Gå til innhold

Noen her som er 50% ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det i praksis, klarer dere leve av lønna og var det vanskelig få det gjennom?

Anonymkode: 0b40a...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 50% ufør etter å ha gått på aap i fire år. Søknaden gikk gjennom på første forsøk. Jeg tjener litt mer enn før jeg ble ufør, men det er pga av at jeg bare jobber kveld. Jobbet dag og kveld før jeg ble ufør. 

Anonymkode: c812c...2f4

Skrevet

Takk for svar, jeg er langtids sm pga stress. Og nylig fått vite at dette er en mulighet for meg pga funksjonsnedsettelse. Men har fåreløbig ikke fått mer innformasjon.

Skrevet

Jeg er 50% ufør og jobber 50%. Jeg jobbet hardt for å ikke bli ufør i høyere prosent, og selv om det til tider holder hardt, så klarer jeg å jobbe 50% året gjennom. Søknaden gikk gjennom etter 2 år på rehabpenger og 3,5 på AAP. Den var godt dokumentert og jeg hadde vært gjennom arbeidstrening i økende prosent til jeg gikk på trynet av det. Ble forøvrig fast ansatt av arbeidsgiveren jeg var på arbeidstrening hos, så de så vel verdien i å ha meg selv om jeg ikke kunne jobbe fullt. Inntekten er ikke allverdens, men jeg tjener langt bedre enn om jeg bare skulle ha vært ufør. 

Anonymkode: a5c29...436

Skrevet

Hvordan blir lønna regnet ut?

Skrevet

Jeg er 60% ufør og jobber 50%. Har litt over 18000,- brutto i uføretrygd og ca 27000,- brutto i lønn fra arbeidsgiveren min. Det er selvfølgelig trangt økonomisk i forhold til tidligere men det går. Jeg har i tillegg en privatuførforsikring som gir 3000,- utbetalt i mnd.

Anonymkode: 67ca3...ca7

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 60% ufør og jobber 50%. Har litt over 18000,- brutto i uføretrygd og ca 27000,- brutto i lønn fra arbeidsgiveren min. Det er selvfølgelig trangt økonomisk i forhold til tidligere men det går. Jeg har i tillegg en privatuførforsikring som gir 3000,- utbetalt i mnd.

27000 for 50% stilling? 😳

Anonymkode: 9bd3c...0a7

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor blir ikke trygden din redusert? Som den skal etter inntekt. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor blir ikke trygden din redusert? Som den skal etter inntekt. 

Fordi jeg kan tjene ca 400.000,- før den blir redusert. Jeg hadde en høyere stilling og høyere lønn før jeg ble ufør.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

27000 for 50% stilling? 😳

Ja det er vel ikke så spesielt. Før hadde jeg en full stilling med mer ansvar da tjente jeg litt under 100.000,- brutto i mnd. Ganske stor overgang å bli  delvis ufør for å si det sånn..

Skrevet

Setter veldig pris på svar, tusen takk for at du deler fra peivat økonomien.

For meg høres det ut som du har godt utbetalt på ufør, men skjønner fult overgangen blir stor likevel!

Jeg er veldig usikker på hvordan min situasjon blir, da jeg på toppen av det hele står i arbeids bytte og ikke vet hva ny lønn vil bli ... så mange ting tenke på og sukk..

Skrevet

Bare et helt annet spørsmål oppi dette; når man blir ufør 50%, kan man da gå tilbake til helt «før» igjen etter en stund da? Altså kan man bli friskmeldt?

Anonymkode: a1993...71d

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare et helt annet spørsmål oppi dette; når man blir ufør 50%, kan man da gå tilbake til helt «før» igjen etter en stund da? Altså kan man bli friskmeldt?

Anonymkode: a1993...71d

Ja, ikke noe problem 

Du kan også jobbe mye i gode perioder og få trekk i trygd mens du får mer vanlig lønn også gå tilbake til mindre jobbing og mer trygd i gode perioder 

Det er det som er bra med den nye trygdereformen, man kan jobbe så mye man vil i gode perioder og ha trygda å falle tilbake på i dårlige perioder 

Anonymkode: 20b46...93c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Setter veldig pris på svar, tusen takk for at du deler fra peivat økonomien.

For meg høres det ut som du har godt utbetalt på ufør, men skjønner fult overgangen blir stor likevel!

Jeg er veldig usikker på hvordan min situasjon blir, da jeg på toppen av det hele står i arbeids bytte og ikke vet hva ny lønn vil bli ... så mange ting tenke på og sukk..

Det er lønnen før du blir syk som er grunnlaget for beregning. Hvis du har gått på aap er det samme grunnlaget det beregnes ut i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...