i familien. I dag var vi 19 stk her hjemme, og alle fedrene fikk kort og en liten pakke til 50-lappen. Ikke fordi farsdagen er så viktig, men fordi det er koselig å samle familien, og dette er en god anledning.

Anonymkode: b8a20...d92

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Atte hæ? Han gratulerte deg ikke på bursdagen din?? 😨

Anonymkode: 25235...0f7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Atte hæ? Han gratulerte deg ikke på bursdagen din?? 😨

Anonymkode: 

Skrevet

Det skal sies at han er veldig selvopptatt. Verdens beste i alt, som han selv sier. Vært ungkar og sprellemann i 35 år da vi traff hverandre.

Skrevet

Har du adoptert mannen min? Skulle nesten tro vi hadde samme mann......:trampe:

Skrevet
6 minutter siden, Pæddan skrev:

Har du adoptert mannen min? Skulle nesten tro vi hadde samme mann......:trampe:

Kanskje han lever et dobbeltliv! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke opptatt av å få noe, men ordner likevel morsdagsgave til deg selv???

For meg høres det absolutt ut som om du er veldig opptatt av å få noe. Og det er helt greit det, men vær i det minste ærlig på det! Ikke skyld på ungene som du sier er for små til å ordne noe. Ungene bryr seg da ikke om en dag som primært er tilrettelagt for at handelsstanden skal tjene penger!

Anonymkode: 1bbcb...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...